images 20

گوگل اعلام کرده که محتوای با کیفیت یکی از سه عامل مهم در رتبه بندی سایت است،ایجاد محتوای خوب مهم است اما مهمتر از آن این است که بتوانیم به ایجاد محتوای سئو شده بپردازیم  و در نتیجه رتبه بالایی در موتورهای جستجو بدست آوریم. در نهایت با استفاده از آن بتوانیم مخاطبان بیشتری نیز جذب کنیم.

یک محتوای سئو شده باید چگونه باشد؟

محتوای سئو شده (بدون در نظر گرفتن سیستم وردپرس و یا دیگر سیستم هایی که سایت ها با آن طراحی میشوند) ویژگی هایی دارند که به صورت زیر است:

1.انتخاب عبارت کلیدی کانونی مناسب:

به جرات می توان گفت مهم ترین عنصر هر نوشنه سئو شده ای، عبارت کلیدی کانونی آن است. شما باید برای نوشته خود یک عبارت کلیدی انتخاب کنید و بسته به کوتاهی و بلندی مقاله، آن را از ۳ بار تا ۲۳ بار تکرار کنید با توجه به تعداد کلمات مقاله از ۳۰۰ کلمه تا ۳۰۰۰ کلمه. این کلید واژه به نوعی شناسنامه و معرف موضوع نوشته شماست. پس باید حتما کلمه کلیدی و مهمی در نوشته انتخاب کنید که بتواند به درستی موضوع نوشته شما را شرح دهد.

2.انتخاب عنوان سئو مناسب و حاوی کلمه کلیدی:

در واقع عنوان سئو، عنوان نوشته شما است که طول آن باید در حد متعادل باشد.( نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه) در حد ۷۰ کاراکتر.  عنوان نوشته شما باید کاملا جذاب باشد و در عین حال شرح دهد که درباره چه موضوعی نوشته شده است و قرار است چه مواردی را شرح دهد؟ پس در نظر داشته باشید که عنوان نوشته مشخص میکند که کاربر برای آن وقت بگذارد یا از آن به سادگی عبور کند.

3.نوشتن توضیحات متا مناسب:

بعد از عبارت کلیدی کانونی و عنوان سئو مطلب مهم ترین بخش یک نوشته سئو شده؛ توضیحات متا می باشد.

دو موردی که گفته شد در واقع شناسنامه یک محتوا سئو شده هستند. البته موارد دیگری نیز وجود دارد اما این دو مورد اصلی ترین آن ها می باشند. توجه داشته باشید که شما کلمه کلیدی کانونی نوشته را باید حتما در توضیحات متا نیز ذکر نمائید. به طول توضیحات متا نیز باید کاملا توجه داشته باشید که نه بسیار زیاد شود و نه خیلی کم.

4.طول نوشته و تعداد کلمه نوشته کافی و مناسب باشد:

طول استاندارد و حداقلی برای نوشته های سئو شده ۳۰۰ کلمه می باشد اما از نظر بهینه سازی صحیح و اصولی این مقدار بسیار کم است. بیشتر از این تعداد بسیار عالی است اما به شرطی که باعث بهم خوردن نظم و معنی نوشته نباشد و از جملات نامربوط استفاده نشود. سعی کنید در صورتی که میتوانید توضیحات کاربردی بیشتری اضافه کنید طول نوشته خود را به هزار کلمه نزدیک نمائید.

5.وجود تصویر و عناصر چند رسانه ای در محتوا:

وجود تصویر در نوشته بسیار مهم است و به درک بهتر مخاطب از محتوای مقالات کمک می کند. پس سعی کنید که در مقالات خود حتما از تصویر مرتبط با موضوع نوشته استفاده کنید. اما فقط شاید تصویر کافی نباشد و بهتر است با توجه به آپدیت الگوریتم فلوریدای ۲ گوگل از محتوای ویدئویی و اینفوگرافیک و… نیز استفاده کنید.

6.قرار دادن لینک های داخلی کافی و هوشمند:

 لینک داخلی به لینک های ایجاد شده بین نوشته فعلی و دیگر نوشته های سایت میگویند. لینک های داخلی بخش مهمی از بهینه سازی مقالات هستند و باعث ماندن کاربر در سایت شما به مدت طولانی ترین میشوند. در خصوص ایجاد لینک های داخلی باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید که در نوشته های بعدی به طور کامل به آن میپردازیم.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!