پروژه های سئو :

در حالت کلی یک پروژه سئو را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: سئو داخلی و سئو خارجی. سئو داخلی شامل تغییر طراحی و اجزا داخلی سایت است به نحوی که برای موتورهای جستجو کاملا خوانا باشد. این پروسه شامل تغییر هدرها، عنوان و محتوای صفحات است تا برای کلمات کلیدی خاصی بهینه شود.

سئو خارجی شامل هر کاریست که در خارج از سایت انجام شده و به افزایش ترافیک آن کمک می کند. این موارد شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی و پست مهمان است. لینک سازی قسمت مهم این پروسه است که تاثیر فراوانی بر روی رتبه سایت دارد، چرا که از جمله فاکتورهای اصلی در رتبه بندی صفحات می باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی، نوشتن پست مهمان در وبلاگ های معروف از جمله فعالیت هاییست که موجب کسب لینک در سایر سایت ها می شود.  همانطور که احتمالا حدس زده اید، سئو خارجی به تولید محتوا فراوان نیاز دارد. در نتیجه فعالیت یک سئوکار را می توان به دو بخش مدیریت سئو و تولید محتوای سئو تقسیم کرد.

غربال متخصصین سئو در هنگام استخدام :

حال که با مبانی سئو آشنا شدید و درک اولیه ای از آن پیدا کردید به بیان چند نکته در استخدام سئوکار می پردازیم:

  • میزان اطلاعات و مهارت او را بررسی کنید. سئو امروزه بسیار در حال تغییر است و هر روز با آپدیت هایی که از طرف گوگل اعمال می شود تغییراتی در روش های سئو ایجاد می گردد. بنابراین اطمینان از میزان اطلاعات و سطح مهارت سئوکار امری ضروری است. یکی از بهترین راهکارهای فهم این مسئله بررسی وبلاگ شخصی او می باشد. در صورتی که وبلاگ او سریعا با مطالب جدید به روز رسانی می شود، می توان از سطح دانش او مطمئن شد.
  • حداقل یکی از پروژه های سئو او را پیگیری کنید. معمولا سئوکاران به دلیل لو ندادن تکنیک های خود، خیلی آنها را علنی نمی کنند. همچنین بسیاری از صاحبین کسب و کارها نیز به دلیل اینکه رقبا از جزییات سئو سایتشان مطلع نشوند، هیچ گاه نام سئوکارشان را فاش نمی کنند. در صورت فاش شدن، رقبا نیز احتمالا به سئوکار سایت مراجعه کرده و از او میخواهند که عینا همان تکنیک ها را در سایت آنها نیز پیاده کند و این امر در مذاق صاحبین وبسایت ها خوشایند نیست. اما معرفی یک یا دوکار خیلی کار سختی نیست و مطمئنا قابل ابراز است.
  • درباره تکنیک های سئو مورد استفاده توسط متخصص سئو موردنظرتان پرسش هایی را آماده کنید. یک مشاور سئو مناسب می بایست قادر به توضیح کلی استراتژی خود در افزایش رتبه سایت باشد. همچنین او می بایست زمان انجام کار را بتواند تا حدودی تخمین بزند.
  • آنالیز اولیه آنها از سایت خود را جویا شوید. این مورد به شما کمک می کند تا متوجه تغییراتی که سئوکار قرار بر اعمال آن هست شوید. در این مورد خیلی زیاده روی نکنید تا سئوکار احساس نکند که قصد شما از انجام مصاحبه، صرفا مشاوره سئو می باشد. سئوکارها برای مشاوره سئو هزینه هایی را دریافت می کنند و در صورتی که متوجه این نیت شما شوند از پاسخ دادن به سوالاتتان تفره خواهند رفت. در نتیجه روند مصاحبه و گفتگو به سمت نادرستی کشیده می شود.
  • مراقب سئو کلاه سیاه باشد. از سئوکارانی که درک آنها از سئو صرفا لینک گذاری در کامنت سایر سایت ها و اسپم کردن است بپرهیزید. این مسئله موجب جریمه شدن از طرف گوگل می شود. همانطور که میدانید گوگل به شدت صاحبین سایت ها را از محتوای اسپم، نوشته های مخفی و لینک سازی بیش از حد در یک کلمه کلیدی خاص نهی کرده است.

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبک لینکبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایتوبلاگ

بهینه سازی وب سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاوب سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!