images 13

سئو یا SEO که کوتاه شده ی عبارت Search Engine Optimization می باشد، به معنی بهینه سازی موتور جستجو است. شما ممکن است برای مقاصد مختلفی، اقدام به طراحی سایت کنید. شما می توانید یک سایت فروشگاهی داشته باشید و محصولات و خدمات خود را در آن عرضه نمایید و به فروش برسانید. همچنین می توانید یک سایت خبری داشته باشید و اخبار و اطلاعات مختلف را بر روی آن به اشتراک بگذارید. علاوه بر اینها، یک سایت شخصی این امکان را به شما می دهد تا به معرفی توانایی ها و کسب و کار خود بپردازید و به این شیوه آن را معرفی کرده و ارتقاء دهید. به هر حال فرقی نمی کند که قصد طراحی چه نوع سایتی را دارید. به هر حال باید بتوانید رتبه ی سئوی خود را بالا ببرید تا در صفحات اول یا صفحه ی اول موتور های جستجوی شناخته شده ای نظیر گوگل، دیده شوید.

سئو به دو بخش تقسیم می شود:

سئو یک فرآیند ثابت نیست ، اما می توان آن را به دو بخش تقسیم کرد:

سئو درونی سایت

سئو درونی از اهمیت بیش تری برخوردار است تا سئو بیرونی ، سئو درونی کمک می کند تا وب سایت در جستجوی موتورها جایگاه مناسبی داشته باشد . انتخاب کلمات کلیدی مناسب ، تراکم منطقی در متن ها ، عنوان مناسب که حاوی کلمات کلیدی باشد از جمله موارد سئو درونی است.

در سئو درونی ، مخاطبان سایت از اهمیت بالایی برخوردارند . محتوایی با کیفیت ، کاربران را برای همیشه مخاطب خود نگه می دارد. برای شرکت ها و مجموعه های کوچک که کار خود را با سرمایه کمی شروع کرده اند و مشتریان آن ها یک بخش کوچکی از جامعه هستند ، سئو سایت چیزی است که می تواند به آن ها کمک کند.

سئو بیرونی سایت

وب سایت یا مقاله هر چه بیشتر رواج پیدا کند و رتبه بهتری را در لیست جستجو بدست بیاورد را سئو بیرونی گفته می شود . سئو بیرونی سایت را در اکثر مواقع با لینک بیلدینگ می‌شناسند اما ترجیح ما بر این است که به جای این عبارت کوتاه از عبارت ترویج وب‌سایت از طریق یک راه مناسب استفاده کنیم چرا که شامل متدها و روش های گسترده‌تری در مقایسه با ساخت لینک می‌شود.

به‌ طور کلی، موتورهای جستجو در تلاش هستند تا صفحات مهم یک وب سایت را در هنگام جستجوی مخاطبان نمایش دهند. تعداد لینک هایی که به آن صفحه اشاره کرده است میزان اهمیت آن صفحه را مشخص می کند.

لینک هایی که در محتوای خود به کار می برید خیلی مهم است ، اگر لینک را از سایت های معتبر دریافت کنید مطمئنا موجب بهبود در سایت می شود و اما اگر لینک ها از سایت های غیر مرتبط و یا فروشنده بک لینک دریافت شده باشد نتایج منفی در پی خواهد داشت.

تغییرات مداوم الگوریتم‌ گوگل

معیار های مهم سئو و بهینه سازی سایت متغیر بوده و در هر بازه زمانی تغییر می کند. بنابراین اگر سایت شما در شرایط خوبی است نمی توانید بگویید که در همان باقی خواهد ماند. الگوریتم موتور جستجو در حال تغییر است اما چیزی که مشخص است این است که سئو از اهمیت بالایی برخوردار است .اگر در مراحل بهینه سازی سایت ، با اصول سئو پیشروی نکنید در آینده جایگاه خود را از دست خواهید داد . اگر بتوانید طراحی سایت خود را با تغییرات موتور جستجو مطابقت دهید بدون شک شما برنده خواهید بود .

images 2020 02 16T041333.293

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!