download 41

 نحوه نوشتن توضیحات متا

یکی از راه های سئو سازی یک سایت وارد کردن صحیح توضیحات متا و کلیدواژه های مطالب می باشد. محتویات توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت است. زمانیکه سایت شما در میان صفحات بسیار دیگری در گوگل به کاربران اینترنتی نشان داده میشود، تنها توضیحات متا و عنوان صفحه قابل رویت است و همین دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک میکند.

نحوه نوشتن توضیحات متا

در اینجا نکاتی برای بهینه سازی تگ توضیحات متا به شما معرفی میکنیم:

1- یکتا بودن توضیحات متا

بهترین کار نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی و صفحات داخلی بصورت مجزا و متفاوت از یکدیگر است. در گذشته زمانیکه گوگل متوجه یکسان بودن توضیحات متا در چند صفحه میشد آن را در گوگل وبمستر هایلایت میکرد، این اطلاعات را در بخش HTML Improvements قابل مشاهده بود ولی با آپدیت جدید سرچ کنسول این ابزار از دسترسی خارج شده است.

متا ی یکسان در گوگل وبمستر

متفاوت بودن توضیحات متا برای دو صفحه تجربه کاربری (UX) بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت شما بهمراه خواهد داشت، با توجه به اینکه هر صفحه محتویات خاص خود را دارد یکسان بودن توضیحات متا کاربرد منطقی نخواهد داشت.

گاهی اوقات نوشتن توضیحات متا برای هر صفحه بصورت جداگانه ممکن نیست، بخصوص برای سایت‌هایی که بیش از 1000 صفحه دارند، در این موارد توضیحات متا را برای صفحه اول و صفحات اصلی سایت خود کامل کنید و برای سایر صفحات یا این بخش را خالی بگذارید یا با استفاده از الگوریتم های کدنویسی محتوای آن را براساس اطلاعات صفحه ایجاد نمایید.

2- تعداد کاراکتر توضیحات متا

تعداد کاراکترهای توضیحات متا هیچ محدودیتی ندارد ولی از آنجایی که گوگل تنها 150 تا 170 کاراکتر را در صفحه نتایج خود از توضیحات متا سایت شما نشان میدهد، با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید. در صورتیکه متن شما بیشتر از فضای استاندارد گوگل باشد تنها ابتدای آن نمایش داده شده و در ادامه … قرار داده میشود.

3- کلمات کلیدی در توضیحات متا

برای استفاده از کلمات کلیدی

 در توضیحات متا محدودیتی وجود ندارد ولی توصیه میشود که بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در آن استفاده نکنید. در صفحه نتایج گوگل کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متا بصورت پررنگ تر نشان داده میشوند و این امر شما را در جذب بازدیدکنندگان بیشتر یاری میکند.

متا در نتایج گوگل

4- از کاراکترهای ریاضی استفاده نکنید

موتورهای جستجو کاراکترهایی مانند +، – و ” را بعنوان کد HTML میشناسد، در صورت استفاده از این حروف در توضیحات متا ممکن است گوگل آن را بعنوان کد شناسایی کند و به کل نادیده بگیرد. برای بهینه کردن توضیحات متا باید از متون ساده استفاده کنید.

5- از عبارات جذاب متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید

توضیحات متا باید به شکلی باشد که در میان رقبا بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما بکشد، اطلاعاتی متفاوت و تخصصی مربوط به تجارت خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید. به مثال بلیط هواپیما برمیگردیم، معمولا مسافرین به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما هستند و وجود چنین عبارتی در توضیحات متا میتواند شانس انتخاب و کلیک توسط کاربر را افزایش دهد.

download 5

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!