download 37 1

عنوان سئو  چیست؟

منظور از عنوان سئو، همان تگ HTML تایتل است. اگر به سورس (Source) یا منبع صفحات سایت تان نگاهی بیاندازید، می توانید تگ تایتل یا title را در ابتدای صفحه کد ها مشاهده کنید.

عنوان سئو یکی از مهم ترین پارامتر هایی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود. اگر در گوگل کلمه “آنالیز سئو سایت رقیب” را جستجو کنید، موتور جستجو لیستی از نتایج را به شما نمایش می دهد. این نتایج معمولا شامل 3 پارامتر هستند که اولین و مهم ترین آن ها عنوان سئو است. آدرس URL و توضیحات متا یا meta description نیز 2 پارامتر دیگر قابل مشاده هستند.

ممکن است بعضی افراد عنوان سئو و عنوان اصلی صفحه یا H1 که در صفحه محتوا نمایش داده می شود اشتباه بگیرند. این دو عنوان کاملا متفاوت هستند و هر کدام به نوبه خود در سایت مهم و تاثیر گذارند.

عنوان سئو به دو علت برای سئو سایت مهم است:

  • در کسب رنک و رتبه بهتر تاثیر گذار است.
  • در ترغیب بیشتر کاربر برای کلیک و ورود به سایت تاثیر گذار است.

عنوان سئو چیست؟

علت اهمیت عنوان سئو برای گوگل چیست؟

عنوان صفحه به گوگل کمک می کند موضوع صفحه شما را بهتر درک کند از این رو بهتر است کلمات کلیدی خود را در عنوان ذکر کنید تا شانس بیشتری برای کسب نتایج اول گوگل داشته باشید.

تکرار عنوان سئو در سایت به بهینه سازی بیشتر کمک می کند.

هر چه در نتایج جستجو تعداد بیشتری از کاربران روی وب سایت شما کلیک کنند گوگل متوجه می شود که سایت شما برای کاربران مفید و کاربردی تر است از این رو رفته رفته رتبه بهتری به شما در نتایج خود می دهد. کسب رنک بهتر منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما نیز خواهد شد. این یکی از سیگنال های تعامل کاربران است که در مقاله فاکتورها رتبه بندی آن را بررسی کرده ایم.

بنابراین می توان نتیجه گرفت داشتن یک عنوان جذاب به همراه عبارات کلیدی هدف می تواند در طولانی مدت باعث بهبود رتبه و افزایش بازدید وب سایت تان شود.

تعداد ایده آل حروف عنوان سئو چقدر است؟

محدودیت پیکسلی گوگل برای نمایش نتایج جستجو دارای عرض 600 پیسکل و 65 حرف است. این یعنی تعداد کاراکتر های عنوان مقاله شما 100 حرف هم که باشد،

نکته مهم درباره عنوان SEO Title:

نمایش نتایج گوگل بسته به نوع دستگاه مورد استفاده کاربر، متفاوت است.
در افزونه Yoast SEO می توانید پیش از انتشار مطلب، پیش نمایشی از عنوان سئو در نتایج جستجو را مشاهده کنید.

نوشتن عنوان مناسب برای یک سئوی قدرتمند

اگر عنوان خوبی ننویسید یا اصلا نخواهید عنوان بنویسید با خطای “لطفا یک عنوان سئو ایجاد کنید” روبرو می شوید. می خواهم هم برای رفع این مشکل و هم نوشتن یک عنواان خوب و سئو شده نکاتی را بیان کنم که با آن ها قطعا می توانید عنوان سئو بهتر و مفید تری برای صفحات سایت تان بنویسید.

1. هرگز نوشتن عنوان سئو را فراموش نکنید!

عنوان سئو باعث درک بهتر موضوع صفحه شما برای گوگل و افزایش بازدیدکنندگان سایت تان می شود به همین دلیل به هیچ عنوان نوشتن آن را فراموش نکنید.

2. از طول عنوان به درستی استفاده کنید

همان طور که گفتیم گوگل برای نمایش عنوان سئو نتایج 600 پیکسل در نظر گرفته است. سعی کنید برای افزایش بازدهی نهایت استفاده از این فضا را داشته باشید. و با جملاتی جذاب و وسوسه کننده آن را پر کنید تا ذهن بازدیدکنندگان را درگیر کرده و برای کلیک روی لینک سایت تان ترغیب شوند.

3. سعی کنید عنوان سئو از حد قابل مشاهده برای کاربر طولانی تر نباشد

درست است که محدودیتی برای تعداد حروف عنوان سئو وجود ندارد و شما می توانید حتی از 100 حرف استفاده کنید اما اگر عنوان شما بیشتر از فضایی که گوگل برای آن در نظر گرفته است باشد، نصفه و نیمه نمایش داده می شود. افزونه Yoast SEO به شما کمک می کند تا طول مناسبی برای عنوان سئو خود داشته باشید.

4. از کلمات کلیدی هدفتان در عنوان استفاده کنید!

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان امری ضروری محسوب می شود چراکه یکی از مهم ترین عناصری است که گوگل برای درک مفهوم صفحات سایت ها و دادن رتبه به آن ها مورد بررسی قرار می دهد. عدم توجه به این مسئله به شدت شانس کسب رتبه بهتر را کاهش می دهد.

5. حتما نام سایت یا برندتان را در آخر عنوان ذکر کنید

آخرین نکته این مقاله درباره برندسازی است. نام سایت یا برند شما باید به صورت واضح در عنوان سئو ذکر شود. وقتی افرادی که در گوگل در حال جستجو هستند بارها نام سایت شما را ببینند، حتی اگر بار اول روی آن کلیک نکنند، ممکن است وقتی برای دومین بار نام شما را در صفحه بعدی نتایج مشاهده کنند روی آن کلیک کرده و وارد سایت تان شوند. اگر می خواهید برندینگ موفق تری داشته باشید بهتر است حتما از نام برندتان در عنوان استفاده کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است گوگل به صورت اتوماتیک عنوان شما را تغییر داده و نام سایت تان را به آن اضافه کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!