مدت زمان ماندگاری کاربر برای بسیاری از کاربران به عنوان یک هدف مهم می باشد و سعی می کنند با روش های مختلفی این زمان را بهبود یا افزایش دهند چرا که معتقد هستند مدت زمان ماندگاری کاربر در وب سایتشان علاوه بر اینکه می تواند رو سئو سایتشان تاثیر گذار باشد می تواند  موجب انجام  اهدافشان توسط بازدیدکنندگان نیز شود .

 ارتباطی بین زمان ماندگاری کاربر و بانس ریت و زمان ماندن در صفحه :

زمان ماندگاری یا Dwell time :  اشار به زمانی دارد که کاربر از نتایج گوگل به وب سایت شما مراجعه می کند و سپس دکمه برگشت را می زند و دوباره به نتایج گوگل بر میگردد

بانس ریت یا Bounce rate : درصد جلسات یک صفحه ( اشاره به بازدیدکنندگانی دارد که صفحه مورد نظر را مشاهده کرده و سپس آن را می بندند ) این افراد مانند زمان ماندگاری ممکن است دیگر به   serps  برنگردند

زمان ماندن در صفحه یا Time on page : اشاره مدت زمانی دارد که بازدیدکننده از یک صفحه بازدید کرده و سپس به یک صفحه یا یک قسمت از وب سایت شما می رود

آیا زمان ماندگاری کاربر در وب سایت شما  یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

در حال حاضر هیچ مدرک و سندی که نشان دهد Dwell time یک فاکتور برای رتبه بندی وب سایت ها می باشد وجود ندارد

اما Nick Frost در یک کنفرانس در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد که گوگل در حال ادغام کردن آموزش ماشین (فرآیند شناسایی رابطه بین جستجو و بهترین صفحه برای آن جستجو) است . بنابرین مدل آموزشی ،  با زمانی که کاربر روی یک نتیجه کلیک می کند و باقی می ماند و زمانی که به عقب برمیگردد تا نتیجه بهتر را پیدا کند  دقیقا در ارتباط می باشد

بله، طبق این بیان بنظر می رسد که زمان ماندگاری یک عامل رتبه بندی است.

اما Cyrus Shepard نیز در توییتر اشاره داشته است هیچ کس در گوگل اشاره نکرده است که dwell time+bounce rate  می تواند یک فاکتور رتبه رتبه بندی باشد.Google Brain یک پروژه پژوهشی هوش مصنوعی هوشمند در گوگل است ، Google Brain تایید نمی کند که زمان ماندگاری یک فاکتور رتبه بندی می باشد.همچنین لازم است بدانید که بیشتر مردم تنها ده نتیجه اول را مشاهده می کنند و سایر صفحات را نگاه نمی کنند پس اگر وب سایت شما در صفحات دیگر باشد تحت تاثیر این الگوریتم قرار نمی گیرند شاید بتوان نتیجه گرفت که این فاکتور (احتمال ) برای ده نتیجه اول قابل اجرا می باشد . پس اگر وب سایت شما در ده نتیجه اول قرار نداشته باشد زیاد نگران نباشید و سعی کنید با فاکتورهای دیگر وب سایت خود را در ده نتیجه اول قرار دهید

روش های افزایش زمان ماندگاری در سایت

افزایش زمان ماندگاری در سایت با استفاده از مطالب جذاب که بیشتر به خلاقیت نویسنده مربوط می شود یکی از راه حل های افزایش زمان ماندگاری در سایت به حساب می آید.

نوشته یا صفحه ای که قرار است کژاربر را به مدت بیشتری در سایت نگه دارد حداقل چندین راه حل و استاندارد دارد :

۱. محتوایی کاربر را جذب می کند که دست اول و با کیفیت باشد. محتوای کپی ضمن به کار انداختن جریمه های الگوریتم پاندا رتبه سایت شما را به شدت کاهش می دهد.

۲. استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت در عین حال دارای پیام و ارائه مفهوم بصری مربوط به محتوا

۳. استفاده از تصاویر و رسانه های تولیدی نه کپی و استفاده از تصاویر اینترنتی تکراری

۴. عدم استفاده از محتوای کم ارزش و پر حرفی در یک سطر

۵. استفاده از عنوان جذاب در شروع هر سطر

۶. خلاقیت در نوشتن به طوری که کاربر حس خواندن یک رمان با آن دست دهد

۷. محتوا باید دارای سناریو و موضوعی ادامه دار باشد که کاربر را علاقه مند به ادامه خواندن کند.

۸. استفاده از محتوای مالتی مدیا مانند فیلم و صوت

۹. استفاده از اینفوگرافیک های جذاب و مفهومی

۱۰. بهره بردن از یک سیستم نظر خواهی ( نظرات کاربران ) جهت تعامل بیشتر کاربر و نقش داشتن در سایت

۱۱. شناسایی نیاز کاربران و مردمی که با آن ها زندگی می کنید.

۱۲. لینک دهی داخلی ، این قابلیت کاربر را به صفحات دیگر آشنا و باعث افزایش ترافیک داخلی همچنین صفحات دیگر خواهد شد.

۱۳. استفاده از کدنویسی بهینه و استاندارد ، بهره بردن از طراحی سایت سریع و ساده

۱۴. استفاده از قابلیت AMP جهت بالابردن زمان دسترسی به سایت و در ازا دسترسی سریع تر به محتوای صفحه

به نظر ما اگر محتوا کم و بی ارزش باشد ، همان بهتر که هیچ وقت انتشار پیدا نکند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایت

بهینه سازی وب سایتتولیدمحتواسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!