٥ معیار اصلی که هر سایتی باید داشته باشد

٥ معیار اصلی که هر سایتی باید داشته باشد


یک کارشناس seo وظایف مختلفی در زمینه سئو یک وب سایت برعهده دارد. در این نوشته به وظایف کارشناس seo اشاره می شود و پیش نیازهای لازم برای انجام این کار توسط سئوکار بیان می شود.اگر بخواهیم به صورت خلاصه مسئولیت ها و وظایف کارشناس seo را بیان کنیم شاید “مدیریت همه کارهای سئو” برای بهینه سازی یک وب سایت مناسب باشد. ولی باید این عبارت کمی باز شود تا جزئیات کاری یک کارشناس seo شفاف تر شود.

از لحاظ شغلی یک کارشناس seo وظیفه دارد تا راهبرد تولید محتوا در سایت موردنظر را مشخص کند. تولید محتوا یکی از ارکان مهم سئو در یک سایت است. هر چه محتوا به روزتر و کاربرپسندتر باشد مسلما کاربران زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد و نتیجه این کار افزایش ترافیک برای سایت خواهد بود.

ایجاد بک لینک برای سایت و تعیین کلمات کلیدی سایت با توجه به اهداف و نیازهای آن یکی دیگر از وظایف شغلی کارشناس seo است که باعث افزایش رنکینگ سایت در نزد موتورهای جستجو می شود. همچنین یک کارشناس seo باید همه کمپین های SEM را در گوگل مدیریت کند.

مواردی که در بالا برشمردیم جزء وظایف شغلی یک کارشناس seo حرفه ای است اما همسو با این وظایف شغلی مسئولیت هایی نیز متوجه کارشناس seo است. این مسئولیت ها بیشتر حالتی تحقیقی دارند که با آنالیز اطلاعات و نتایج، انجام تست های متعدد و شناسایی روند نرخ بیشینه بازگشت سرمایه در کمپین های پولی همراه است.

همچنین آنالیز همه محتویات سایت و طرح های آن و گزارش این آنالیز از مسئولیت های کارشناس سئو است. کارشناس سئو باید هزینه های ماهیانه طرح و نحوه صرفه جویی در آن را به نحو موثری مدیریت کند.

images 5

تمامی صفحه هایی که در سایت موجود هستند باید بررسی شوند و از کپی نبودن آنها مطمئن شود و تمامی صفحه های فرود برای بازاریابی موتورهای جستجو بهینه سازی شود.

کلمات کلیدی بنا بر نیازهای مشتری باید شناسایی و دامنه توسعه آنها توسط سئو مشخص گردد.

همه مواردی که توسط موتورهای جستجو توصیه می شود باید برای بهبود وضعیت سایت در نظر گرفته شود.

تمامی لینک های رقبای وب سایت موردنظر ارزیابی و نحوه تاثیرگذاری آنها مشخص گردد. در ادامه لینک های سایت براساس استراتژی منسجمی گسترش و ساخته شود.

هماهنگی با گروه توسعه سایت برای بهتر اجرا شدن روش های سئو سایت ضروری است و تمامی کدهای توسعه یافته باید هماهنگ با روش هاس بهینه سازی عمل کنند.

کارشناس سئو باید با گروه تولید محتوا هماهنگی های لازم را برای بازاریابی بهتر انجام دهد. اگر توصیه یا مشاوره ای درباره طراحی سایت، محتوا، لینک ها و سایر موارد داشته باشد باید در جهت کلمات کلیدی به عوامل سایت انتقال دهد.

ساخت سایت فروشگاهی + اپلیکیشن فروشگاهی

همه این وظایف شغلی و مسئولیت هایی که برشمردیم نیاز به پیش نیازهایی دارد باید برای کارشناس سئو فراهم شود.

آشنایی با تجارب به اثبات رسیده سئو و درک کاملی از بازاریابی اینترنتی و پیدا کردن مشتری آنلاین.

یک کارشناس سئو باید با ابزارهای آنالیز سایت مانند گوگل آنالیتیکز، وب ترندز و غیره آشنایی جامعی داشته باشد.

با ابزارهای مدیریت پیشنهاد و A / B و آزمایش های چند متغیره کار کرده باشد.

درباره HTML و CSS اطلاعات به روزی داشته باشد و تمامی محدودیت ها و توسعه جاوا اسکریپت را بداند.

فاکتورهای رنکینگ و الگوریتم های موتورهای جستجو را به خوبی بشناسد و خودش را با آخرین فرآیندهای سئو در این الگوریتم ها هماهنگ نماید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!