download 2019 12 18T005837.690

حتما تاکنون در فروم های تخصصی، با سند باکس گوگل مواجه شده اید. ابتدا باید بگوییم که سندباکس گوگل یک تئوری تجربی است که برخلاف الگوریتم هایی مانند پاندا ، هیچ گاه وجود آن تکذیب و یا تائید نشده است. بر این اساس وقتی در سند باکس یک دامنه ی جدید راه اندازی کردید، گوگل به مدت 1 الی 4 ماه شما را زیر نظر می گیرد تا از کیفیت کارتان مطمئن شود و زمینه ی اصلی کار شما نیز برای گوگل مشخص شود.

سند باکس در واقع به زمین های شنی اطلاق می شود که کودکان در آن قرار گرفته و بازی می کنند که بیشتر برای امنیت کودک است. به همین دلیل است که برای دامنه های تازه ایجاد شده ( که نوپا هستند ) اصطلاح وضعیت سند باکس استفاده می شود. وقتی گوگل از کیفیت کارتان اطمینان حاصل کرد، می توانید از سندباکس خارج شده و به کارتان ادامه دهید. اگر می خواهید که این دوره را کاهش دهید می توانید از محتوای با کیفیت تری استفاده کنید. همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید و لینک های معتبرتری را ایجاد کنید.

هدف اصلی سندباکس گوگل:

یکی از اهداف اصلی گوگل ممانعت از پیشرفت سریع سایت های اسپمر در نتایج جستجوی گوگل بوده است. بنابراین با به‌کارگیری  این روش دیگر نمی‌توان یک سایت جدید را به سرعت در صف اول نتایج گوگل قرارداد و هر روز راهبُرد های مختلف را برای فریب الگوریتم‌ها امتحان کرد.

با این وجود بسیاری از سایت های نوپا همچنان شناس قرارگیری در نتایج گوگل و جذب بازدیدکننده را خواهند داشت،البته پیشرفت شما در این دوره زیاد مشهود نخواهد بود ولی شاهد تغییرات در جایگاه خود برای کلمات کلیدی خاص و افزایش تدریجی بازدیدکنندگان سایت خواهید بود.در صورتی که رشد ناگهانی در تعداد بازدیدکنندگان سایت خود (معمولاً در یک روز آمار بازدید سایت دو برابر می‌شود) داشتید می‌توانید امیدوار باشید که از  sandbox خارج‌شده‌اید .سندباکس گوگل یک قانون تئوری (زیرا گوگل نه تأیید کرده نه تکذیب) برای پنالیزه کردن سایت های است که گوگل تشخیص می‌دهد تازه ایجادشده اندو برای چند ماه (بین یک تا پنج ماه) به آن‌ها اجازه حضور در صدر نتایج جستجو نمی‌دهد. و روشی موثر برای جلوگیری از رشد قارچ گونه اسپمر ها در فضای اینترنت است.

چگونه بفهمیم سایتمان در سند باکس گوگل قرار دارد؟

با جستجوی عبارت Site:www.yourdomain.com (زدن ادرس سایت خودتون) در گوگل میتواند تا حدی از قرار گرفتن در این وضعیت آگاه شوید. در صورتی که برای جستجوی فوق نتیجه ای یافت نشد (برای سایت های جدید) و یا نسبت لینک های برگشتی در مقایسه با تعداد صفحات ایجاد شده در سایت بسیار ناچیز است، امکان داره سایتتون در وضعیت سند باکس قرار گرفته باشد.

وب سایت هایی نظیر pixelgroove.com وجود دارند که مدعی بررسی وضعیت سند باکس برای دامنه ها هستند، میتوانید از آنها استفاده کنید.همانطور که اشاره شده که مشاهده وضعیت سند باکس در گوگل یک واقعیت است، اگر وب سایت جدیدی ایجاد کرده اید، محتوای سایت شما از طرف گوگل در حال بررسی است و اگر قصد ایجاد محتوای اسپم ندارید، نباید نگرانی زیادی در مورد این وضعیت داشته باشید. زمان عامل اصلی خروج از سند باکس گوگل است.

راه خروج از سند باکس چیست؟

اشاره شد که سند باکس گوگل یک موضوع دقیق نیست و طبیعتا راهکار قطعی و دقیقی برای خروج از این وضعیت وجود ندارد اما توصیه های زیر راهکار نسبتا مناسب و اثبات شده ای برای جلوگیری از قرار گرفتن در وضعیت سند باکس گوگل است.

  • انتشار وب سایت بر روی سرور های معتبر با آپ تایم مناسب.
  • قرار ندادن بیش از حد کلمات کلیدی رقابتی در محتوای صفحات.
  • عدم استفاده از دامنه هایی که قبلا توسط افراد دیگر بکار گرفته شده است.
  • کشف لینک های بد و شکسته شده در محتوای صفحات سایت.
  • رعایت قوانین کپی رایت و عدم کپی برداری از مطالب دیگران.
  • ایجاد محتوای مفید و با کیفیت

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!