با ورود به عرصه تولید محتوا برای یک وبسایت و ارتباط آن با خوانایی سئو باید گفت که درصد قابل توجهی از افرادی که برای سایت خود مطالبی را نوشته و یا به صورت تخصصی در حوزه تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند ، کم و بیش در این فکر غوطه ورند که در این حوزه شماره یک کار خود بوده و در زمینه فعالیتی آنان ، شخص دیگری نمی تواند به شیوایی آنان مطلبی را منتشر کند . اگرچه برخی از آن ها هم به درستی چنین تصوری دارند ( چرا که وجود برترین ها انکار ناپذیر می باشد) ، اما قشر قابل توجهی از این گروه هیچگاه شاهکاری خلق نکرده اند که در صدر نتایج گوگل دیده شده باشد ، به الگویی برای دیگر نویسندگان تبدیل نشده اند و یا خود موتورهای جستجوگر مقاله آنان را از طرق مختلف به مخاطبین پیشنهاد نکرده است . اما براستی تفاوت نوشته های نفرات اول در حوزه تولید محتوا و سئو با مجموع افرادی که تنها به نگارش مطالبی جسته و گریخته می پردازند در چیست !

نوشته هایی که از نظر موتورهای جستجوگر مخاطب پسند بوده و مورد تائید آنان قرار می گیرند عموماً نوشته هایی

  • دارای سطوح متعدد و مختلف خوانایی سئو (سرفصل ها و زیرشاخه هایی که با فونت ، استایل یا رنگ خاصی نمایش داده می شوند . )
  • با تعداد مشخصی از کلمات (که کمتر از ۱۰۰۰ کلمه منحصر بفرد نمی باشند .)
  • دارای توزیع معقول و اصولی کلمات کلیدی در سرتاسر نوشته
  • دارای عبارات و مفاهیمی در ارتباط با کلید واژه مقاله یا سایت
  • تصحیح شده با دستور زبان رسمی نوشته
  • و ساختار جمله بندی مناسب از دیدگاه زبان معیار

هستند . در حقیقت می توان گفت که وجود یا فقدان این نکات است که سبب می شود تا یک نوشته در رتبه نخست یا جعبه پاسخ گوگل قرار گرفته و نوشته دیگری حتی پس از ایندکس شدن در صفحات تک رقمی نیز جایی نداشته باشد .

در همین رابطه باید اضافه کرد که نویسندگان زبده و دانا علاوه بر اینکه خود به اصول فنی نگارش و مفهوم مطلبی که درباره آن می نویسند آشنایی دارند ، تا حد ممکن از ابزارهای نرم افزاری نیز به منظور بهبود و تثبیت برتری مقالاتشان استفاده می کنند . در نتیجه برای افرادی که در پی تقویت قلم خود هستند ، شناسایی اینگونه ابزارها و بکارگیری آن ها خالی از لطف نیست.

 

  1. دستیار نویسندگی سئوی SEMrush

در هنگام کار با این ابزار ، پس از اینکه نوشته خود را در آن بارگذاری کردیم ، می توانیم با افزودن کلمه کلیدی یا عبارات مرتبط با آن (در صورت لزوم) امتیازی تجمیعی از مقاله خود دریافت کنیم که این ارزیابی بر اساس سنجش :

  • خوانایی سئو
  • تعداد جملات سخت برای خواندن
  • کلمات بلند
  • تعداد کلمات و زمان لازم برای خواندن این مطلب و مقایسه آن با بهترین مطلب در دسترس
  • و همچنین لحن نوشته

انجام می پذیرد . لازم به تاکید دوباره است که برخی از این ابزارها مخصوص زبان انگلیسی بوده و رفته رفته قابلیت فهم زبان های دیگر در آن تعبیه می شود . زمانی که از SEMrush SEO Writing Assistant استفاده می کنید ، این ابزار به شما می گوید که با توجه به سطح توقع خود از یک نوشته ، چه چیزهایی را از آن کم و چه چیزهای دیگری را به آن ها اضافه کنید . مثلاً اگر هدفتان قرار گرفتن در جایگاه نخست موضوعی خاص باشد ، راه حلی که پیش پایتان قرار می دهد به مراتب پیچیده تر از زمانیست که می خواهید تنها در ۳۰ مورد اول جایی داشته باشید . در نتیجه اینکه می توانید از تحمل رنج و سختی بیشتر از هدفی که دارید اجتناب ورزید .

قابلیت کمک به تغییر لحن نوشته (مثلاً از لحنی دوستانه و عامیانه به رسمی و بالعکس) یکی دیگر از تخصص های این ابزار بوده که سبب می شود تا حتی انسان هایی به دور از مقوله تولید محتوا و نویسندگی نیز به منظور تصحیح نوشته های خود ( مثلاً نامه نگاری و دیگر نوشته های خود ) از آن ها استفاده کنند . در نهایت گفتنیست این ابزار با ارائه پیشنهاداتی به منظور بهبود کیفیت مقاله شما (مثلاً طرح سوالاتی که پاسخ آن ها می تواند به اندازه ده ها مقاله مفید و راهگشا باشد ) به کمکتان شتافته و حتی عبارات و جملاتی که می تواند کشش بیشتری در مخاطب ایجاد کند را در اختیارتان قرار دهد .

  1. ابزار Yoast سئو برای وردپرس

یواست یکی از افزونه های رایگان وردپرس می باشد که بسیاری از بازاریابان دیجیتالی یا متخصصین بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر به منظور بررسی فاکتورهای ساده و ابتدایی سئو در خصوص یک نوشته از آن استفاده می کنند ، این درحالیست که این پلاگین توانایی محاسبه و اعلام نمره خوانایی سئو مقاله را نیز دارد ، نمره ای که حاوی اطلاعات ذیل می باشد :

  • میزان سختی یا آسانی نوشته در خواندن
  • استفاده از صدای منفعل در برابر صدای فعال (اینکه زبان گوینده اول شخص بوده یا سوم شخص و یا اینکه خود را مورد منادا قرار می دهد یا شما را)
  • نحوه توزیع سرفصل های فرعی
  • تنوع در جملات
  • طول پاراگراف ها
  • طول جملات
  • استفاده از کلمات ایهامی
  • سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبک لینکبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوتولید محتواسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایت

تولید محتواخواناییسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاوب سایتوبلاگ

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!