images 11

سئو و امنیت سایت

با گذر زمان و کلاهبرداری هایی که از طریق دنیای اینترنت انجام شده کاربران اهمیت امنیت آنلاین را بهتر درک کرده اند. آن ها حالا می دانند چگونه از اینترنت استفاده کنند.

همیشه مشکلات جدید و ترفندهای جدیدتری برای کلاهبرداری از کاربران ایجاد می شوند و باید راه حل های جدیدتری پیاده شوند تا دوباره امنیت اطلاعات کاربران را به آن ها برگردانند.

بسیاری از مردم فکر می کنند با استفاده از یک فایروال اینترنت و یا ویروس کش، اطلاعات آن ها در امنیت می ماند و می توانند از هر سایتی بازدید کنند و اطلاعا ت شان را در این سایت ها وارد کنند. اما هکرها بسیار قوی تر و جان سخت تر از این حرف ها هستند. آن ها همیشه راه هایی پیدا می کنند تا به وبسایت ها و اطلاعات مردم دسترسی داشته باشند

سئو و امنیت سایت

HTTPS یک سیگنال رتبه بندی است.

70 درصد ترافیک سایت ها از گوگل است. آمار بزرگی است. گوگل همیشه دوست دارد سایت های باکیفیت را به کاربران معرفی کند. یکی از المان های کیفیت یک سایت امنیت بالای آن است. نکته ی مهم اینجاست که شما امنیت سایت تان را به خاطر گوگل بالا نمی برید. بلکه به خاطر کاربر بالا می برید. چون اگر کاربران در سایت شما احساس امنیت نداشته باشند گوگل هم سایت شما را دورتر و دورتر می برد تا کاربران کمتری به آن دسترسی داشته باشند.

 

سئو تنها تولید محتوا ی باکیفیت و مرتبط نیست. یعنی وظیفه گوگل تنها نشان دادن محتوای باکیفیت نیست. اگر سایت شما امن نباشد و احتمال آسیب دیدن کاربر وجود داشته باشد گوگل به محتوای شما چندان اهمیتی نشان نمی دهد. در حال حاضر HTTPS به عنوان یک پروتکل امن در دنیای وب شناخته شده است. یک گواهی امنیتی که باید حتما خریداری شود و روی سایت پیاده شود تا امنیت آن توسط این گواهی حفظ شود.

تقریبا تمام سایت های مطرح دنیا از HTTPS استفاده می کنند. اگر سایت شما این اس اس ال را نداشته باشد در نوار جستجوی کروم یا موزیلا یک بنر قرمز رنگ ظاهر می شود و به کاربر می گوید که این وبسایت امن نیست. در حال حاضر HTTPS یک سیگنال رتبه ّبندی است. هر چقدر محتوای شما باکیفیت و قدرتمند باشد اگر از این گواهی امنیتی استفاده نکنید احتمال رتبه گرفتن شما به مراتب کمتر می شود.

 سعی کنید در لیست سیاه نباشید.

امنیت مهم است. چون احتمال دارد شما بارها و بارها تحت حملات هکری قرار بگیرید و حتی متوجه نشوید. چون اهداف یک هکر صرفا برداشتن اطلاعات شخصی نیست. برخی مواقع هدف از یک حمله ی هکری آلوده کردن یک سایت است. لینک هایی در قسمت های مختلف صفحات قرار گرفته می شوند و این بک لینک ها به عنوان اسپم شناسایی می شوند.

وقتی وبسایت شما این لینک های اسپم را داشته باشد گوگل آن را در لیست سیاه قرار می دهد. قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل یعنی شما 70 درصد از ترافیک تان را از دست می دهید و شاید هیچوقت نتوانید دوباره این 70 درصد را به دست بیاورید.

پس باید همیشه از راه های مختلف برای محافظت از دیتای سایت استفاده کنید.

قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل به دو طریق امکان پذیر است که یکی از آن ها لینک سازی خارجی و یکی هم هک کردن داده های سایت و آلوده کردن سایت است که باید با استفاده از ابزارهای مختلف جلوی این نوع حملات هکری را بگیرید.

اگر در لیست سیاه قرار گرفته اید می توانید از طریق روش های مختلف مانند پاک سازی لینک ها و یا معرفی لینک های خطرناک به گوگل از لیست سیاه خارج شوید. کار سختی است. اما شدنی است.

امنیت سایت یک فرایند بلند مدت و ادامه دار است.

شما در هر لحظه و هر موقعیتی باید امنیت سایت را بررسی کنید و ایراداتی که در بستر سایت وجود دارد را برطرف کنید. شاید حتی مجبور شوید برای برطرف کردن برخی از این ایرادات هزینه هایی هم پرداخت کنید. این کار باید حتما انجام شود.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!