download 2020 01 13T213301.196

دروپال  Drupal یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی و مقداری اطلاعات فنی، امکان ایجاد و مدیریت انواع وب‌سایت‌ها را برای شما فراهم می‌کند.
این سیستم مدیریت محتوا، رایگان و متن‌باز است و با زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته‌شده و با دیتابیس‌هایی مثل MySQL و Postgres کار می‌کند.از آن به‌عنوان یک CMF نیز استفاده می‌شود.
این CMS ساده و قدرتمند و انعطاف‌پذیر، به دلیل معماری داخلی و ماژول‌هایی که دارد، توانایی تولید نرم‌افزارهای جامع تحت وب را دارد.

دروپال یکی از قدرتمندترین و امن‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواست که توسط تیمی متخصص به همراه جمعی از ارائه‌دهندگان خدمات حرفه‌ای پشتیبانی می‌شود.
در چند دوره به‌عنوان امن‌ترین سیستم مدیرت محتوا معرفی شد که نتیجه پشتیبانی قوی و کدنویسی استاندارد تیم سازنده آن است.

مقیاس پذیری دروپال یعنی اینکه میتواند از عهده بزرگترین و پرترافیک‌ترین سایت‌های دنیا برآید. سایت‌هایی که ترافیک روزانه زیادی دارند مانند weather.com و سایت‌هایی که به صورت دوره‌ای و در بازه‌های زمانی خاصی ترافیکشان زیاد میشود مانند grammy.com و نشریات تایم (مانند si.com) ،همگی برای تضمین واطمینان از مقیاس پذیری خود هنگام افزایش ترافیک و محتوا، از دروپال استفاده میکنند.

دلایل انتخاب دروپال :

هنگام ساخت یک وبسایت، می‌توانید از بین بسته‌های CMS و سرویس‌های میزبانی مختلف انتخاب کنید، CMS خود را بسازید یا سایت را بدون استفاده از آن پیش ببرید. اینجا چند دلیل ذکر شده‌اند که برای انتخاب دروپال ممکن است موثر باشند:

  • ساخت یک سایت کوچک با صفحات ایستا HTML کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید اینکار را انجام دهید. برپایی یک سایت با CMS معمولا به زمان اولیه بیشتری نیاز دارد که مزیت‌هایی مانند ویرایش آنلاین (برای نویسندگان با تجربه کاری کمتر)، یکپارچگی (دشواری کار با فایل‌های ایستا در سایت‌های بزرگ‌تر) و امکان استفاده از قابلیت‌های پیچیده‌تر پایگاه‌داده را شامل می‌شود.
  • برخی نرم‌افزارهای CMS خاص-منظوره هستند؛ برای نمونه، بسته‌ها و خدمات میزبانی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک وبلاگ یا وبسایت باشگاه عضویت را بسازید. دروپال، از طرف دیگر، یک CMS همه-منظوره است. اگر قصد ساخت یک سایت خاص-منظوره را دارید شاید بخواهید از یک CMS خاص-منظوره استفاده کنید؛ با این حال، اگر سایت شما خارج از شرایط خاص-منظوره باشد بهتر است که از یک CMS همه-منظوره استفاده کنید.
  • ساخت نرم‌افزار CMS خود کار جالبی به حساب می‌آید. اگرچه، استفاده از یک CMS همه-منطوره مانند دروپال به عنوان نقطه آغاز انتخاب خوبی است، چرا که قابلیت‌های پایه در یک CMS (مانند حساب‌های کاربری و مدیریت محتوا) هزاران ساعت از تلاش توسعه‌دهندگان را به دنبال دارد، به همراه سالیان درازی که این قابلیت‌ها بررسی، عیب‌های آن برطرف و امنیت آن تقویت شده‌اند.
  • برخی بسته‌های نرم‌افزاری CMS مجوز گران قیمتی به همراه دارند. برخی هم که رایگان هستند یا نسخه‌ای رایگان را شامل می‌شوند به شما اجازه تغییر و توسعه را بنا به مجوزهای مخدودکننده خود نمی‌دهند. شاید بخواهید از بسته‌ای (مانند دروپال) استفاده کنید که مجوز نرم‌افزاری محدودکننده‌ای نداشته باشد و توسط جامعه‌کاربری بزرگی توسعه یابد.

    مزایای دروپال:

    • انجمن پشتیبانی قدرتمند متشکل از کانالهای IRC و حتی پشتیبانی زنده
    • وجود بیش از 6000 افزونه که این سامانه را تا حد زیادی قابل توسعه کرده است.
    • استفاده از این سامانه توسط شرکت های بزرگ که خود گواه قدرت این سامانه است.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!