download 2020 01 06T033246.807

فرق SEM و SEO

۱. قرار دادن آدرس وب سایت همراه با علامت «Ad» در تکنیک SEM

از آنجایی که SEM با پرداخت هزینه، وب سایت را در رده‌های بالای موتور جستجو قرار می‌دهد، آدرس سایت را با علامتی به نشانه تبلیغاتی بودن و پرداخت هزینه برای نمایش در برترین نتایج جستجو، نمایش می‌دهند. اما در سئو هیچ گونه علامتی برای شناسایی، وجود ندارد و اعتبار و ارزش حقیقی وب سایت شما در سئو نمایان می‌شود.

۲. پسوندهای تبلیغاتی در نتایج جستجو به روش تکنیک SEM

هنگام مقایسه فرق SEM و SEO به یکسری تفاوت ظاهری در نتایج جستجو بر می‌خورید. نتایج جستجو در SEM،  شامل برخی پسوندهای تبلیغاتی است که به لینک‌های اضافی، شماره تلفن‌ها و توضیحات اضافه یا از طریق نمایش پاسخ‌های ویژه یا برجسته که به صورت مجموعه‌ای از توضیحات مختصر به همراه لینک به نمایش گذاشته می‌شود.

۳. پرداخت هزینه به موتورهای جستجو با هر بار کلیک بر روی آدرس در تکنیک SEM

در SEM به ازای هر بار کلیک کاربر روی آدرس وب سایت‌های تبلیغاتی، صاحب برند باید هزینه‌ای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. بنابراین باید بودجه‌ای را برای نمایش تبلیغات و استفاده از مزایای PPC در نظر بگیرند.

۴. نمایش نتایج SEM به یک سری مخاطب خاص

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های SEM و SEO تفکیک مخاطبان است. شما از طریق تکنیک‌های SEM می‌توانید برای نمایش وب سایت خود در صفحات نتایج جستجو، سن، موقعیت، درآمد، عادت‌ها و سایر ویژگی‌های مخاطبان خود را تعیین کنید. این در حالی است که از طریق SEO نمی‌توانید نوع مخاطب خود را تفکیک نمایید.

۵. تاثیر فوری تکنیک‌ SEM

شما با استفاده از تبلیغات و پرداخت هزینه در تکنیک SEM می‌توانید با انجام چند کلیک توسط کاربر، بهبود رتبه خود را در موتورهای جستجو ببینید. در تکنیک SEM به محض را‌ه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی، وب سایت شما در صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین شما می‌توانید نمایش تبلیغات برای افزایش بازدید از سایت‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. این در حالی است که تکنیک SEO به زمان زیادی نیاز دارد تا وب سایت شما در رده‌های برتر جستجو به نمایش بگذارند. به عبارت دیگر ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا یک نام تجاری بتواند با کمک تکنیک SEO به رده‌های بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو دست یابد.

۶. آزمون و خطای آسان در تکنیک SEM

شما در SEM می‌توانید با پرداخت هزینه بلافاصله نمایش تبلیغات خود را ارزیابی و اثر آن‌ را بر افزایش بازدیدها بررسی کنید. شما به سرعت می‌توانید تبلیغات خود را ویرایش کنید، محتوای وب سایت خود را تغییر دهید یا روش‌های جدید را آزمایش کنید تا مخاطبان جدید را مورد هدف قرار دهید. انعطاف‌پذیری SEM به شما این امکان را می‌دهد تا فورا تفاوت استراتژی‌های خود را ببینید. شما نمی‌توانید این کار را از طریق سئو انجام دهید؛ زیرا به زمان زیادی برای بررسی اثر تغییرات و نظارت بر نتایج نیاز دارد.

۷. افزایش ارزش و اعتبار وب سایت در دراز مدت با کمک تکنیک SEO

در تکنیک SEM تا زمانی که برای نمایش وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو هزینه می کنید، وب سایت خود را در رتبه‌های بالا می‌بینید. اما به محض این که نمایش تبلیغات وب سایت شما غیرفعال می‌شود، اثر تکنیک SEM نیز پایان می‌یابد. در حالی که در تکنیک SEO برعکس است و به مرور زمان استراتژی‌ها اثر خود را بر بهبود رتبه نمایش در موتورهای جستجو می‌گذارند و بازدید از وب سایت شما به صورت پایدار رشد می‌کند و بر ارزش آن افزوده می‌شود.

۸. دست‌یابی به بالاترین نرخ مراجعه، با کلیک در دراز مدت از طریق تکنیک SEO

وب سایت‌هایی که در اولین صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شوند دارای بالاترین نرخ مراجعه با کلیک (CRT) هستند.  بنابراین اگر می‌خواهید به رتبه‌های برتر در صفحه اول دست یابید؛ بهتر است از تکنیک سئو استفاده کنید. اما اگر هدف شما حضور در صفحات دوم یا رده‌های پایین‌تر نتایج موتورهای جستجو است، بهتر است برای دریافت نرخ بیشتر کلیک کاربر از تکنیک SEM استفاده کنید.

انتخاب از بین استراتژی‌های دو تکنیک SEM و SEO

SEM ترافیک لحظه ای خوبی را به سمت سایت شما هدایت می کند و ترافیک وب سایت متناسب با بودجه پرداختی شما خواهد بود. در حالی که SEO روشی پایدار و استاندارد می باشد و به تحولات و تغییرات در پروسه طراحی وب سایت منجر می شود و تضمین طولانی تری برای ثبات رنکینگ سایت شما خواهد بود.هیچ فرمول سریع یا پاسخ ساده‌ای برای مقایسه SEM و SEO وجود ندارد. عوامل زیادی برای بررسی دو تکنیک لازم هستند. برخی از کسب و کارها ممکن است، تمرکز خود را روی سئو و برخی دیگر روی SEM بگذارند و عده‌ای رویکرد مناسب را ترکیبی از استراتژی‌های SEO و SEM بدانند؛ همه این موارد به کسب و کار و اهداف منحصر به فرد شما بستگی دارد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!