سئو وب سایت

سئو وب سایت


پارامترهای زیادی برای رتبه بندی سایت وجود دارند، که آنها را با عنوان قوانین سئو می شناسیم. در این مطلب به بخشی از ۲۰۰ فاکتور سئو با عنوان فاکتورهای سئو در محتوا ( متن ، کلمات کلیدی و تصاویر ) اشاره می کنیم. اگر در زمینه سئو فعالیت داشته باشید، حتما با فاکتور های مهم گوگل در رتبه بندی سایت آشنا هستید. گوگل هر سال بر یک فاکتور مهم تمرکز می کند و وبمسترها را به استفاده از آن تشویق می کند. به عنوان مثال در سال 2014 بر امنیت و استفاده از پروتکل HTTPS تاکید داشت و در سال 2017 توجه بیشتری به آن نشان داد. امروزه نیز با افزایش کاربران گوشی های هوشمند و بیشتر شدن ترافیک موبایل، گوگل در تلاش است تا رتبه های برتر صفحه نتایج را به سایتهای بهینه شده برای موبایل اختصاص دهد.

فاکتورهای سئو در محتوا

فاکتورهای سئو مربوط به محتوا چه مواردی هستند؟

فاکتورهای سئو در محتوا و مطالب : تصور کنید دو محتوای سئو و بهینه شده داریم که یکی 600 کلمه و دیگری 2500 کلمه است. در این شرایط گوگل به کدام یک امتیاز بیشتری می دهد؟ بدون شک محتوایی که کامل و جامع باشد رتبه بهتری خواهد داشت. این مثال تا زمانی مقایسه پذیر است که هر دو محتوا کاملا سئو و بهینه سازی شده باشند، بنابراین طول محتوا به نوبه خود یک فاکتور سئو به شمار می رود، اما در صورتی که اصول سئو در آن رعایت نشده باشد جایگاهی در صفحه نتایج نخواهد داشت.

– یک صفحه قدیمی که محتوای آن چندین بار بروز شده است ممکن است رتبه بهتری نسبت به یک صفحه جدید کسب کند.

– گوگل تاریخ انتشار محتوا را نیز بررسی می کند. موضوعاتی که بیشتر سرچ می شوند، حساسیت بیشتری دارند. بهتر است که مطالب قدیمی هر از چند گاهی آپدیت شوند.

– اضافه کردن یا حذف بخشی از محتوا، نسبت به تغییرات کوچک اهمیت بیشتری داشته و مورد توجه قرار می گیرد. سایتهایی که بروز نمی شوند و محتوای با ارزشی برای ارائه کردن ندارند از لبست نتایج حذف می شوند.

جالب است بدانید گوگل سطح دشواری مطالب را تخمین میزند و آن را در رتبه بندی تاثیر می دهد. البته گوگل اعلام نکرده است که مطالب مبتدی یا پیشرفته چگونه میتوانند بر رتبه های صفحه نتایج تاثیرگذار باشند.

ایندکس محتوا : در صورتی که محتوای شما از قبل در ایندکس گوگل وجود داشته باشد به عنوان محتوای تکراری شناخته شده و جریمه می شود. گوگل کمترین ارزشی برای محتوای کپی شده قائل نیست. محتوایی که مینویسید باید بر اساس نگارش خودتان باشد و اگر حتی فقط قسمتی از متن آن را کپی کرده باشید، میتواند در ایندکس صفحه تاثیر منفی داشته باشد و یا حتی باعث شود که محتوای شما هرگز ایندکس نشود.فاکتورهای سئو مربوط به کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مهم ترین بخش دز فاکتورهای سئو در محتوا هستند. و تمام نتایجی که کسب میکنید به دقت و اهمیت شما به این بخش وابسته است.

فاکتورهای سئو ی کلمه کلیدی

– گوگل موضوع محتوا را بر اساس پرکاربردترین کلمه موجود در آن تشخیص می دهد. بنابراین کلمات پرتکرار محتوا حکم کلمات کلیدی را خواهند داشت. البته عوامل دیگری نیز بر تشخیص کلمه کلیدی تاثیرگذار هستند.

– باتوجه به اینکه خزنده ها کاراکترها را بررسی می کنند، عدم رعایت نکات دستوری در متن میتواند باعث بروز مشکل در رتبه بندی شود.

چگالی کلمه کلیدی : تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی را چگالی آن می نامند. در صورتیکه کلمات کلیدی زیادی تکرار شوند بر سئو سایت تاثیر منفی خواهند داشت.

– حضور کلمه کلیدی در 100 کلمه ابتدای محتوا به خزنده ها در شناسایی کلمه اصلی محتوا کمک می کند.

– عباراتی که در تگ های H1 تا H6 بکار می برید معرف موضوع متن شما هستند. پس بهتر است که کلمه کلیدی در آنها بکاربرده شود.

– از تکرار بی هدف کلمات اصلی پرهیز کنید. به عبارت دیگر کلمات اصلی و مرتبط با محتوایتان را به گونه ای بکار ببرید که بیشترین جستجو توسط کاربران را داشته باشد.

– بر اساس نتایج وبسایت Moz.com، در صورتی که کلمه کلیدی در ابتدای تگ عنوان حضور داشته باشد تاثیر بیشتری بر سئو سایت خواهد داشت.

– زیاده روی در استفاده از کلمات کلیدی در متا تگ ممکن است منجر به جریمه شود.

LSI : استفاده از کلمات هم معنی که به آنها LSI نیز گفته می شود، میتواند در عبارتهایی که معانی مختلفی دارند، مانند Apple که نام یک میوه و برند می باشد به خزنده ها در شناسایی آن کمک کند.

– بهتر است که LSI ها را در تگ عنوان نیز بکار ببرید، این کار در سهولت شناسایی کلمه اصلی و بهبود رتبه صفحه تاثیرگذار است.چه مواردی باید در تصاویر سایت رعایت شود؟

فاکتورهای سئوی تصاویر

استفاده از تصاویر و فیلم در متن میتواند بر ارزش محتوا بیفزاید. ویژگی های تصاویر مانند نام تصویر، تگ Alt، متن جایگزین و حجم آن بر سئو سایت تاثیرگذار هستند.

حجم تصاویر : حجم تصاویر تاثیر مستقیم بر سرعت سایت و سئو خواهد داشت. بهترین حجم برای تصویر بین 20 تا 30 کیلوبایت میباشد، این مقدار نباید از 60 کیلوبایت بیشتر شود.

تگ Alt : برای بهینه سازی تصویر، بهتر است متن جایگزین تعریف ساده ای از مفهوم عکس باشد.

Title : یا همان عبارتی که وقتی نشانگر موس روی عکس قرار بگیرد نمایش داده میشود، تاثیر اندکی بر سئو سایت خواهد داشت. این تیتر زمانی بکاربرده می شود که عکس به صفحه ای لینک شده باشد. توضیحات تیتر باید اطلاعات مختصری در مورد صفحه مقصد باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!