download 48

جدیدترین الگوریتم های گوگل

اگر گوگل همان چراغ جادویی‌ست که قرار است کاربرها را به خواسته‌شان برساند، الگوریتم‌هایش به عنوان بچه‌ غول‌های گوگل، حواسشان هست که چه‌ طور کاربرها را به مسیر درست هدایت کنند. حتما اسم الگوریتم‌های گوگل به گوشتان خورده! الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ‌ مگس‌خوار، ‌رنک‌‌برین، کبوتر، الگوریتم گورخر و پیج لایوت. اگر می‌خواهید سایت شما جزء پیشنهادهای اول گوگل به کاربرها باشد خوب است این مطلب را تا انتها بخوانید تا با شناخت ویژگی‌های شخصیتی الگوریتم‌ها به شناخت غول گوگل، نزدیک‌تر شوید. صاحبان وب سایت که دوست دارند وب سایتشان در صف اول موتورهای جستجو قرار بگیرد. همیشه به دنبال راه هایی برای این هستند که عملی را انجام دهند وب سایتشان به لحاظ فنی قابل فهم برای موتورهای جستجو باشد و با منطق های گوگل هم راستا باشد. البته این کار کاملا فنی و تخصصی است. موتورهای جستجوگر برای شناخت و درجه بندی وب سایت ها الگوریتم های متنوعی دارند که همه صاحبان وب سایت که می خواهند در اندازه گیری های این الگوریتم ها سهمی داشته باشند و شناخته شوند. یادآور این می شوم افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند باید با این الگوریتم ها آشنایی کامل داشته باشند.

جدیدترین الگوریتم های گوگل

الگوریتم چیست؟

 در یک تعریف عمومی به مجموعه ای از دستور العمل ها و فرمول هایی که با زبان رسا و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه اجرا شده باشند که هدف خاصی را دنبال کنند و شروع و پایان آنها نیز مشخص باشد، الگوریتم گفته می شود.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت اگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد.

الگوریتم های گوگل کدام ها هستند؟

الگوریتم های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند، الگوریتم های اصلی که در واقع جز هسته اصلی گوگل هستند و بر اساس پارامترهای مختلف سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند و الگوریتم هایی که به صورت جانبی برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی پرس و جوهای کاربران استفاده می شوند، برخی از الگوریتم های دسته دوم عبارتند از:

  • الگوریتم گوگل پاندا
  • الگوریتم گوگل پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم  Page Layout
  • الگوریتم رنک برین
  • الگوریتم PayDay Loan
  • الگوریتم Page Authority
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم mobilegeddon
  • 1- الگوریتم پاندا / ویژگی‌های شخصیتی : آرام/مهربان/کتاب‌خوان

    پانداها شخصیت آرام و کتاب‌خوانی دارند، بنابراین به راحتی می‌توانید تصور کنید روزانه تعداد زیادی پاندا در حال خواندن محتوای وب‌سایت شما هستند. آن‌ها تمام مطالب را به دقت می‌خوانند و کیفیت محتوا به شدت برایشان اهمیت دارد و دیگر نمی‌‌شود مثل قبل با ردیف کردن کلمات کلیدی در یک متن، پانداها را فریب داد. آن‌ها به خوبی می‌توانند یک متن مفید را از یک متن ضعیف تفکیک کنند، می‌توانند کاری کنند که هیچ کاربری پایش به یک سایت بی‌کیفیت کشیده نشود چون آن‌ها محتوایی را که دوست ندارند، به کسی معرفی نمی‌کنند.

    حتما بارها و بارها این را شنیده اید که در اینترنت مطالب به راحتی کپی می شود و در سایتی دیگر قرار می گیرد. خوب این عمل فرآیند سئو را دچار اختلال می کرد و سایت های با کیفیت و دسته اول واقعا در میان انبوهی از سایت ها ناپدید می شدند و جایگاه خاصی نداشتند. تا اینکه الگوریتم پاندا به یاری آن ها شتافت. به این صورت که خزنده های این الگوریتم مدام به دنبال مطالب و محتوای دسته اول است و دیگر سایت ها را که مطالب را کپی می کنند را شناسایی و از لیست جستجو حذف می کند.

