download 2020 06 28T201003.226

محتوا در دنیای وب، به اطلاعاتی گفته می‌شود که به مخاطب ارائه شده و مخاطب مفهومی را از آن درک می‌کند. تمامی سایت‌های موجود در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و … چه کوچک باشند و چه بزرگ، محتوا دارند. معمولاً وب‌سایت‌های کوچک فردی را به عنوان نویسنده در اختیار می‌گیرند تا مطالب مورد نیاز آن سایت را بر اساس نوع خدمات و محصولاتی که عرضه می‌کند، تهیه کرده و در سایت خود منتشر کنند. در عین حال سایت‌های بزرگتر ممکن است به یک کارشناس تولید محتوا نیاز پیدا کنند تا بر پروسه‌ی تهیه و تولید محتوا و انتشار آن بر روی وب‌سایت نظارت داشته باشد. عده‌ای هم تصمیم می‌گیرند فرایند تولید محتوا را برون‌سپاری کنند.

در سال‌های اخیر و با افزایش چشمگیر میزان اهمیت محتوای دیجیتال وجود راهبردی برای مدیریت محتوا برای تمامی سایت‌ها بیشتر از گذشته مورد نیاز است. محتوای دیجیتال به اشکال مختلف از جمله متن، کتاب الکترونیک، فایل صوتی، تصویری، اینفوگرافی و غیره ارائه می‌شود.

دلایل استفاده از تولید محتوا ذکر :

  1. مغز یک فعالیت و کسب و کار محتواست:  تولید عکس و تصویر در صفحه وب شما اولین اقدام برای جذب مخاطب می باشد ولی ماندگارترین تاثیر در ذهن مخاطب محتوای شما خواهد بود. پس محتوا در یک فعالیت به مانند cpu در کامپیوتر است. و مخاطب شما را جذب خواهد کرد.
  2. محتوای مناسب، افزایش مخاطب: در حال وبگردی برای گرفتن اطلاعات در مورد یک موضوع و یا کالایی خاص هستید و سایتی را باز میکنید و از آن دیدن می کنید، شما نیاز دارید اطلاعاتی مختصر و مفید در مورد کالا یا موضوع خود پیدا کنید، اگر سایتی را که انتخاب کرده و از آن دیدن می کنید فقط از تصاویر پر شده باشد و یا امکانات کافی برای رسیدن به موضوع مورد نظر وجود نداشته باشد و یا آنقدر گرافیک و تجهیزات سایت ساده و بی کیفیت باشد به راحتی از آن دست خواهید کشید، اگر شما قصد دارید مخاطبان تحت تاثیر شما قرار بگیرند و مخاطبان زیادی را به سایت خود بکشانید نیازمند تولید محتوای مناسب هستید.

 تولید محتوا در سایت:

  1. محتوای مناسب: موضوع و محتوای مناسبی را متناسب با طراحی سایت انتخاب کنید.
  2. داشتن ایده برای تولید محتوا: برای اینکه بتوانید محتوای خوب و با کیفیتی ایجاد کنید که آمار و رتبه سایت شما را بهبود دهد ایجاد یک لیست از کلمات کلیدی لازم است، در ابتدا قبل از نوشتن متن برای سایت خود یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و تمامی موضوعات مرتبط با محتوایی که می خواهید تولید کنید را در این دفترچه یادداشت برداری کنید و در کنار آن کلمات کلیدی را قرار دهید و بعد از انجام این کار شروع به نوشتن محتوا با توجه به موضوع های مرتبط و کلمات کلیدی کنید.
  3. روان بودن محتوا: یک محتوای خوب و روان، محتوایی است که بتواند مخاطب را به خود جذب کند و استفاده از متنی روان و قابل فهم می تواند به جذب مخاطب و مشتری کمک کند، سعی کنید دقیقا مطالب دیگران را کپی برداری نکنید و کمی آن را تغییر دهید که متفاوت شود، بهترین حالت این است که مطالب چند سایت مختلف را بخوانید و چیزی غیر از نوشته های دیگران بنویسید که جدید باشد و بازدیدکنندگان جذب آن شوند.

images 2020 06 28T201101.931

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!