images 2020 07 02T195401.391

_نمایش نتایج گوگل به صورت محلی

هوش گوگل روز به روز در حال افزایش است و اخیراً گوگل قصد دارد که نتایج خود را برای برخی از کلیدواژه های خاص به صورت محلی نمایش دهد که تا حد زیادی نیز به این هدف رسیده است. هدف گوگل از این کار، شخصی سازی نتایج برای هر منطقه و هر کاربر است که در نهایت به افزایش رضایت کاربری خواهد انجامید.

نمایش نتایج به صورت محلی سبب خواهد شد که برای هر منطقه جغرافیایی، بهترین سایت ها توسط گوگل نمایش داده شود و این نتایج می تواند برای کاربران در سطح مناطق داخلی یک شهر، شهرها، استان ها و کشورهای مختلف به صورت متفاوت نمایش داده شود. به عنوان مثال، کاربری که در شهر رشت عبارت “رستوران ارزان” را سرچ می کند، به احتمال بسیار زیاد نتایج متفاوتی در مقایسه با کاربری که در رشت این عبارت را سرچ کرده خواهد دید.

افزایش دقت در این روش سبب خواهد شد که رضایت کاربران بیشتر شود که هدف و سیاست کلی گوگل همین موضوع است. پس به جای اینکه دائماً رتبه سایت خود را تنها در یک منطقه خاص بررسی و یا بر روی ساخت بک لینک های متعدد و فراوان که عمدتاً بی کیفیت هستند تمرکز کنید، بهتر است سایت خود را از نظر تجربه کاربری بهبود دهید. زیرا این کار سبب برندسازی شما خواهد شد.

 – دریافت ترافیک بیشتر بهتر است یا رتبه یک گوگل؟

نمایش یک سایت در رتبه یک گوگل همیشه به معنای دریافت ترافیک بیشتر نیست. بر اساس آمار سایت Ahrefs، تقریباً ۴۹ درصد کاربران بر روی لینک اول کلیک می کنند و ۵۱ درصد بقیه به سراغ لینک های دیگر می روند.

شما اگر یک سایت داشته باشید، کدامیک را ترجیح میدهید؟ رتبه یک گوگل و یا دریافت ترافیک بیشتر نسبت به رقبا؟!؟

همچنین با توجه به نمایش rich snippet برای لینک های ۳ و ۴ در برخی از عبارات و جذابیت بیشتر این قابلیت برای کاربران، این امکان ایجاد شده است که سایت شما حتی با اینکه در لینک اول حضور نداشته باشد، به صرف اینکه از rich snippet مناسبی استفاده کرده باشید، ترافیک و لینک بیشتری دریافت کند.

 – ارزش کلیدواژه از نظر ترافیک ورودی

حتماً می دانید که برای قرار گرفتن یک سایت در رتبه یک گوگل باید وقت و هزینه صرف کرد (که به هر میزان رقابت بر روی کلیدواژه مدنظر شما بیشتر باشد، هزینه و وقت بیشتری را طلب می کند) اما آیا کلیدواژه شما ارزش سرچ بالا و توجیه اقتصادی مناسبی دارد؟

به عنوان مثال برای یک سایت فروشگاهی که در زمینه فروش کفش فعالیت دارد کلیدواژه تک کلمه ای “کفش” بسیار پر رقابت است که برای رسیدن به رتبه اول در این کلیدواژه زمان زیادی نیاز دارید اما به این نکته دقت کنید که درصد زیادی از کاربرانی که این کلمه را سرچ می کنند تنها به دنبال مشاهده مدل های کفش هستند و قصد آن ها خرید اینترنتی کفش نیست. پس در زمان انتخاب کلیدواژه این موضوع را حتماً مدنظر قرار دهید.

علاوه بر این، محتوایی که برای کلیدواژه خود انتخاب کرده اید هم دارای اهمیت است، به عنوان مثال برای یک مقاله علمی که به معرفی عمل زیبایی و نکات علمی آن پرداخته است نباید کلیدواژه “هزینه عمل زیبایی” را انتخاب کنید. برای این مطلب بهتر است کلمه “عمل زیبایی چیست؟” یا “انواع عمل زیبایی” بهتر است انتخاب شود و بر روی آن تمرکز و فعالیت کنید.

 – بهبود تجربه کاربری و رضایت کاربر

در نهایت به مهمترین اصل در سئو می پردازیم، تجربه کاربری! البته برخی از فعالین حوزه سئو هنوز هم بر روی این موضوع اصرار دارند که بک لینک مهمترین فاکتور سئو است. تأثیرات بک لینک بر روی سئوی سایت بر هیچ شخصی پوشیده نیست. شما می توانید با استفاده از روش های مختلف با استفاده از بک لینک های غیر طبیعی سایت خود را به رتبه های بالا و یا حتی رتبه یک گوگل برسانید اما در صورتی که کاربر ورودی به سایت شما به مقصود خود نرسد و سایت شما را به سرعت ترک کند، نتیجه ای برای شما نخواهد داشت و به سرعت رتبه شما نزول خواهد کرد و چه بسا سایت شما از نتایج گوگل حذف شود و به اصطلاح دچار جریمه یا پنالتی گوگل شوید. پس قبل از هر کاری به این فکر کنید که کاربری که کلیدواژه مدنظر شما را سرچ می کند به دنبال چه هدف و مطلبی است و رضایت آن را کسب کنید.

در انتها باید به این موضوع اشاره کرد که هدف از نوشتن این مطلب، کاهش ارزش رتبه یک گوگل و سئو نبوده است، بلکه هدف از آن ایجاد یک دید کلی برای شما در زمان انتخاب سئو (و یا حتی انتخاب کلیدواژه) به عنوان یکی از مسیرهای دیجیتال مارکتینگ و به طور کلی یکی از روش های بهبود وضعیت کسب و کار آنلاین شما بوده است. پس به هر قیمتی به دنبال رسیدن به رتبه یک گوگل نباشید و قبل از انجام هر کاری، استراتژی و اهداف خود را مشخص کنید. موفق باشید.

images 2020 07 02T201314.310

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبازاریابی اینترنتیبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتکلمه کلیدیمتاتگمدیر سئووب سایتوبلاگ

اصول سئوسایتبهینه سازی وب سایتترافیک وب سایتدیجیتال مارکتینگرتبه سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایوب سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!