جاذبه های دیدنی در شهر مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از فضاهایسبز و بسیار پرطرفدار در این شهر است که در غرب شهر و در اطراف بلوار وکیل آباد قرار دارد . این پارک وسیع بیش از هفتصد هزار متر مربع وسعت دارد و وجود دریاچه مصنوعی در وسط پارک امکان قایق سواری را برای علاقمندان مهیا نموده است . همچنین بخشی از این پارک به شهر بازی اختصاص یافته است.

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی از قدیمیترین پارک های تور مشهد است که در جنوب این شهر واقع شده است. آب و هوای خنک کوهسنگی ،  این جا را پاتوق تابستانی مردم شهر تبدیل نموده است و هتل های مختلفی در اطراف آن ساخته شده که اقامت در آنها بسیار لذت بخش خواهد بود. پارک کوهسنگی در انتهای خیابان دکتر علی شریعتی که در گذشته کوهسنگی نام داشت و در دامنه کوههای شهر مشهد قرار دارد . این پارک علاوه بر طبیعت زیبا و سرسبز دارای دریاچه و رستوران است .

روستای زیبای اخلومد (اخلمد) مشهد

به گزارش سفر باتو ، روستای زیبای اخلومد دارای طبیعتی بسیار زیبا و طبیعتی دل انگیز است . این روستا در مسیر جاده مشهد به قوچان قرار دارد و فاصله تقریبی آن تا شهر مشهد در حدود هشتاد کیلومتر است. رودخانه خروشانی از این روستا می گذرد که در هوای مطبوع آن تاثیر گذار بوده است و در پایین دست این رودخانه دو آبشار جاری است . برای رسیدن به این آبشار می بایست فاصله کوتاه سه کیلومتری را طی نمایید .

جاغرق مشهد

روستای زیبای جاغرق از دیگر روستاهای ییلاقی در اطراف شهر مشهد است که در فاله تقریبی بیست کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است . این روستا تنها پنج کیلومتر با طرقبه فاصله دارد و باغ هایفراوان میوه و طبیعت سرسبز آن سبب شهرتش گردیده است .

شاندیز مشهد

 

شهر زیبا و خوش آب و هوای شاندیز که آوازه رستوران های آن به تمام ایران رسیده در فاصله حدودا سی و هشت کیلومتری از جنوب غربی شهر مشهد واقع شده است . این منطقه در میان کوهستان ها و باغات فراوان احاطه شده و گذر رودخانه ای خروشان به طبیعتش جان داده است . شاندیز پاتوق اغلب گردشگران است و معمولا در تمامی طول سال رستوران ها این منطقه مملو از مسافران خوش ذوق و خوش خوراک است .  منطقه شاندیز جاذبه های فراوانی دارد پس بهتر است برای بازدید از همه گوشه و کنار آن یک روز کامل وقت بگذارید .  پوستین دوزی یکی از صنایع دستی این منطقه است و صنایع دستی این منطقه که اغلب از چرم و پوستین ساخته می شوند بسیار متنوع و زیباست .

طرقبه مشهد

 

طرقبه یکی دیگر از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای اطراف شهر مشهد است که در فاصله شانزده کیلومتری از مشهد واقع شده است. طرقبه در منطقه ای کوهستانی واقع شده و آب و هوای خنک آن سبب جذب گردشگرانی شده که به دنبال استراحت در دل طبیعت هستند. طرقبه دارای دیدنی های بسیاری است پس تمامی گوشه و کنار آن را بگردید و از بازار صنایع دستی و ادویه فروشان آن دیدن کنید .

بند گلستان

بند تاریخی گلستان در فاصله شش کیلومتری از طرقبه واقع شده و دارای طبیعتی زیبا و اب و هوایی مطبوع است. این بند در حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ سال قدمت دارد و تاریخ دانان ساخت آن را به دوران تیموریان نسبت می دهند . بند گلستان در فصل بهار که به میزان آب آن به واسطه بارش ها فراوان زیاد می گردد  بسیار زیبا و تماشایی است . این سد از آجر ساخته شده و نشان دهنده دانش و تمدن پیشینیان ما در مهندسی آب و نگهداری آن است .

شاهان گرماب

شاهان گرماب منطقه بسیار زیبا و سرسبز است که در فاصله پنجاه کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است . این منطقه بر بالای ارتفاعات قرار گرفته و دارای چشمه آب گرمی است که حرارت آن به حدود ۴۸ درجه سانتی گراد می ‌رسد . گفته می شود آب این چشمه خواص درمانی دارد و از آن برای درمان بیماریهای مختلف نظیر  رماتیسم، آرتروز و عوارض کوفتگی استفاده می شود .

روستای زشک

روستای زیبای زشک یکی دیگر از ییلاقات اطراف شهر مشهد است که دارای مناظری بسیار زیباست . این منطقه در فاصله سی کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته و دارای آب و هوایی بسیار خنک است .  این منطقه همچنین دارای تفرجگاهها و رستوران های متنوعی است که برای گذران تعطیلات یکروزه بسیار ایده آل است .  مردمان با هنر و مهمان نواز این منطقه انواع صنایع دستی و نانهای محلی و همچنین میوه های تابستانی رخود را در بازار چه های کوچک بفروش می رسانند که بازدید از آن خالی از لطف نیست .

سد چالیدره مشهد

این منطقه خوش آب و هوا‌ و ییلاقی یکی از تفرجگاههای تابستانی مردم شهر مشهد است و وجود امکانات رفاهی و تفریحی در اطراف آن سبب توجه گردشگران به این منطقه شده است . سد چالیدره مکان مناسبی برای فرار از گرما و هیاهوی شهری است و قایق سواری ، ماهیگیری و استراحت در آلاچیق های اطراف آن از جمله تفریحات گردشگران است  .

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!