ویژگی های سیستم مدیریت محتوا:

ویژگیهای CMSها می تونن میان هر کدوم از اونها متفاوت باشن، اما عملکرد اصلی اغلب نمایه سازی، جستجو و بازیابی، مدیریت قالب، کنترل بازبینی و انتشار در نظر گرفته می شن.
• نمایه سازی بصری، جستجو و فهرست ویژگی های بازیابی داده ها از طریق فانکشنهای جستجو برای دسترسی آسان استفاده میشه و به کاربران اجازه می ده که بر اساس ویژگی هایی مانند تاریخ انتشار، کلمات کلیدی و یا نویسنده بتونن سرچ کنن.
• مدیریت فرمت، اسناد کاغذی اسکن شده و اسناد الکترونیکی رو به اسناد HTML یا PDF تبدیل می کنن.
• ویژگی بازنگری باعث میشه محتویات پس از انتشار اولیه به روز و ویرایش بشن. کنترل بازبینی همچنین تغییرات ایجاد شده در فایلها توسط افراد رو دنبال می کنه.
• قابلیت انتشار به افراد اجازه می ده تا از یک قالب یا مجموعه ای از قالب های تصویب شده توسط سازمان استفاده کنن.
یک سیستم مدیریت محتوا همچنین می تونه ابزارهایی برای بازاریابی یک به یک فراهم کنه. بازاریابی یک به یک توانایی یک وب سایت در سازماندهی محتوا و تبلیغ در مورد ویژگی های خاص کاربر با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط کاربر یا جمع آوری شده توسط سایت است. به عنوان مثال، الگوی توالی صفحه یک کاربر خاص. مثلا اگه یه کاربر دوربین دیجیتال رو جستجو میکنه باید به جای دیدن بنرهای شرکت هایی که محصولات کشاورزی میفروشن، بنرهای تبلیغاتی کسب و کارهایی که دوربین های دیجیتال میفروشن رو ببینه.
بقیه ی ویژگی های مهم سیستم مدیریت محتوا:
URL های مناسب برای سئو
• کمکهای یکپارچه و آنلاین، از جمله فرومها
• سیستم های دستوری مبتنی بر گروه
• پشتیبانی از قالب کامل و قالب های قابل تنظیم
• روشهای نصب آسان
• پنل مدیریت با پشتیبانی چند زبانه
• سلسله مراتب محتوا با عمق و اندازه نامحدود
• نیازمندی های حداقلی سرور
• مدیران فایل یکپارچه
• لاگهای حسابرسی((AL یکپارچه

انواع سیستم های مدیریت محتوا به لحاظ نرم افزاری

سیستم های مدیریت محتوا یا cmsها دارای انواع گوناگونی هستند . از نظر طرز تلقی نرم افزار از محتوا و سیاست کلی و محوری به روزرسانی , سیستم های مدیریت محتوی می توانند در یکی از دسته های زیر طبقه بندی شوند :

  • سیستم مدیریت محتوای صفحه محور (page base cms) :

    این نرم افزارهای مدیریت محتوا (cmsها) واحد اطلاعاتی وب سایت را صفحه در نظر گرفته اند . به عبارت دیگر سایت را هویتی متشکل از صفحات می دانند و لذا تمام سعی خود را مصروف مدیریت صفحه می کنند و به مدیر سایت امکان ایجاد صفحاتی مجزا , دارای لینک به دیگر صفحات , و قابل ذخیره سازی روی سرور هاست به یکی از فرمت های htm , html , asp , php , jsp , … را می دهند . نقطه کمال اینگونه سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها حداکثر پیاده سازی محیطی با توانایی های macromedia dreamwaver است . جستجو در این سایت ها بر اساس اطلاعات متنی موجود در صفحات است و عبارت search شده را در هر صفحه ای که یافت , لینک آن صفحه را خواهد آورد . استفاده از اینگونه نرم افزارهای مدیریت محتوا دارای ویژگی ها و مزایا و معایبی است :

    • با اینگونه سیستم های مدیریت محتوا یا cms ها می توان وب سایت های مقیاس کوچک (small web) – از ۱۰ صفحه تا ۱۰۰ صفحه – و وب سایت های مقیاس متوسط (medium web) – از ۱۰۰ صفحه تا ۱۰۰۰ صفحه – را پیاده سازی کرد . لکن راه اندازی سایت های مقیاس بزرگ (large web) – از ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ صفحه – و بالاتر با چنین سیستم های مدیریت محتوایی میسر نیست. زیرا اینگونه نرم افزارهای مدیریت محتوی , اصولا از بانک اطلاعاتی استفاده نمی کنند و ایجاد صفحات بصورت دستی است .
    • اینگونه سیستم های مدیریت محتوا یا cms ها ، انعطاف پذیری فوق العاده ای در طراحی دلخواه ظاهر گرافیکی صفحات اصلی و صفحات داخلی وب سایت در اختیار می گذارند ، به نحوی که کاربر می تواند هر کدام از صفحات داخلی خود را به نحو دلخواه طراحی کند.البته تغییر کلیات گرافیکی وب سایت از صفحات اول به صفحات داخلی , در هیچ وب سایت رسمی جایگاهی ندارد و اگر در سایتی مانند yahoo با حرکت به صفات داخلی شمای وب سایت عوض می شود به این خاطر است که مثلا بخش آب و هوای یاهو weather.yahoo.com خود در واقع وب سایتی مجزا با کارکردی مجزا است که بصورت زیرمجموعه ای از مجموعه عظیم یاهو دیده می شود .
    • کاربری که قصد دارد سایت خود را با چنین نرم افزارهای مدیریت محتوایی مدیریت کند , باید تا حدود زیادی از طراحی وب و html سر در بیاورد . به عبارت دیگر کاربری این سیستم های مدیریت محتوا , مانند کاربری microsoft front page یا macromedia dreamwaver می باشد با این تفاوت که این نرم افزار تحت وب است .امروزه که نرم افزارهای microsoft front page یا macromedia dreamwaver خود امکان اتصال با وب هاست را دارند و کسی که به کاربری انها آشنا باشد براحتی می تواند از روی کامپیوتر خود سایت را بصورت page base مدیریت کند ، نیازی به خرید نرم افزار سیستم مدیریت محتوای تحت وب به شکل صفحه محور نیست .
    • سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایتوبلاگ

بهینه سازی وب سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاسیستم تولید محتوامدیریت تولید محتواوب سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!