سئو موبایل چیست؟

سئو موبایل چیست؟


با توجه به افزایش کاربران گوشی های هوشمند، سئو موبایل روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. در حال حاضر بیش به ۶۰ درصد جستجو ها از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک این مقدار به 80 درصد افزایش یابد. همچنین گوگل از سال 2015 در رتبه بندی، برای دو نسخه دسکتاپ و موبایل سایت تفاوت قائل شد. به همین دلیل ممکن است رتبه هایی که در صفحه نتایج مشاهده می کنید در دیوایس های مختلف تفاوت داشته باشند.

آموزش سئو موبایل

سئو موبایل به تازگی جایگاهی در میان رتبه بندی گوگل پیدا کرده و در آینده با پیشرفت چشمگیر گوشی های موبایل و صفحه نمایش های متفاوت، از اهمیت و جایگاه بیشتری برخوردار خواهد بود. اگر تصمیم به بهینه سازی و سئو سایت خود برای گوشی های هوشمند ندارید، باید بگوییم که به زودی در رتبه بندی سایتتان با مشکل مواجه خواهید شد. پس دست به کار شوید و همین حالا نسخه ریسپانسیو سایت خود را بررسی کنید.الگوریتم های بررسی نسخه موبایل سایت

الگوریتم های سئو موبایل

الگوریتم Mobile Friendly : قبل از معرفی این الگوریتم، گوگل برای سایت هایی که برای گوشی های هوشمند بهینه سازی شده بودند یک امتیاز مثبت در رتبه بندی در نظر می گرفت. اما پس از آن، گوگل رسما سایت هایی که برای موبایل بهینه نبودند را جریمه کرد و تاثیر بیشتری برای آن در رتبه بندی در نظر گرفت.

الگوریتم Mobile First Index : تا قبل از معرفی این الگوریتم، رتبه های صفحه نتایج در نسخه دسکتاپ یا تلفن همراه تفاوت داشتند. یعنی هنگامی که کاربر در نسخه دسکتاپ جستجو می کرد، گوگل بر اساس نسخه دسکتاپ صفحه نتایج را رتبه بندی میکرد و هنگامی که کاربر توسط تلفن هوشمند جستجو می کرد، سایت هایی که برای موبایل بهینه بودند در اولویت قرار می گرفتند.

گوگل برای اینکه ارزش بیشتری برای سایت هایی با صفحه نمایش بهینه شده درنظر بگیرد، با معرفی این الگوریتم دیگر نسخه دسکتاپ را در رتبه بندی درنظر نگرفت و در حال حاضر تنها به سئو موبایل سایت توجه می کند.اهمیت قالب رسپانسیو در سئو موبایل

قالب رسپانسیو بهترین تکنیک سئو موبایل

طراحی سایت رسپانسیو برای گوگل بسیار اهمیت دارد. در این تکنیک، بوسیله CSS3، نحوه چینش و نمایش محتوا برای رزولوشن های متفاوت مشخص می شود. مانند یک مایع انعطاف پذیر که در هر ظرفی قرار بگیرد شکل آن را به خود خواهدگرفت. در طراحی قالب واکنش گرا یا رسپانسیو، کد های HTML تغییری نمیکنند و محتوای تکراری به وجود نمی آید.

آنالیز نسخه موبایل سایت

گوگل سرچ کنسول Test Mobile Friendly را برای بررسی سئوی دیوایس های هوشمند در اختیار وبمستر ها قرار داده است. این ابزار تا حد قابل توجهی اطلاعات ذر زمینه بهینه سازی سایت برای موبایل نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر دو کلید فاصله کمی با هم داشته یا از سطح انگشت کاربر کوچکتر باشند، برای شما مشخص می شوند. علاوه بر این ویژگی های دیگری همچون اندازه فونت، فضای خالی در صفحه و .. را بررسی خواهد کرد.چگونه سایت خود را برای موبایل سئو کنیم؟

سرعت سایت در سئو موبایل

به دلیل مسائل مربوط به سخت افزار و اتصال، سرعت صفحه برای کاربران تلفن همراه بسیار مهمتر از کاربران دسکتاپ است. میتوانید با فشرده سازی حجم تصاویر و استفاده از کش مرورگر دستگاه سرعت سایتتان را افزایش دهید.

فضای صفحه نمایش موبایل

طراحی سایت برای صفحه نمایش های کوچک تر، نسبت به نسخه دسکتاپ کمی متفاوت است. در صفحه نمایش های کوچک فضا اهمیت بیشتری پیدا می کند. به عنوان مثال در نسخه دسکتاپ از فضای بالای صفحه یا Above The Fold استفاده می شود اما در نسخه موبایل، به دلیل فضای کوچک صفحه نمایش تاثیر منفی بر سئو داشته و بانس ریت سایت را افزایش می دهد. در نوشتن محتوا تا حد امکان عنوان، متن محتوا، آدرس URL و محتوای صفحه را ( ضمن حفظ کیفیت ) کوتاه کنید تا صفحه زیاد از حد شلوغ نباشد.

بهتر است دکمه های سایت خود را در اندازه ای بکارببرید که استفاده آن برای هر نوع کاربر ( سطح انگشت بزرگ یا کوچک ) راحت باشد. همچنین دکمه ها نباید در مسیر اسکرول قرار بگیرند.

استفاده از pop-up در نسخه موبایل

استفاده از پاپ اپ میتواند منجر به منصرف شدن کاربر و بستن صفحه بخصوص در فضای کوچک و شلوغ صفحه تلفن همراه شود. به همین دلیل میتواند Bounce Rate سایت را افزایش دهد و تاثیر منفی بر سئو داشته باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!