images 2020 06 18T165515.468

سئوی سایت عبارتی است برگرفته از Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد. برای تغییر استراتژیک وب سایت های مختلف مجموعه هایی تحت عنوان سئو وجود دارد. وظیفه سئو سایت افزایش اهمیت صفحه وب سایت و بیان مهمترین ویژگی های آن در صفحه نتایج جستجو می باشد.

برای این که فرآیند سئو به راحتی پیاده سازی شود، لازم است حتما اطلاعات و علم پیش زمینه ای و درست نسبت به آن وجود داشته باشد. به دلیل این که تغییر مداوم موتورهای جستجو قابل پیش بینی نیست، از این رو حتی یک مهندس با دانش کافی درباره سئو، همواره باید اطلاعات خود را به روز رسانی کند.

مهمترین هدفی که در سئوی سایت وجود دارد رضایت کاربران است. به دلیل این که گوگل همواره ترتیب سایت هایی که در نتایج جستجو قرار دارند را بر اساس رضایتی که کاربران از محتوای آن سایت ها دارند رتبه بندی می کند. بنابراین می توان گفت هدف اصلی چیزی غیر از موتورهای جستجو است.

مزایای سئوسایت:

افزایش شناخت برند

 با انجام سئو سایت، در صفحه نتایج جستجو رتبه بهتری کسب می کنید، بدین ترتیب کاربران، نام شما را درنتایج جستجو می بینند و این امر در شناخت کسب و کار شما تاثیر بسزایی دارد. کاربر به مرور زمان، با دیدن نام برند شما و مطالعه مقالات و محتوای ارزشمند شما، اعتمادش افزایش یافته و تبدیل به مشتری می شود. البته برندینگ موضوعی فراتر از سئو و نیازمند استراتژی دیجیتال مارکتینگ است، اما سئو تاثیر مثبتی روی آن دارد.

افزایش بازدید سایت

هدف از انجام سئو، کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو است. اما در کنار آن بازدید سایت شما هم افزایش می یابد. در حالت ایده آل با افزایش بازدید، نرخ تبدیل مشتری نیز افزایش می یابد. چیزی که قطعا شما را خوشحال خواهد کرد!

اگر قصد افزایش بازدید کننده سایت خود را دارید، سئو سایت، بهترین روش کسب آن است.

صرفه جویی در هزینه تبلیغات

هزینه ای که در قبال خدمات سئو سایت خود پرداخت می کنید در مقایسه با تبلیغات به روش سنتی، مانند تبلیغات تلویزیونی و یا بیلبوردها بسیار کمتر است و نتیجه آن بسیار بهتر، چرا که افراد، بر اساس نیاز یا علاقه مندی خود، کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو کرده و وارد سایت شما شده اند.

و نهایتا مهمترین ویژگی سئو، امکان مشاهده بصری نتایج فعالیت های شماست. بر عکس تبلیغات سنتی که تنها راه دریافت بازخورد، بررسی میزان افزایش فروش در مقابل هزینه تبلیغات بود، در سئو به کمک دو ابزار رایگان گوگل (کنسول جستجو گوگل و گوگل آنالیتیکس) می توانید براحتی نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و روی ارتقا سئو سایت خود کار کنید.

images 2020 07 01T093643.636

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!