how to learn seo

پیج رنگ در سئو سایت


دانستنی های نادرست درباره سئو

در این آموزش با تیم وب یار قصد داریم به دانستنی های و باورهایی اشتباه درباره سئو که اکثر طراحان وب و یا حتی خود گوگل هم قبول دارد بپردازیم .

۵ دانستنی نادرست درباره سئو

بسیاری از سایت ها و افراد آپدیت پاندای گوگل را قدمی بزرگ در رشد فضای وب و بهبود نتایج جستجو میدانند. موردی که شاید خود گوگل هم آن را قبول داشته باشد .اما با نکات زیر با ما همراه باشید

متاتگ کلمات کلیدی

مت کاتز در سال ۲۰۰۹ اعلام کرد که متاتگ کلمات کلیدی (Meta Keywords) دیگر مورد استفاده ی گوگل نیست.

بدین معنا که بود و نبود آن تاثیری در بهبود رتبه شما در نتایج جستجو نخواهد داشت.

این متاتگ با این که عدم استفاده از آن اعلام رسمی شده و چندین سال هم از اعلام آن میگذرد هنوز توسط بسیاری از مدیران وب سایت های فارسی مورد استفاده است.

بر اساس بررسی هایی که  انجام دادیم از هر ۱۰ وبسایت فارسی ۸ مورد هنوز از این متاتگ استفاده میکنند.

نکاتی که دانستن آن در مورد این متاتگ مفید است:

  1. از سال ۲۰۰۹ استفاده ی گوگل از متاتگ کلمات کلیدی کاملا قطع شد.
  2. موتور جستجو بینگ از این متاتگ استفاده ی مثبت نمیکند اما میتواند در وبسایت شما تاثیر منفی بگذارد.
  3. شما با استفاده از این متاتگ عملا در حال انتشار مراحل نسبتا سری بهینه سازی وبسایت خود هستید. افرادی که تخصص بیشتری دارند با بررسی این متاتگ میتوانند به بسیاری از برنامه های بهینه سازی پی ببرند و رقبا از آن در وبسایت خود استفاده کنند.

متا تگ توضیحات

همزمان با انتشار خبر عدم استفاده ی گوگل از متاتگ کلمات کلیدی در سال ۲۰۰۹ در ادامه ذکر شد که استفاده ی گوگل از توضیحات (Meta Description) نیز به عنوان یک فاکتور در بهینه سازی قطع شده و از این متاتگ به عنوان یک فاکتور مثبت در رتبه دهی استفاده نخواهد کرد.

بررسی ها نشان داده  که از هر ۱۰ وبسایت فارسی حداقل ۹ مورد از آنها از این متاتگ استفاده میکنند (‌درستی و یا غلطی استفاده معیار ما نبوده).

اما نکته ای که وجود دارد آن است که هنوز بسیاری بر این باور هستند که وجود این متاتگ و قراردادن کلمات کلیدی در آن میتواند در بهبود رتبه ی سایت تاثیر مثبت بگذارد در صورتی که به هیج وجه اینطور نیست.

استفاده ی گوگل از متاتگ توضیحات تنها به عنوان یک بخش برای نمایش اطلاعات پست به کاربران ختم میشود.

تگ‌های روبات

به طور کلی استفاده از خود تگ‌های روبات (Robots) هنوز توصیه میشود و استفاده ی درست از آنها میتواند مفید باشد.

اما نحوه ی و جایگاه استفاده از آنها موردی است که شاید بسیاری از مدیران وبسایت های فارسی اطلاعی ندارند.

در زیر به چند نکته برای بهبود استفاده از این تگ اشاره شده:

  1. استفاده از دستورات Index,Follow به طورکلی نیاز نمی باشد چون وظیفه ی دنبال کردن (Follow) و ایندکس کردن (Index) کاری هست به صورت پیشفرض توسط موتورهای جستجو انجام میشود. تنها مورد استفاده از این دستورات به صورت ترکیبی با دیگر دستورات مانند Nofollow یا Noindex است.
  2. در حال حاضر براساس آپدیت های جدید گوگل دایرکتوری های ثبت سایت حتی Dmoz و Yahoo Directory ارزش خود را از دست داده اند اما هنوز این دو دایرکتوری میتوانند مورد استفاده واقع شوند. دستورات Noodp,Noydir دستورات توصیه شده از طرف ما هستند برای قراردادن در تگ روبات٬ زیرا اگر کدنویسی صفحات شما دارای مشکل باشد و سایت در دایرکتوری ها ثبت شده باشد احتمال ۱ درصدی برای دریافت اطلاعات از این دایرکتوری ها وجود دارد و این موضوع میتواند تاثیر منفی در سئو شما داشته باشد.
  3. قدرت دستورات روبات از فایل Robots.txt بیشتر است.بدین معنا که اگر در ۲ صفحه ی مجزا یکی را از طریق آدرس و فایل Robots.txt بسته باشید و دیگری را از طریق دستورات Noindex,Nofollow احتمال ایندکس نشدن صفحه از طریق روبات بیشتر است.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *