images 2020 06 11T175835.371

انتخاب  URL مناسب برای هر صفحه وب سایت، یکی از عناصر مهم در بهینه سازی وب سایت (سئو) است. متخصصان سئو، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا URL های استاندارد ایجاد کنند و بتوانند در بالای نتایج موتور جستجوی گوگل قرار گیرند. استفاده درست از کلمات کلیدی محتوا در URL یک تکنیک سئو محسوب می شود.

تاثیر url بر سئو چیست؟

طبیعتا آدرسی که صفحه شما با آن شناخته می‌شود مهم است. هم برای کاربران و هم برای گوگل. بهتر است آدرسی را انتخاب کنید که درک آن راحت باشد و با دیدنش ماشین و انسان هر دو بتوانند محتوای صفحه را حدس بزنند. مرتب کردن آدرس‌های سایت یکی از زیرمجموعه‌های خدمات سئو است.

اولین نکته‌ای که در مورد تاثیر url بر سئومی‌توانیم بگوییم این است که داشتن یک ساختار منطقی، مرتب و تر و تمیز باعث می‌شود حرکت خزنده‌ها در وب سایت‌تان سریع‌تر شود و همین موضوع منجر به سریع‌تر شدن ایندکس صفحات خواهد شد.

نکاتی که باید هنگام تعیین url صفحه رعایت شوند

  • دسته‌بندی و نظم منطقی را مد نظر داشته باشید.
  • برای بیشتر شدن تاثیر url بر سئو ، کلمات کلیدی را داخل آدرس بگنجانید.
  • ساختاری ساده، منطقی و تا حد ممکن کوتاه برای آدرس‌ها در نظر بگیرید.
  • به جای اعداد از نام دسته‌ها استفاده کنید.
  • کلمات را با خط فاصله از هم جدا کنید. اگر بین دو کلمه، آندر لاین _ بگذارید، گوگل آن‌ها را پیوسته در نظر می‌گیرد.
  • از حروف کوچک استفاده کنید. گوگل به حروف کوچک و بزرگ حساس است.
  • تا جایی که ممکن است اسلش‌های / کمتری به کار ببرید.
  • بهتر است فعل‌ها را ساده کنید. مثلا به جای working از work استفاده کنید.
  • اگر ساختار url سایت را عوض کردید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید.
  • سعی کنید پسوند فایل در آدرس نمایش داده نشود. مثلا php را از آخر آدرس حذف کنید.

گوگل برای بهینه‌تر شدن آدرس صفحات پیشنهادهایی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از فایل txt دسترسی گوگل را محدود کنید. تنها صفحاتی را در معرض دیدش بگذارید که لازم است دیده شوند.
  • با حذف پارامترهای غیر ضروری آدرس را تا حد امکان کوتاه کنید.
  • همیشه سایت را تحت نظر داشته باشید و هر گونه url شکسته یا معیوب را اصلاح کنید.

blog org 998 1494132048 optimized url picسئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!