نقاط دیدنی کشور ترکیه کدامند؟

ترکیه کشوری در میان اروپا و آسیا است و از هر دو قاره عناصری دیدنی در خود دارد. این کشور با جغرافیایی متنوع و زیبا، بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کرده است که از سراسر دنیا به کشور ترکیه سفر می‌کنند. استانبول، که پایتخت فرهنگی ترکیه است از شلوغ‌ترین شهرهای این کشور و پر جاذبه‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. پایتخت سیاسی ترکیه آنکار است که کمتر از نظر گردشگری شناخته شده است و شهری برای تجارت و خرید محسوب می‌شود. شهرهای ساحلی ترکیه مانند آنتالیا و مارماریس از طرف توریست‌ها بسیار دارای اهمیت و محبوبیت هستند و در فصلهای گرم سال آن شهرها پر از گردشگر است. در ادامه می‌خواهیم بهترین جاذبه‌های دیدنی در کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم.

آب انبار باسیلیکا استانبول ترکیه

از نقاط دیدنی و تاریخی در تور ترکیه ، آب انبار باسیلیکا است که یک آب انبار قدیمی و باستانی مربوط به دوران روم و بیزانس بوده که در شهر استانبول قرار گرفته است. این آب انبار در نزدیکی موزه ایا صوفیه قرار گرفته است و شامل دیدنی‌های بسیار زیادی می‌شود. آنجا صدها ستون وجود دارد که به زیبایی کنده کاری و زیبا سازی شده‌اند. همچنین برخی از ستون‌های آنجا در زیر خود دارای تندیس‌هایی بسیار زیبا از اسطوره‌های یونانی و رومی دارند. این آب انبار در قرن6 میلادی ساخته شده است و آنجا می‌توانست آب مورد نیاز مردم شهر استانبول را که در آن زمان قسطنطنیه نامیده می‌شد تامین کند. این آب انبار سالهای بسیاری از دیده‌های پنهان بود تا زمانی که در بیش از هزار سال بعد از ساخت آن توسط یک باستان شناس هلندی کشف شد.

قلعه روملی حصار استانبول ترکیه

به گزارش سفر باتو ، از قلعه‌های تاریخی و زیبای ترکیه باید به قلعه روملی حصار اشاره کرد که در ابتدای دوران عثمانیان در استانبول ساخته شده است. این قلعه بر روی تپه‌ای سرسبز قرار دارد و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری پر طرفدار در کشور ترکیه تبدیل گشته است. این قلعه در دوران سطان محمد فاتح و تنها در مدت 4 ماه ساخته شده است. در آنجا امروزه می‌توانید به گشت و گذار پرداخته و از برجک‌های آن مناظر زیبای استانبول را مشاهده کنید. در آنجا برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی هم در طول سال برگذار می‌شود. آنجا در کنار تنگه بسفر واقع شده و مناظری دیدنی دارد.

مرکز خرید فروم استانبول ترکیه

دیگر جاذبه پر طرفدار در کشور ترکیه مرکز خرید فروم است که یک مرکز خرید بزرگ شامل هزاران متر مربع فضا است و در شهر استانبول واقع شده است. آنجا می‌توانید ساعت ها مشغول گشت و گذار شوید و از صدها مغازه واقع در آنجا خرید کنید. انواع برند‌های مختلف بین المللی در آنجا شعبه دارند و میتوانید انواع محصولات مختلف مثل کالاهای خانگی، لباس، اسباب بازی، لواز آرایشی و بهداشتی و بسیاری محصولات دیگر را از برندهای معروف مثل ایکیا، آدیداس، اچ اند ام، زارا و … خریداری کنید. آنجا علاوه بر امکانات مختلف خرید دارای انواع تفریحات مختلف و امکانات رفاهی نیز هست و شامل رستوران و کاف هم می‌شود. می‌توانید در آنجا به مراکز تفریحی و شهربازی رفته و یا به سالن بولینگ یا سینمای واقع در این مرکز خرید بروید.

غار سیر تلائینی کوش آداسی ترکیه

از جاذبه‌های دیدنی در کوش آداسی که در خارج از شهر و شهرستان کاراجاسو قرار گرفته است یک غار بسیار دیدنی و بزرگ است که غار سیر تلائینی نام دارد. این غار دارای سالن‌های بزرگ بوده و طول کل آن به 348 متر می‌رسد. در آنجا می‌توانید از هوای خنک و با رطوبت بالا لذت ببرید و در آنجا از ستون‌ها و اشکال‌های زیبا دیدن کنید. آنجا در فصل پاییز و زمستان بسیار سرد می‌شود و نیاز به لباسهای گرم و مناسب دارید.

دروازه میندوس بدروم ترکیه

بدروم ترکیه یکی از شهرهایی است که از گذشته دور در دوران‌های یونان و روم هم ساکنانی داشته است و آثاری را می‌توان در آنجا از آن دورانها مشاهده کرد. دروازه میندوس یک اثر باستانی است که از قرن 4 میلادی به جا مانده است و توسط هخامنشیان برای محافظت از آن شهر ساخته شده است. این دروازه در جنگ تخریب شده و بعد‌ها برای ساخت قلعه بدروم هم سنگهای آن مورد استفاده قرار گرفت که منجر به تخریب بیشتر آنجا شد. در زمان حمله اسکندر این قلعه باعث شکست سپاه او شد ولی بعدها به تصرف آنها در آمد. دلیل تخریب آنجا را چند زلزله نام می‌برند.

پارک ملی مارماریس ترکیه

در شهر مارماریس مناطق زیبا و دیدنی زیادی وجود دارند. از نقاط دیدنی بسیار خوب در شهر مارماریس پارک ملی مارماریس است که شامل 29 هکتار فضای سبز و جنگلی می‌شود. در آنجا رودخانه‌های خروشان وجود دارند که برای قایق سواری در رودخانه بسیار مناسب هستند و از تفریحات آنجا محسوب می‌شود. در آنجا می‌توانید از جاذبه‌های بسیار دیدنی مشاهده کنید و طبیعت زیبای آنجا و درختان زیبا را مشاهده کنید. انواع حیوانات مثل سنجاب، جوجه تیغی، شغال و سمور در آنجا وجود دارند و به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده به حساب می‌آید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!