سئو داخلی:

وقتی شما به ابتدایی­ ترین تاکتیک­ های بهینه سازی موتور جستجو مثل استفاده از کلمات کلیدی در متن خود، بهینه سازی توضیحات متا، کد HTML، تگ­ های عنوان و تگ­های alt فکر می کنید، در اصل به پایه و اساس سئو داخلی فکر می کنید. در بین فاکتورهای سئو داخلی و خارجی، سئو داخلی مربوط به تمامی تدابیری است که در وب سایت شما اتخاذ می­گردند تا موقعیت آن در رنکینک ­های سرچ بهبود داده شود. این اقدامات هم شامل مواردی مثل کیفیت کلی محتوا، عملکرد صفحه و ساختار محتواست.

فاکتورهای سئوی داخلی سایت:

  1. کد های Html و اعتبار سنجی آنان
  2. بهینه سازی و سئوی عکس و تصویر
  3. بهینه سازی و سئوی فیلم ها
  4. بهینه سازی و سئوی پادکست ها
  5. بهینه سازی و سئوی url و لینک ها
  6. بهینه سازی slideshre ها
  7. بهینه سازی های داخل متنی in content seo
  8. محتوای کاربر پسند
  9. بهینه سازی و سئوی تایتل و عنوان
  10. بهینه سازی و سئوی متا تگ ها
  11. بهینه سازی و سئوی سرعت سایت page speed
  12. بهینه سازی و سئوی لینک های شکسته broken link
  13. بهینه سازی و سئوی کلمات کلیدی
  14. بهینه سازی و سئوی پست ها از نظر تکرار پست ها و تراکم کلمات کلیدی dencity
  15. بهینه سازی و سئوی لینک های داخلی و لینک بیلدینگ
  16. اعتبار سنجی و افزایش اعتماد به سایت
  17. بهینه سازی و سئوی ساختار و معماری سایت
  18. بهینه سازی و سئوی محتوای کپی duplicate
  19. بهینه سازی و سئوی لینک ها به صورت ریدایرکت ها
  20. بهینه سازی و سئوی لینک های داخلی و تو در تو با اهداف مشخص

سئو خارجی:

سئو خارجی سایت (On-Site SEO)، یکی دیگر از عواملی است که بر بهبود و بالا بردن رتبه آن سایت نقش بسیار مهمی دارد. منظور از سئو خارجی سایت ، مجموعه ای فعالیت ها و استراتژی هاییست که در خارج از یک سایت برای کاهش رتبه آن در لیست نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. شما برای بهبود سئو خارجی وب سایت خود می توانید از ابزارهای گوناگونی برای تبلیغ وب سایت خود استفاده کنید، که این ابزارها شامل، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها دیگر و فروم ها می باشند. به عبارت دیگر، منظور از سئو خارجی، قرار دادن لینک وب سایت مورد نظر در وب سایت های دیگر می باشد. اگر شما هم بتوانید لینک سایت خود را در وب سایت های دیگر قرار دهید، اعتماد مشتریان و مخاطبان خود را افزایش خواهید دارد که این موضوع سبب بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان و رتبه وب سایت شما خواهد شد.

مهمترین فاکتورها در سئوی خارجی سایت:

  1. لینک بیلدینگ و بک لینک سازی خارجی
  2. برندینگ
  3. شبکه های اجتماعی (Social Media)
  4. دیجیتال مارکتینگ
  5. ثبت سایت در گوگل مپ
  6. شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)
  7. بازاریابی محتوا
  8. بازاریابی فروم و انجمن ها
  9. ثبت نام در دایرکتوری ها
  10. ثبت نام در موتورهای جستجو
  11. تکنیک لینک طعمه
  12. به اشتراک گذاری عکس
  13. ایجاد شبکه های فروش آنلاین در سایت
  14. ثبت مقالات شما در وبسایت های معتبری همچون Ezine ، Now public و …
  15. ساخت لیست های محلی در برخی وبسایت ها
  16. استفاده از مطبوعات
  17. پرداخت به ازای هر کلیک
  18. بازاریابی از طریق ویدیو
  19. بازاریابی نظر
  20. ساخت بنر تبلیغاتی

ارتباط سئوی خارجی و سئوی داخلی

فرض کنید شما در سایت خود محتوای باکیفیت تولید می‌کنید و مدیر یک سایت دیگر آن را با توجه به کیفیت آن در سایت خود منتشر می‌کند و به سایت شما در آن مقاله لینک مستقیم می‌دهد. با اینکار اگر سایت شما مرتبط با موضوع آن سایت باشد یا رتبه خوبی داشته باشد، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو و رتبه سایت شما در بین نتایج جستجو کاربران داشته باشد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایت

بهینه سازی وب سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاسئوی خارجیسئوی داخلیوب سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!