    پانداها از چه محتوایی خوششان نمی‌آید؟

    1- محتوای خلاصه شده و ناقص
    پانداها علاقه‌ای به خواندن متن‌های دو سه جمله‌ای ندارند. آن‌ها خوب می‌دانند که یک متن کوتاه فرصت کافی را برای پاسخ دادن به نیازهای مخاطب ندارد، به همین دلیل، چشم‌شان را روی متن‌های ناقص و خلاصه‌شده می‌بندند.
    2- تکرار حرف‌های قبلی با کپی‌ کردن محتوا
    پانداها مثل هر کس دیگری دوست ندارند یک متن را برای بار چندم بخوانند، بنابراین حتی اگر بیست درصد مطلب شما تکراری باشد، آن‌ها دیگر رغبتی به خواندن نخواهند داشت. پس اگر از سایت‌های دیگر برای تولید محتوا استفاده می‌کنید حواستان باشد که یک پاندا قبلاً همه‌ی آن‌ها را خوانده و حالا اگر قرار نیست حرف جدیدی بزنید، حداقل می‌توانید از زاویه‌ی تازه‌ای به آن موضوع نگاه کنید و با جمله‌بندی‌های خاص خودتان به سراغش بروید تا متنتان هم‌چنان جذاب و خواندنی باشد.

    3- جمع‌آوری و گلچین کردن محتوا
    اگر اهل جمع‌آوری مطلب از وب‌سایت‌های مختلف هستید و از هر مطلب یک قسمت برمی‌دارید و گلچین می‌کنید، باید بدانید پانداها هر کدام از آن مطالب را به شکل کامل خوانده‌اند و حالا به یک گلچین راضی نمی‌شوند. پس این روش هم سیاست خوبی برای تولید محتوا نیست.

    4- غالب بودن آگهی یک صفحه بر محتوای تولید شده
    اگر موقع خواندن کتاب هر چند ثانیه، یک نفر با تبلیغی تازه از لا به لای صفحات کتاب بیرون بپرد، چه کار می‌کنید؟ اگر تا می‌خواهید تمرکز کنید پیام‌های تبلیغاتی جلوی چشمتان ظاهر شوند چه؟! همه‌ی‌ ما این جور وقت‌ها کلافه می‌شویم و احتمالاً کتاب را به دورترین نقطه‌ی ممکن پرت می‌کنیم! بنابراین اگر توی سایتتان راه به راه محصولات مختلف را تبلیغ کرده‌اید و بنرها و پیام‌های تبلیغاتی از سر و کول سایتتان بالا می‌روند، بدانید که الگوریتم پاندا با عصبانیت دور سایت شما یک خط قرمز پررنگ می‌کشد. پس اعتدال را رعایت کنید.

    5- ناهماهنگی محتوا با گوگل
    اگر توی سرچ گوگل وعده‌ی چیزی را بدهید و مخاطب‌ها با هزار ذوق و شوق روی لینک شما کلیک کنند و بعد با یک صفحه خالی مواجه شوند مثل این است که کلی مهمان دعوت کنید و بعد خودتان بگذارید بروید. این جور وقت‌ها انتظار نداشته باشید کسی به وعده‌هایتان توجه کند. شما دارای محتوای ناسازگار هستید و پانداها خیلی زود پیدایتان می‌کنند و گرفتار می‌شوید.

    چه طور دل پاندا را به دست بیاوریم؟!
    موارد بالا از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که می‌تواند پاندا را از سایت شما ناامید کند اما هنوز راه برای به دست آوردن دل پاندا هست. فقط کافی‌ست سری به مطالب قدیمی وب‌سایت بزنید، مطالب تکراری را حذف کنید، بعد بروید سراغ چک کردن هماهنگی بین مطالب و عنوان‌ها و خلاصه این که از شیوه‌های اشتباه تولید محتوا دست بردارید و بدانید تولید محتوای باکیفیت و مفید یک کار زمان‌بر است که در طولانی‌ مدت، شما را به نتیجه دل‌خواه می‌رساند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!