یوتیوب بزرگترین و پر بازدیدترین سایت اشتراک گذاری ویدئو در جهان و سومین سایت پربازدید از نظر الکسا ، سایت youtube یک سایت اشتراک گذاری ویدئوست که به شما این امکان را میدهد که به صورت رایگان ، ویدئو های تبلیغاتی و غیره خودتان را با کل جهان به اشتراک بگذارید.
یوتیوب امکانات بسیاری برای گسترش و گرفتن ترافیک برای سایتتان را ارائه می دهد ، بر اساس آمارها یوتیوب بیش از ۱.۱ بیلیون بازدید کننده در ماه دارد که این مقدار بیشتر از بسیاری از سایت های بزرگ ومعروف مانند آمازون توییتر یاهو ویکیپدیا و فیسبوک است.

مشابه سئو برای موتورهای جستجو، جستجو یوتیوب نیز بر اساس یک الگوریتم و تحت تاثیر عوامل رتبه بندی خاص است.

گرافیک اطلاعات زیر شامل یک نمای کلی از این عوامل رتبه بندی است. اگر چه این اینفوگرافیک خیلی جدید نیست اما هنوز منبع اصلی اطلاعات برای کارشناسان یوتیوب است.

به طور خلاصه عوامل رتبه بندی زیر در یوتیوب موثر است:

• فیلم مرتبط: به عنوان مثال بر پایه تعداد دیدگاه ها و کلمات کلیدی مرتبط با عنوان، توضیحات، حاشیه نویسی و رونویسی.

• اقتدار کانال یوتیوب: توسط تعداد مشترکین و تعداد بازدید کانال تعیین می شود.

• اشتراک گذاری ویدیو: اشتراک گذاری ویدیو در شبکه های اجتماعی دیگر.

• رفتار کاربر مانند حفظ مخاطب (به عنوان مثال با نرخ پرش تعریف شده) و واکنش هایی مانند نظرات، لایک ها و انتقادات.
یوتیوب توصیه های دقیقی در مورد برخی از فرصت های بهینه سازی در قالب یک Creator Playbook منتشر کرده است:

• متاداده، در عناوین ویژه، توضیحات و تگ ها.

بهینه سازی تصاویر کوچک.

• حاشیه نویسی ویدیو برای تشویق لایک ها، به اشتراک گذاری ویدئو و یا اقتدار کانال یوتیوب.

بهینه سازی کانال یوتیوب، به عنوان مثال با تنظیم نام، توضیحات و آیکون.

فاکتور های رتبه بندی ویدیو در یوتیوب:

مانند گوگل ، یوتیوب نیز الگوریتم های داخلی خود را دارد که دستورات را در این مورد که کدام ویدیو در نتایج جستجو نمایش داده شود را برایشان دیکته می کند ، برخی عوامل کلیدی که الگوریتم ها و فاکتور های رتبه بندی ویدیو در یوتیوب هنگام تنظیم این رتبه بندی استفاده می کنند شامل :
۱. زمان تماشای ویدیو : این ممکن است به عنوان یک مقیاس تعامل توصیف شود که متناقض با نرخ ترک ویدیو ها می باشد ، یوتیوب مدت زمانی که بازدید کنندگان به تماشای محتوای شما می پردازند را می سنجد ، این معیار بسیار بحرانی و منتقدانه است که سایت دانلود یوتیوب یک بخش کامل در صفحه پشتیبانی گوگل به آن اختصاص داده است.
۲. ارتباط کلمات کلیدی
۳. تعداد مشترکین
۴. عکسل العمل و انعکاس مشتریان از قبیل کامنت ها Like ها و Dislike ها
۵. طول ویدیو

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوتولید محتواسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتکسب و کار آنلاینوب سایتوبلاگ

بهینه سازی تصاویربهینه سازی وب سایتتگ هاسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاکلمات کلیدیویدئویوتیوب

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!