download 9

شرکت هاي بزرگ اينترنتي براي کنترل ترافیک سايت و سرويس هاي اينترنتي خود از چندين سرور در نقاط مختلف جهان براي ذخيره سازي و توزيع اطلاعات و امکانات خود در سراسر جهان استفاده مي کنند. اين امر باعث مي شود که کاربران مختلف در سراسر جهان در هنگام استفاده از سرويس هاي آن ها هيچگونه تفاوتي را حس نکنند و همگي با بالاترين سرعت ممکن از نزديک ترين سرور شرکت مورد بحث استفاده کنند. اين امکان بسياري از مزاياي ديگر مانند امنيت ، هميشه در دسترس بودن ، بخش صحيح فشار بر روي چندين سرور و … را به همراه دارد.

مزایای CDN :

۱.کاهش بار سرور

در نتیجه استقرار استراتژیک سرورها که به منزله ستون فقرات شبکه تلقی می‌شوند شرکت‌ها می‌توانند ظرفیت و تعداد کاربران همزمان را افزایش دهند. اساسأ محتوا در طول چندین سرور توزیع می‌شود بجای اینکه فقط در یک سرور بزرگ بارگذاری شود.

۲.تحویل سریع  محتوا

به دلیل قابلیت اطمینان بالاتر اپراتورها می‌توانند محتوای باکیفیت را با درجه بالایی از خدمات، بارهای کمتر سرور شبکه و در نتیجه هزینه کمتر تحویل دهند. علاوه بر آن، jQuery در همه جای شبکه حضور دارد. ممکن است کسی که از یک صفحه خاص بازدید می‌کند قبلأ این کار را با استفاده از CDN گوگل انجام می‌داد. بنابراین فایل قبلأ توسط بروزر ذخیره شده و نیازی نیست که کاربر آن را دوباره دانلود کند.

۳.بخش‌بندی آسان مخاطبان

CDNها می‌توانند محتواهای مختلف را با توجه به نوع دستگاهِ درخواست کننده خدمات به کاربران گوناگون تحویل دهند. آن‌ها قادر به تشخیص نوع دستگاه‌های موبایل هستند و می‌توانند یک نسخه از محتوا مختص دستگاه را تحویل دهند.

۴.کاهش تأخیر شبکه و از بین رفتن بسته

کاربران نهایی با تأخیر کمتر و کیفیت جریان بیشتری مواجه می‌شوند. بنابراین کاربران CDN می‌توانند محتوای باکیفیت‌تری را همراه با خدمات باکیفیت‌تر، هزینه‌های کمتر و بار کمتر شبکه تحویل دهند.

۵.هميشه در دسترس بودنو تحلیل کاربرد بهتر

CDNها سرمایه‌ها را به سرورهای اصلی، فالبک و لبه که به طور استراتژیک مستقر شده‌اند توزیع می‌کنند.

CDNها می‌توانند تحویل محتوا و بار شبکه را بهتر کنترل کنند. آن‌ها می‌توانند ظرفیت در هر مشتری را بهینه‌سازی کنند، بار و آمار زمان واقعی را بهتر نمایش دهند، نشان دهند کدام سرمایه‌ها معروف هستند، مناطق فعال را نمایش دهند و جزئیات دقیقِ مرور بازدید مشتریان را گزارش دهند. CDNها می‌توانند دسترسیِ 100% را تأمین کنند، حتی با وجود قطع برق، شبکه یا سخت‌افزار.

۶.ذخیره‌سازی و امنیت

CDNها ظرفیت ذخیره‌سازی محتواهایی مثل ویدیو که سازمان‌ها به آن نیاز دارند و همچنین عملیات آرشیو و خدمات پشتیبانی داده پیشرفته را تأمین می‌کنند. CDNها می‌توانند از طریق مدیریت حقوق دیجیتال امنیت محتوا را فراهم کنند و از طریق احراز هویت کاربر دسترسی را محدود سازند.

download 26 1

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!