images 27

Keyword Stuffing که به آن بمباران کلمات کلیدی هم می گویند تا چند سال پیش یک روش رایج برای معرفی کلمه کلیدی به ربات های گوگل بود، در این روش یک کلمه و یا یک عبارت را در متن صفحه، عنوان، لینک های داخلی، تگ Alt تصاویر و توضیحات متا تکرار می کردند و به این صورت شانس بهبود جایگاه آن صفحه را در صفحه نتایج را بالا می بردند. این روش تا چند سال پیش بسیار کارآمد بود و Extension یا همان افزونه ها یا سایر ابزارهای آنالیز سئو مانند yoast به ما نشان می داد که این کار کاملا منطقی است. ولی از زمانی که گوگل الگوریتم های خود را به روز رسانی کرد استفاده از کلمات کلیدی نه تنها کاربرد خود را از دست داد بلکه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی اسپم تشخیص داده می شود.

انواع مختلف keyword stuffing:

برخی از مرسوم‌ترین حالت‌های استفاده از کلمات کلیدی تکراری اشاره می‌کنیم که بیشترین نوع استفاده را در فضای وب دارند.

۱- تکرار کلمه هدف در عنوان صفحه

در این روش نویسنده محتوا سعی می‌کند با انتخاب یک عنوان که شامل یک سری کلمات کلیدی است شانس خود را برای نمایش محتوا در چند کلمه کلیدی افزایش دهد. به عنوان مثال وقتی محتوایی در مورد انتخاب بهترین کلمه کلیدی نوشته می‌شود از عنوان صفحه به صورت انتخاب کلمه کلیدی، راهنمای انتخاب کلمه کلیدی خوب، بهترین روش یافتن کلمه کلیدی استفاده می‌شود.

۲- تکرار کلمه در توضیحات صفحه

در این روش نویسنده سعی می‌کند با تکرار کلمات کلیدی در متا صفحات شانس نمایش صفحه را در نتایج گوگل افزایش دهد. در این رابطه باید بدانید که گوگل پس از تغییرات الگوریتم خود در گوگل کاری کرده است که متا صفحات بر اساس جستجویی که کاربر داشته است در نتایج نمایش داده می‌شود.

بنابراین به جای تکرار یک سری کلمات کلیدی پشت سر هم که در بین چند ویرگول قرار داده شده است، سعی کنید از یک جمله مناسب که مفهوم صفحه را توصیف می‌کند استفاده کنید.

۳- تکرار کلمه در محتوا

بیشترین حالت تکرار کردن کلمات کلیدی در محتوای صفحه رخ می‌دهد. اگر برخی سایت‌ها را بررسی کنید می‌بینید که در کلمه کلیدی خود بیش از ده‌ها بار از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند.

این کلمات در بخش‌های مختلفی مثل محتوای پاراگراف‌ها، نقل قول‌ها، تگ‌های هدینگ و… است که به تعداد بالا استفاده می‌شود.

۴- تکرار کلمه در تگ‌های هدینگ(Heading Tags)

استفاده از تگ‌های هدینگ به صورت درست باعث خواهد شد که محتوای شما بهینه شده باشد. برخی افزاد تگ‌های هدینگ مانند H2 و H3 را به شکلی استفاده می‌کنند که کلمه کلیدی تقریبا در همه تگ‌ها تکرار شده است که همین مسئله نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود.

۵- تکرار لینک در برخی کلمات

در برخی سایت‌های وردپرسی از افزونه لینک دار کردن برخی کلمات به صورت خودکار استفاده می‌شود. کلماتی که با این روش لینک می‌شود دارای کلمه یکسانی هستند که معمولا به صفحه اصلی سایت اشاره دارند. این روش نیز باعث ایجاد تکرار در کلمات کلیدی می‌شود.

۶- هدف گذاری روی نام‌های خاص

در این روش سعی می‌شود با قرار گیری برخی کلمات ثابت در کنار کلمات متغیر استفاده شود. به عنوان نمونه اگر سایتی که در زمینه سئو سایت فعالیت داشته باشد از کلمات به صورت زیر استفاده کرده باشد.

  • سئو سایت وردپرس
  • سئو سایت جوملا
  • سئو سایت پرستاشاپ
  • سئو سایت فروشگاهی
  • سئو سایت شرکتی
  • و…

همانطور که می‌بینید کلمه «سئو سایت» مدام تکرار شده است که در ادامه آن نیز یک کلمه تغییر کرده است. در این روش بیشتر در فوتر سایت که به صفحه خاصی لینک داده شده است استفاده می‌شود که این نوع از تکرار نیز از بدترین حالت‌های keyword stuffing است.

۷- استفاده در ALT تصاویر

در این روش تصاویری که به تعداد زیاد در صفحه قرار دارند صرفا دارای یک ALT ثابت هستند که در برخی موارد نیز تصویر به یک صفحه خاصی لینک شده است. این لینک می‌تواند شامل صفحه اصلی یا لینک به خود تصویر باشد که همین حالت هم باعث تکرار بیش از حد خواهد شد.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!