images 2020 02 14T032617.640

UTM چیست ؟

Universal Transverse Mercator عبارت تکمیل یافته utm می باشد که معنای آن سامانه مختصات جهانی می باشد. یو تی ام کدی است که با اضافه کردن آن به انتهای لینک هایی که قصد رهگیری آمار ورودی آن را به سایت داریم به ما می دهد.

در تعریف اینکه UTM چیست؟ می توانیم بگوییم که در حقیقت utm اطلاعت مختلفی را به گوگل آنالیتیکس ارسال می کند و تمام اطلاعات در آن پردازش شده و بعد از شناسایی در قالب یک گزاش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با استفاده از این پارامترها شما می توانید متوجه شوید بنرهایی که در سایت قرار دارند، خبرنامه های ارسالی و دیگر کارهایی که در سایت خود انجام داده اید چه تعداد لینک و ورودی از طریق تبلیغات به شما داده اند.بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و شرکت‌‌هایی که فروش آنلاین دارند؛ برای تبلیغات از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند. این افراد برای اینکه بدانند در هر وب‌سایت چه میزان بازدید کننده داشته‌اند و تاثیر کدام وب‌سایت بر میزان فروششان بیشتر بوده است؛ از سرویس‌هایی نظیر گوگل آنالیتیکس و… استفاده می‌کنند. UTM کدی است که در انتهای آدرس URL یک صفحه، که می‌خواهیم آمار ورودی به آن را به دست بیاوریم، قرار می‌گیرد. سپس این کد اطلاعاتی را در اختیار گوگل آنالیتیکس وسایر ابزارهای آماری قرار می‌دهد. سپس اطلاعات جمع آوری شده را در قالب یک گزارش، در اختیار مدیران وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد.

زمان استفاده از UTM:

لینک های یو تی ام در  تبلیغاتی که ارسال می‌کنیم بهترین راه هستند که ببینیم کمپین ساخته شده تا چه میزان ورودی برای سایت ما آورده است و یا تبلیغاتی که در یک سایت زدیم از ابتدا تا انتها چه تعداد ورودی داشته است. بنابراین می توانیم بگوییم که که استفاده از لینک های utm برای بازاریابی های آنلاین بسیار مفید می باشد و از آن می توان برای کمپین های اجتماعی، کمپین های ایمیلی و کمپین های بنری و تبلیغات هم استفاده کرد.

تمام وب سایت ها از اشتراک گذاری در سایت استفاده می کنند اما این موضوع که بدانیم کسی که لینک رو به اشتراک گذاشته توانسته است چند تا ورودی دریافت کرده است کار چندان آسانی نمی باشد بنابراین با استفاده از کدهای utm که در سایت خود آن ها را ساخته اید می توانید به آسانی این آمار را بدست آورید.

یکی دیگر از موارد پر کاربرد از لینک یو تی ام خبرنامه ها و ایمیل هایی است که شما دریافت کرده اید و اینکه بدانید چه تعداد ورودی و ترافیک از خبرنامه دریافت کرده اید به کمک یو تی ام امکان پذیر می باشد.

لینک های utm را زمانیکه برای تبلیغات در سایت ها به کار می برید به راحتی متوجه خواهید شد که از هر سایتی چه میزان ورودی دریافت کرده اید و کدام بخش از مکان تبلیغاتی سایت توانسته ایت بیشترین ورودی را به شما بدهد.

لینک UTM چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

در زیر به طور خلاصه بیان کردیم که از طریق این لینک‌ها چه اطلاعاتی را می‌توان کسب می‌شود:

• نشان می‌دهد که کاربران از چه وب‌سایت‌هایی لینک شما را دیده‌اند و به وب‌سایت شما رسیده‌اند.
• با استفاده از آن می‌توانید کاربران تازه وارد را از کاربران قدیمی تفکیک کنید.
• این امکان را ایجاد می‌کند که کاربر واقعی را از ربات‌‌ها تشخیص دهید.
• میزان کلیک‌ها را برای شما نمایش می‌دهد.
• مدت زمان حضور هر کاربر را در وب‌سایتتان، به شما نشان می‌دهد.
• شما از اینکه هر کاربر، بعد از ورود، چه صفحاتی را در وب‌سایت شما بازدید کرده اطلاع می‌یابید.images 9

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!