images

سئو خارجی سایت

در این صفحه به بررسی مطالب با سر فصل سئو خارجی (Off-page Seo) می پردازیم. سئو خارجی یا سئو بیرون صفحه به مجموعه عواملی از جمله بک لینک ها گفته می شود که موجب بهبود سئو و افزایش اعتبار سایت می شود. فعالیت در شبکه های اجتماعی و گرفتن لینک از بلاگ ها و سایت های معتبر از جمله فعالیت های سئو خارجی محسوب می شود.

ef8bd3de49a270d49d40baf602fbfad5 L

چرا اشارات بدون لینک، آینده لینک سازی محسوب می شوند؟

گوگل از اولین روزهای پیدایش خود از بک لینک ها به عنوان ابزاری برای ارزیابی اعتبار و ارتباط یک صفحه استفاده کرده است. هر چه تعداد بک لینک ها سایر سایت ها بیشتر بوده، به خصوص اگر از صفحات معتبری بوده باشد، گوگل اهمیت بیشتری را به رتبه بندی آن صفحه می دهد. بنابراین لینک سازی به عنوان یکی ار راه های سئو ارتقا پیدا کرد و سئوکاران دست به هر کاری می زنند تا با کسب بک لینک از سایر سایت ها به ارتقا رتبه سایت بپردازند.

گوگل در سال های اخیر سیاست های جدیدی را برای برخورد با بک لینک ها اتخاذ کرده است. به عنوان مثال با بک لینک های پولی برخورد کرده و با استفاده از آپدیت هایی مانند پنگوئن و فرد به جریمه سایت هایی می پردازد که دارای تعداد زیادی از بک لینک های اسپم هستند. همه این سیاست ها و الگوریتم ها موجب شده که بک لینک سازی مانند گذشته نبوده و کمی برای وبمسترها و سئوکاران هوشمندانه تر شده است.

همزمان با رشد وب در سال های اخیر، موتورهای جستجو ارتقا یافته اند. با ظهور شبکه های اجتماعی، دستیاران دیجیتالی، جستجوی صوتی و نزدیک شدن هر چه بیشتر دنیای مجازی با دنیای واقعی، به نظر می رسد که شمارش تعداد بک لینک ها به یک سایت کمی غیر منطقی و منسوخ شده باشد و روش خوبی برای قضاوت درباره اعتبار یک صفحه نیست.

در طی چند سال گذشته، اغلب موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ قدرت ارزیابی اعتبار سایت را توسعه داده و از روش های دیگری مانند ارجاع به نام یک وب سایت در هر نقطه ای از وب، کمک می گیرند. به این گونه نقل قول ها و ارجاع به یک برند، اشارت بدون لینک (linkless mentions) یا بک لینک های بدون لینک (linkless backlinks) گفته می شود.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *