blog org 1291 1516441910 on vs off page seo poonehmedia

طبقه‌بندی فاکتورها و تکنیک‌های سئو

با توجه به تعداد و تنوع فاکتورهایی که به نظر می‌رسد در سئو مهم هستند، لازم است که آن‌ها را طبقه‌بندی کنیم تا استفاده از این فاکتورها و به‌کارگیری‌شان ساده‌تر باشد.

این نوع طبقه‌بندی‌ها کاملاً سلیقه‌ای هستند و شما هم بسته به تجربه‌ی خود می‌توانید طبقه‌بندی مناسبی را طراحی کنید و به‌کار بگیرید.

مثلاً ما در متمم دو نوع طبقه‌بندی داریم:

  • فاکتورهای ساختاری در مقابل فاکتورهای محتوایی (که طبیعتاً بر اساس آن‌ها، تکنیک‌های ساختاری و تکنیک‌های محتوایی هم شکل می‌گیرند).
  • فاکتورهای سئوی تولید محتوا در مقابل فاکتورهای سئوی بازسازی و بازآفرینی محتوا (که این‌ها هم طبیعتاً تکنیک‌های خودشان را به همراه می‌آورند).

اما در میان انواع دسته‌بندی‌های قابل تصور، یکی از رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دسته‌بندی‌ها، تقسیم اصول و تکنیک‌های سئو به دو دسته‌ی سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) است که در ادامه هر یک را به صورت بسیار مختصر تعریف می‌کنیم (+/+).

سئو خارجی سایت، کلید موفقیت سئو و بهینه سازی سایت برای هر سایت است. اگر شما به عنوان یک سئوکار تمام کارهای سئو داخلی را انجام دهید باز هم ممکن است که به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکنید بنابراین مجموعه ای از اصول و کارهای  Off-page SEO  ,  Off-site SEO که همان سئو خارجی است را برای به دست آوردن نتایج بهتر باید رعایت کنید. در این مطلب تصمیم داریم که توضیحاتی در مورد آموزش سئو داخلی و خارجی سایت ارائه دهیم. و مطالبی که پیرامون این موضوع وجود دارد را در یک قالب جمع آوری کنیم.

پس بهتر است که درتعاریفی از دو اصطلاح را برای فهم و درک بهتر ارائه دهیم.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی سایت یا بهینه سازی on page  یا on page seo مجموعه کارها  و اقداماتی است که درون سایت برای به دست آوردن نتایج سرچ بیشتر انجام می دهیم . منظور از سئو داخلی ، محتوا و کدهای html و مجموعه ای از استاندارد ها است که درون سایت انجام می شود .

 سئو خارجی چیست؟

به مجموعه ای از قوانین و کارها در خارج از سایت برای بهبود رنک سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود سئو خارجی  ( سئو off page ) گفته می شود. در این روش شما کاری در داخل سایت ندارید و تمام کارها در بیرون از سایت و پنل مدیریت انجام می شود.

بهینه سازی داخلی سایت چیست؟

بهینه سازی داخلی سایت  نیز همان سئو داخلی ( on page  یا on page seo ) است.

17سئو داخلی سئو خارجی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!