images 2019 12 29T215958.638

محتوای همیشه سبز چیست ؟!

محتوای همیشه سبز یا Evergreen به محتوایی گفته میشود که با گذشت زمان همچنان تازگی دارد و از ارزش آن کم نمیشود، به بیان دیگه محتوایی که همیشه برای بازدیدکنندگان وبسایت تازگی دارد و جذاب هست . 

پنج دلیل برای تولید محتوای همیشه سبز:

  1. افزایش میزان فروش
  2. افزایش ترافیک سایت
  3. بهبود رتبه ی سایت در موتورهای جستجو
  4. تبدیل برند شما به برندی پیشرو در صنعت
  5. ارتباط با مخاطبان در شبکه های اجتماعی

فرمت های معمول تولید محتوای همیشه سبز:تبدیل

  • جزوه نامه ها
  • راهنمایی ها
  • محتوای آموزشی
  • خلاصه ای در مورد محصولات
  • (برخی) ویدئوها

چه محتوایی همیشه سبز نیست؟

  • مقالات خبری
  • گزارشات آماری و عددی یک دوره
  • اطلاعات مربوط به یک تعطیلات یا فصل خاص
  • مقالات متمرکز بر مد و فرهنگ گذرای یک حوزه
  • مد لباس و روند مد

    همیشه نیاز به محتوای همیشه سبز داریم؟

    این مورد بسته به نوع فعالیت و مخاطبان شما کاملا متغییر است اما چنانچه از محتوای همیشه سبز استفاده می کنید، اعداد و ارقام، ترند ها و… را از دست ندهید و زیرا عملا مخاطبان شما با مشاهده آمار و ارقام می توانند احساس بهتری نسبت به نوشته شما داشته باشند و نیاز آن ها را بهتر از قبل رفع کنند اما همواره به دنبال تولید محتواهای همیشه سبز بی ارزش نباشید زیرا در این صورت تنها وقت خود را هدر داده اید، بلکه به دنبال مقالاتی باشید که کاربر به دنبال آن ها در موتور جستجوی گوگل می گردد!

نکات مهم در نوشتن محتوای همیشه سبز:

  • برای صاحبنظران و متخصصان مطلب ننویسید. بهتر است برای مخاطبان تازه کار مطلب همیشه سبز بنویسیم.
  • از زبان شدیدا فنی و قوی استفاده نکنید. بهتر است محتوای همیشه سبز برای همگان قابل فهم باشد
  • موضوعات خاص را پوشش دهید. اگر در مورد موضوع عمومی محتوا تهیه کنید، محتوا طولانی خواهد شد.
  • پست های همیشه سبز را به هم لینک کنید
  • وقتی محتوا را نوشتید، آن را به قالب های مختلف عرضه کنید
  • خیلی روی نوشتن محتوای همیشه سبز متمرکز نشوید. هدف از ارائه محتوا کشیدن ترافیک به سایت است، بنابراین ترکیبی از هر دو نوع مقالات مناسب تر است.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!