جاذبه های دیدنی در سفر به دبی

شهر زیبا و دیدنی دبی یکی از برترین مقاصد گردشگری در دنیاست . شهر دبی به مانند نگینی در میان صحراهای خشک کشور امارات می درخشد و با دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و جاذبه های گردشگری منحصر بفرد سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیاست .

شهر دبی  و تور دبی کمتر از شش درصد خاک امارات متحده عربی را اشغال نموده است و در این وسعت کم بلندترین برج دنیا و بزرگترین آکواریوم دنیا و همچنین بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید دنیا  وبسیاری از شگفتی های دیگر را در خود جای داده است و همین ترین ها سبب شده بسیاری از افراد مشهور و ثروتمند در کل دنیا حاضر به سرمایه گذاری در این قطب بزرگ گردشگری باشند ؛

دبی بعد از بعد از ابوظبی، دومین شهر این کشور است و بیشترین جمعیت امارات را در خود جای داده است . جالب است بدانید این شهر در سال ۲۰۰۷ میلادی هشتمین شهر پربازدید در جهان بوده و از این راه سرمایه های هنگفتی به این شهر سرازیر گردیده شد . شهر دبی بیش از هفتاد مرکز خرید را در خود جای داده ، که دبی مال  بزرگترین و مدرن ترین آنها ست لذا بسیاری از گردشگران به قصد خرید به این شهر سفر می‌کنند .

به گزارش سفر باتو ، در کنار همه امکانات بی نظیری که در بالا به آن اشاره نمودیم سالن‌ سرپوشیده‌ اسکی دبی با دمایی در حدود صفر درجه سانتی گراد در میان صحرایی با دمای چهل درجه ساخته شده که این خود یکی از شگفتی های این شهر محسوب می گردد . آسمان‌ خراش‌های غول‌پیکر شهر نیز به گونه ای این شهر مدرن را به جهانیان معرفی می کنند که در میان آنها برج الخلیفه و برج العرب بهترین نمونه برای معرفی دبی مدرن و پیشرفته اند.

آب‌نمای دبی

بزرگترین آب‌نمای موزیکال دنیا در شهر دبی و در اطراف برج الخلیفه قرار دارد که خود به یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر تبدیل شده است.  این آب نمای موزیکال در دریاچه‌ برج خلیفه ، و با صرف هزینه ‌ای بسیار بالا ساخته شده است . طول این آب‌نما دویست و هفتاد و پنج متر است و می تواند آب را به اندازه‌ یک ساختمان پنجاه طبقه به بالا پرتاب کند . هزاران لامپ رنگی و پروژکتور دور تا دور این آب نما قرار داده شده و با تاریک شدن هوا جلوه ای این آب نما را دو چندان می کند. تماشای رقص آب همراه با موسیقی و بازی رنگها بسیار جالب و خیره کننده خواهد بود .

دلفین بی

دلفین بی یکی دیگر از مکان های تفریحی در این شهر است که در منطقه آتلانتیس پالم قرار دارد و با ورود به آن شاهد تماشای نمایش بی نظیر دلفین ها خواهید بود. دلفین بی بزرگترین مرکز نگهداری دلفین ها در دنیاست و بعد از آن سایر شهر های توریستی دنیا از این مرکز الگو برداری نموده و سعی در ساخت همتای آن نمودند. بعد از تماشای نمایش مفرح دلفینها در صورت تمایل می توانید در کنار دلفین‌ ها عکس یادگاری بگیرید و یا حتی میتوانید بغلشان کنید و کنارشان غواصی کنید .

برج خلیفه

برج خلیفه با هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع بلندترین ساختمان دنیا ست . این بنا که بواسطه آن این شهر تا به این اندازه به شهرت رسیده دارای صد و شصت و سه طبقه است روزانه پذیرای صدها گردشگر از سراسر دنیا ست .

برج خلیفه دارای کاربری های گوناگونی است و بخشی از آن به هتل لوکس و مدرنی اختصاص یافته که امکانات ارائه شده آن حتی در ذهن نمی گنجد . همچنین بزرگترین مرکز خرید این شهر در همین جا قرار دارد .

اسکله‌ ابرا در بر دبی

این اسکله زیبا و تاریخی در منطقه‌ای به نام بر دبی قرار دارد و مناظر شگفت انگیز پیرامون آن بهترین مکان برای گشت و گذاری یک روزه است . در ورت تمایل می توانید قایقی کرایه کنید و بر روی ابهای زیبای این منطقه گشتی بزنید . قایق سواری در این اسکه از منطقه ابرا در بستکیه شروع و به سمت بازار پارچه ‌فروشان و گالری‌های هنری ادامه می یابد و در پایان راه به بازار طلا می‌ رسد.  در حوالی این اسکه کافه ها و رستوران های مختلفی را خواهید دید که مجالی برای آرامش و لذت از مناظر اطراف هستند.

سافاری در بیابان های دبی

شهر دبی بواسطه وجود صحراهای فراوان مشهور شده است و سیاست های جذب گردشگر در این شهر بیابان های اطراف دبی را به مکان های تفریحی پر طرفدار تبدیل نموده است و سالانه میلیون ها مسافر از این بیان ها دیدن نموده و از وجود دهها سرگرمی منحصر بفرد  فراهم شده در آن لذت می برند.

تورهای بسیاری روزانه مسافران را از محل اقامتشان به سمت این بیابانها می آورند بعد از آن به همراه یک راننده و ماشین شاسی بلند راهی بیابان می‌ شوید . و لذت رانندگی در شن و بالا و پایین رفتن از تپه‌ها را تجربه خواهید کرد . در برخی مناطق این تورها در سه زمان صبح، عصر و نیمه شب برگزار می ‌شود. همچنین در صورت تمایل میتوانید تجربه شتر سواری در صحرا، اسکی روی شن را به این تور اضافه کنید .

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!