download 2020 01 01T221237.959

پیج آتوریتی چیست؟

پیج آتوریتی یا Page Authority میزان محبوبیت سایت شما در گوگل را نشان می دهد. این محبوبیت را معیارهایی از قبیل میزان بازدید کاربران اینترنتی از سایت، ارزش تولید محتوا و همچنین تعداد دفعات انتشار صفحه تعیین می کنند. به طور کلی می توان گفت پیج اتوریتی همچون معیاری می باشد که برای ارزش گذاری بر اعتبار وب سایت شما از آن استفاده می شود. پیج آتوریتی معیاری است که با استفاده از رتبه سایت شما سنجیده می شود و این امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ تغییر می کند. فراموش نکنید به هر یک از صفحات سایت شما به صورت جداگانه و مجزا امتیاز داده می شود. اعتبار صفحه شما نقش مهمی در حضور سایت شما در صفحات اول و دوم گوگل دارد. به طوری که هر چقدر امتیاز سایت شما کمتر باشد، این احتمال وجود دارد که حتی در نتایج جستجوی کاربران در گوگل وجود نداشته باشید.

ابزار بررسی پیج آتوریتی

ابزارهای مختلفی برای بررسی پیج اتوریتی وجود دارند، اما ابزار سایت Moz، بهترین ابزار برای رتبه بندی سایت شما می باشد و تمامی ابزارهای دیگر نیز برای رتبه بندی به این سایت مراجعه می کنند. به طور کلی می توان گفت مفهوم اتوریتی اولین بار توسط سایت Moz معرفی شد. Moz همچون رنک گوگل عمل می کند، اما فراموش نکنید احتمال خطا در آن وجود دارد.

چگونه اعتبار صفحه Page Authority را تحت تاثیر قرار دهیم؟

PA مانند DA ، به عوامل زیادی بستگی دارد و به‌طور مستقیم نمی‌توان بر آن تاثیر گذاشت. PA پارامترهای مختلفی را دربرمی‌گیرد که هرکدام به نوبه خود بر آن تاثیر می‌گذارند. بهترین راه برای تحت تاثیر قرار دادن PA، افزایش و بهبود بک لینک هاست که بر امتیازات MozRank و MozTrust تاثیر می‌گذارند.

چگونه بر روی پیج اتوریتی تاثیر گذاریم؟

همانند دامین آتوریتی، این فاکتور به عوامل زیادی وابسته است و صرفا با تغییر یک یا چند پارامتر نمی توان به افزایش آن به صورت مستقیم پرداخت. این عدد برآیندی از حدود 40 پارامتر می باشد و رتبه سایر سایت ها نیز بر آن موثر است. بنابراین به صورت مستقیم نمی توان بر این پارامتر تاثیر گذاشت.

بهترین راه برای تلاش در جهت افزایش پیج آتوریتی، افزایش تعداد بک لینک های با کیفیت سایت می باشد. با استفاده از انتشار محتوای جذاب برای کاربر برای ترغیب آنها به اشتراک گذاری و همینطور انتشار رپورتاژ آگهی که در سایت رادزاد نیز امکان پذیر است، می توان به ارتقا این مهم دست یافت.

نحوه افزایش پیج اتوریتی

راه های زیادی برای افزایش اتوریتی پیج شما وجود دارند که با عمل به آنها می توانید رتبه بندی پیج خود را در سنجش بالا ببرید. برخی از راه ها برای افزایش آتوریتی پیج عبارتند از:

  • کم کردن لینک های خارجی: هر چقدر تعداد لینک های خارجی (در محتوا و کامنت ها) کمتر باشد، اتوریتی سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • بهینه سازی لینک های داخلی: نقشی که لینک های داخلی در افزایش پیج آتوریتی دارد بسیار مهم است؛ بنابراین سعی کنید در صفحه های مهم خود، لینک داخلی اضافه کنید.
  • حذف زنجیره ریدایرکت ها (Redirect Chains): زنجیره ریدایرکت ها را از بین ببرید تا بر اتوریتی پیج شما تاثیر منفی نگذارد.
  • افزایش تعداد بک لینک ها: هرچقدر پشتیبان بیشتری داشته باشید و تعداد بک لینک های شما بیشتر باشد، اعتماد به پیج شما بیشتر می شود و در نتیجه پیج آتوریتی شما نیز افزایش می یابد.
  • لینک هایی که از دست رفته اند (خطای ۴۰۴) را پیدا کنید و به پیج خود ریدایرکت کنید.در صورتی که برای افزایش پیج آتوریتی خود به مشکل برخورد کرده اید و به دنبال یک شرکت معتبر برای انجام این کار هستید، نیازی نیست نگران باشید. میزبان لینک مشکلات اتوریتی پیج شما را رفع می کند و اتوریتی پیج شما را به صورت تضمینی افزایش می دهد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!