download 21

میدانید منبع ترافیک تاثیر زیادی در رتبه ی یک سایت دارد می تواند در بهبود رنک سایت شما تاثیر فراوانی داشته باشد و همچنین به عنوان مهمترین و تاثیرگزار ترین فاکتور های ارزش گزاری روی یک وب سایت محسوب میشود. منبع ترافیک یا Traffic Source سایتی است که ترافیک از آنجا به سمت سایت شما سرازیر میشود

متدهای کسب ترافیک طبیعی:

1.راه اندازی یک کمپین سئوی مناسب

چه ما بخواهیم و چه نخواهیم بحث بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) چیزی است که می‌تواند آینده تجارت اینترنتی ما را تحت تأثیر بسیار زیادی قرار دهد. توجه درست و مناسب به این مسئله برابر است با افزایش بازدید و رتبه سایت و بی‌توجهی به آن به معنای یک شکست بی چون و چرا خواهد بود. بحث SEO این روزها چیزی نیست که بتوان از آن صرف‌نظر کرد.

تأثیری که سئو در جذب بازدید و بازدیدکننده برای سایت شما دارد، از تأثیر هر نوع تبلیغ دیگری بیشتر است. پس اگر به درستی این مقوله را در وب‌سایت خود اعمال کرده و اصول سئو را به خوبی رعایت کنید، می‌توانید بدون هزینه کردن سایت خود را در نتایج اولیه موتورهای جستجو ثبت کرده و از همین طریق صدها و هزاران بازدید روزانه کسب کنید. فراموش نکنید که این راه، بازدیدهای ارگانیک را برای شما به ارمغان می‌آورد و، بازدیدهای طبیعی تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به بازدیدهای غیرطبیعی و تبلیغاتی دارند.

2. بهبود سرعت سایت

با بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت، شانس بازدید بیشتر را چندین برابر می‌کنید. زمانی که سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود، کاربران با رضایت بیشتری به دیگر صفحات سایت شما مراجعه می‌کنند و به دنبال آن، بازدید صفحات دیگر سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بهینه‌سازی سرعت سایت همچنین رابطه کاملاً مستقیم با افزایش رتبه سایت، امنیت و همچنین سئوی سایت دارد.

3. تولید محتوای معتبر و ترغیب کننده

برای سایت خود یک بلاگ یا یک بخش منحصر به فرد به منظور انتشار مطالب استفاده کنید. محتوای باکیفیت یکی از چیزهایی است که به راحتی برای شما بازدیدهای زیاد در پی خواهد داشت. با محتوای خوب نه تنها سایت خود را به یک منبع پرطرفدار تبدیل می‌کنید و از طریق موتورهای جستجو و یا دیگر مراجع، بازدیدهای بی‌شماری دریافت خواهید کرد، بلکه این محتوای با ارزش باعث می‌شود تا کاربران و بازدیدکنندگان ثابت نیز به جمع بازدیدکنندگان سایت شما بپیوندند.

همچنین محتوا یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد پل ارتباطی با کاربران و جلب همه جانبه اعتماد آن‌ها است. اولویت اصلی و اول کاربران برای انتخاب یک سایت، قابل اعتماد بودن آن سایت است. در ضمن یکی دیگر از مزایای تولید محتوا این است که اگر محتوای شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، می‌توانید با لینک‌دهی‌های داخلی در مطالب مختلف، نرخ کلیک را در بین صفحات افزایش داده و به راحتی به افزایش بازدید و افزایش رتبه سایت کمک کنید.

این را نیز به یاد داشته باشید که محتوای خوب همیشه دست به دست خواهد شد. کاربران علاقه زیادی به اشتراک‌گذاری محتوای مورد علاقه‌شان دارند. بنابراین اگر در این زمینه خوب عمل کرده باشید، تعداد کثیری از کاربران و بازدیدکنندگان دیگر نیز بدون دخالت و تلاش از سمت شما و با معرفی توسط کاربران قبلی به سراغتان خواهند آمد. به چنین نوع کسب بازدید و افزایش رتبه‌ای روش Autopilot نیز گفته می‌شود؛ چراکه در این حالت لازم نیست که شما کار خاصی کنید. محتوای با کیفیت شما، همه کارها را خواهند کرد.

4. استفاده از شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب

اگر بخشی از فعالیت شما به صورت ویدئوکلیپ‌های کوتاه یا بلند است و یا آموزش‌های ویدئویی و بصری تولید می‌کنید پس توصیه می‌شود از مبحث ویدئو مارکتینگ غافل نشده و حتماً به سراغ شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا آپارات بروید. با انتشار ویدئوهای خود در این شبکه‌ها می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری برای ویدئوهای خود داشته باشید.

برای اینکه به واسطه این ویدئوها کاربران را تشویق به مراجعه به سایت خود می‌توانید فقط قسمتی از ویدئوها (دمو) را در این سایت‌ها منتشر کرده و لینک نسخه کامل را که در وب‌سایت خود منتشر کرده اید در بخش توضیحات (Description) ویدئو درج کنید تا کاربران تشویق شده و روی آن کلیک کنند. همچنین می‌توانید با ترفندهای سخن‌وری و تشویق‌کننده و با تبلیغ کردن محتوا، محصول یا سرویس‌هایی که در سایت خود منتشر کرده اید، کاربران را مجاب به بازدید از سایت خود کنید. ویدئوهای آموزشی یکی از کارآمدترین نوع ویدئوها هستند که می‌توان با کمک آن‌ها تعداد خیلی بیشتری بازدید را روانه سایت کرد.

5.بهره بردن  از شبکه‌های اجتماعی

این روزها تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند. فیسبوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها به شمار می‌روند. اگرچه به خاطر مسائل مربوط به اینترنت ایران، دسترسی به فیسبوک و توئیتر کمی سخت است و همچنین این شبکه‌ها مخاطب کمتری نسبت به اینستاگرام در ایران دارند، اما به هرحال نباید از قید مزایای بی‌شماری که آن‌ها ارائه کرده اند ساده بگذریم.

با این تفاسیر همچنان این شبکه‌ها در ایران طرفداران بی‌شماری دارند. توییتر به عنوان یکی از این شبکه‌های اجتماعی موفق، امکانات خوبی برای تجارت‌ها فراهم کرده است تا هر کسب‌وکاری بتواند از طریق توییتر بازدهی سایت خود را بیشتر کند. نتایج نشان می‌دهند که توییت‌هایی منتشر شده حاوی لینک در توییتر بسیار زیاد بوده و آمار و ارقام تعداد کلیک‌های کاربران نیز قابل توجه است. بنابراین اگر بتوانید محتوای جذابی برای توییت کردن و ریتوییت شدن بنویسید و هشتگ‌های برند خود را در این شبکه معرفی کنید، شانس خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا می‌کنید.

download 71

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!