گوگل در الگوریتم خود از عامل های  ۲۰۰+ رتبه بندی استفاده می کند.

و لازم نیست که همه ی  آنها را یاد بگیرید

در واقع ، بیشتر عامل رتبه بندی  200 از روش های مختلفی برای اندازه گیری ۳ چیز استفاده میکنند: ارتباط ، میزان تسلط و توانایی  و کیفیت.

ارتباط به  این صورت است که چگونه یک صفحه با جستجوی شخص مورد نظر  مطابقت دارد.

به عنوان مثال ، بیایید “ژاکت کلاه دار  و پیراهن های خاکستری  “را  در گوگل جستجو کنیم.

ارتباط با پرس و جو جستجو

ژاکت کلاه دار خاکستری

خوب ، گوگل قصد پیدا کردن کلمه ی مورد نظر از شاخص خود برای یافتن صفحاتی که مربوط به ” ژاکت کلاه دار  و پیراهن های خاکستری”  است باشد.

 گوگل  در شاخص خود به دنبال واژه مورد نظر در صفحه مربوطه است .

گوگل : ژاکت کلاه دار  و پیراهن های خاکستری

و آنها واقعاً در پیدا کردن کلمات مورد نظر خوب هستند. به همین دلیل است که تقریباً هیچ وقت در جستجوی واژه  “پیراهنهای خاکستری” نتیجه ای از جستجو  در مورد  “کفش های خاکستری”  را نمی بینید و عین واژه را جستجو میکند.

میزان تسلط و توانایی به این معنی است  که  چقدر گوگل  به محتوا در یک صفحه اعتماد و تسلط  دارد.

آنها میزان تسلط و توانایی را در درجه اول بر اساس ارتباط ها اندازه گیری می کنند.

رتبه بندی صفحات مفید

برای یک پرس و جو معمولی ، هزاران ، حتی میلیون ها صفحه وب با اطلاعات بالقوه مرتبط برای کمک به رتبه بندی بهترین صفحات در ابتدا وجود دارد  ، ما همچنین الگوریتم هایی را برای ارزیابی میزان مفید بودن این صفحات وب می نویسیم.

این الگوریتم ها صدها از عامل مختلف را تجزیه و تحلیل می کنند تا سعی کنند بهترین اطلاعاتی را که وب می تواند ارائه دهد را بدهید ، از تازه بودن محتوا ، وتعداد دفعاتی که اصطلاحات جستجوی شما ظاهر می شود ، را بهتر است رتبه بندی کنید.

اگر سایر وب سایت های برجسته در موضوع به صفحه ارتباط دارند ، این نشانه خوبی است که اطلاعات از کیفیت بالایی برخوردار است.

هرچه پیوند بیشتری به یک صفحه داده شود ، این صفحه از نظر Google قابلیت توانایی و تسلط بیشتر دارد.

اندازگیری میزان تسلط و توانایی گوگل در جستجوی واژه براساس لینک ها

کیفیت مبتنی بر چند عامل مختلف است ، مانند میزن اعتبار و شهرت آنلاین سایت شما ، ساختار محتوای شما و نحوه تعامل کاربران با سایت شما در نتایج جستجو.

نحوه کیفیت اندازگیری گوگل

اعتبار آنلاین

ساختار محتوا

تعامل کاربر

منابعی مورد نیاز برای اطلاع و یادگیری فاکتورها و عوامل رتبه بندی

۱۳ عوامل رتبه بندی در موتورهای جستجو: یک لیست به روز شده از عوامل  و فاکتورهای رتبه بندی که در حال حاضر (توسط من) از مهمترین عامل در نظر گرفته شده است.

جدول تناوبی  از عوامل موفقیت SEO  : یک راهنمای دیداری بسیار جالب برای “عوامل موفقیت” که می تواند به رتبه بندی سایت شما در گوگل کمک کند.

رتبه بندی Google اRank Brain:  شرکت گوگل گفته است که الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی آنها ، Rank Brain ، یکی از ۳ سیگنال رتبه بندی مهم است. در این راهنما درمورد پایین آمدن میزان رتبه بندی  Rank Brain بحث شده است.

اکنون زمان آن رسیده است که در مورد پایین بودن رتبه  Rank Brain  بحث کنیم که در فصل ۲  به آن اشاره شده است.

آموزش سئوبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئو

بهینه سازی موتور های جستجورتبه بندیرتبه بندی موتور های جستجوعوامل مهم در رتبه بندی موتورهای جستجوفاکتورهای مهم در رتبه بندی موتورهای جستجوموتور های جستجو

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!