جایگاه گوگل پلاس و تاثیر آن بر سئوReviewed by مهرناز حسینی on Jul 30Rating: ۵.۰جایگاه گوگل پلاس و تاثیر آن بر سئومحتویات و پست های گوگل پلاس بر نتایج جستجوی گوگل تاثیر مستقیمی دارد البته نه به این دلیل که گوگل پلاس محصولی از شرکت گوگل است، بلکه این تاثیرگذاری به ماهیت خود شبکه مربوط می شود.

آیا گوگل پلاس بر کسب و کارها تاثیرگذار است؟ تاثیرات گوگل پلاس بر سئوی سایت به چه صورت است؟ به تجربه دریافته ام که پاسخ همگان به این سوالات «آری، دارد» است، ولی پاسخ به «چگونه؟» را کمتر کسی می داند!

با این وجود برخی به حدی سعی می کنند این اثرگذاری را پررنگ سازند که می گویند صرف ساختن یک پروفایل یا یک صفحه خشک و خالی در گوگل پلاس می تواند به طور معجزه آسایی بر موتورهای جستجوی اینترنتی اثرگذار باشد.

این حرف ها مزخرف است!

نه گوگل پلاس مانند عصا و کلاه شعبده بازها می تواند چیزهای خارق العاده ای از خود نشان دهد و نه استفاده از این شبکه چند میلیون کاربری به کلی خالی از فایده است.

در این نوشتار من قصد دارم قدرت واقعی «سئوی گوگل پلاس» را در طراحی سایت و سئو تشریح کنم.

همچنین راهکارهای استفاده از این سئو در جهت پیشبرد اهداف تجاری و آنچه را که از شما به عنوان یک وبمستر در این خصوص بر می آید، بیان دارم.

گوگل پلاس و سئو

همانطور که در بالا اشاره کردم، هر فردی که درک مختصری از سئو و گوگل پلاس داشته باشد، قطعاً معتقد است که گوگل پلاس در سئو کاملاً مهم و تاثیرگذار است.

البته این افراد معمولاً نمی دانند این اهمیت از کجا ناشی می شود و یا وبمسترها چگونه می توانند از این فرصت به نفع خود بهره برداری کنند.

محتویات و پست های گوگل پلاس بر نتایج جستجوی گوگل تاثیر مستقیمی دارد البته نه به این دلیل که گوگل پلاس محصولی از شرکت گوگل است، بلکه این تاثیرگذاری به ماهیت خود شبکه مربوط می شود.

این که بخواهیم گوگل پلاس را صرفاً تلاش شرکت گوگل برای رقابت با دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر بدانیم، قدری خام اندیشی است.

گوگل پلاس در واقع یکپارچه سازی تمام سرویس های گوگل با رنگ و لعاب اجتماعی است.

از آنجا که گوگل پلاس محل تجمیع داده های گوناگونی از کاربران گوگل است لذا برای این شرکت بسیار ارزشمند و کارآمد است.

هنگامی که کاربران پروفایل می سازند و از گوگل و سرویس های متنوع آن استفاده می کنند، گوگل به راحتی می تواند آنها را ردگیری کرده و علاقه ها، سلایق و احساسات آنها را بشناسد.

این اطلاعات باعث می شود گوگل بهتر خودنمایی و انجام وظیفه کند.

گوگل پلاس و سیگنال های اجتماعی 

استفاده گوگل از گوگل پلاس برای بهبود پاسخ های جستجو، فرصت ارزشمندی را در اختیار مدیران کسب و کارها قرار می دهد، چرا که گوگل پلاس در واقع یک فراخوان عمومی از سوی گوگل برای برجسته شدن چیزهایی است که باید در صفحه نتایج این جستجوگر ظاهر شود.

این امر به خوبی از اهمیت سیگنال های اجتماعی (Social Signals) برای موتورهای جستجو حکایت دارد.

اگر چه در حال حاضر نحوه استفاده از سیگنال های اجتماعی، مراحل اولیه خود را طی می کند ولی گوگل و بینگ دریافته اند که این داده ها، در سال های آتی از ارزش بسیار زیادی برخوردار خواهد شد.

بهینه سازی سایتسئوگوگل پلاس وان

تاثیر گوگل پلاس بر سئوجایگاه گوگل پلاسسئوگوگل پلاس

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!