download 31

روش های تشخیص محتوای کپی:

اولین روش، کپی کردن بخشی از محتوای صفحه در باکس جستجوی گوگل است. شما می توانید تا دو خط از یک پاراگراف را در جعبه جستجوی گوگل جستجو کنید و در نتایج بدست آمده به دنبال لینک صفحه خود بگردید. اگر لینک صفحه شما پایین تر از بقیه بود و جژء لینک یک نتایج نبودید، باید به محتوای خود شک کنید و شروع به بررسی محتوا کنید. چون اگر محتوای شما کپی نبود باید به عنوان اولین لینک مرجع در نتایج نمایان می شدید.

دومین روش، استفاده ازابزارهای تشخیص محتوای کپی است. در این روش با کپی کردن محتوای صفحه خود و یا کپی آدرس صفحه، درصد محتوای کپی را می توانید مشاهده کرده و حتی در بعضی از این ابزارها، آدرس منابعی که محتوای شما از آنها کپی شده نیز مشخص است. به این ترتیب می توانید متوجه میزان محتوای کپی صفحات خود شوید.

جلوگیری از مضرات محتوای تکراری:

اگر خواسته یا ناخواسته محتوای صفحات شما duplicate شده است، باید شروع به یک سری اقدامات کنید تا از مضرات محتوای تکراری در امان بمانید. این اقدامات به صورت خلاصه در زیر بیان شده:

ریدایرکت ۳۰۱

وقتی چند نسخه از یک صفحه دارید، می توانید با انتقال دائم تمامی صفحات متفرقه به صفحه اصلی، موتورهای جستجو را متوجه آن کنید. به این ترتیب بعد از مدتی صفحات متفرقه از رده خارج شده و مشکل محتوای تکراری این صفحات برطرف می شود.

تگ کنونیکال

با تگ rel-canonical به موتورهای جستجو، نسخه کانونی یا اصلی هر صفحه را اعلام کنید تا یک تمایز بین چند صفحه مشابه به وجود بیاید و در نتیجه تمرکز خزنده گوگل فقط روی نسخه اصلی باشد و بقیه نسخه ها را نادیده بگیرد.

چرا بعضی از سایت های حاوی محتوای تکراری افت نمی کنند؟

بارها شده این سوال در ذهن خیلی از کاربران پیش آید که چرا بعضی از وب سایت ها، بخصوص وبسایت های خبری، با درج محتواهای کاملا کپی، مضرات محتوای تکراری متوجه این وب سایت ها نمی شود ؟ ما در این سوال، جواب های کوتاه و مختصری را در زیر ذکر می کنیم. جالب است بدانید که دلایل زیر از عمده ترین علل عدم افت رتبه سایت های کپی است:

  • عمر دامنه طولانی (عمر دامنه طولانی یک نوع ارزش بیشتر نزد متور جستجو است).
  • دامین آتوریتی یا اصطلاحا اعتبار دامنه بالا
  • تولید و انتشار محتوا در تعداد بسیار بالا (از هر ۱۰۰ محتوا اگر تقریبا ۳۰ محتوا کپی باشد، گوگل برای اینگونه وب سایت ها خیلی سختگیری نمی کند و در مقابل محتوای تکراری آنها افت رتبه ای را ایجاد نمی کند.

 

images 39

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

تولید محتواSEOآموزش سئوبک لینکبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتطراحی سایتکلمه کلیدیوب سایتوبلاگ

بهینه سازیتولید محتوارتبه سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاوب سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!