download 2020 03 07T095347.517

موتور جستجو ابزاری است که اطلاعات موردنیاز شما را از پایگاه داده‌ها و سایت‌های مختلف بر اساس الگوریتمی که دارد استخراج می‌کند و نمایش می‌دهد.

هدف یک موتور جستجو استخراج اطلاعات مورد درخواست از بانک اطلاعاتی عظیم در دسترس روی اینترنت است. آنها به یک ابزار مهمّ روزمره تبدیل شده اند که بوسیله آنها می توانیم به اطلاعاتی که نمی دانیم دقیقاً کجا ذخیره شده اند دسترسی یابیم. برای اینکه اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید، موتورهای جستجوی مختلفی وجود دارد. بدلیل وجود موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و یاهو، استفاده از اینترنت در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته‌است.

امروزه با توجه به رشد سرعت انتشار انواع داده و جستجوی کاربران، استفاده از انواع موتور جستجو افزایش‌یافته است. پس خیلی مهم است که این موتورها دارای الگوریتم درستی باشند تا بتوانند اطلاعات موردنیاز کاربران را دقیق و به‌ درستی نمایش دهند.

موتورهای جستجو اینترنت یا Search engines دو کارکرد اصلی دارند: خزیدن (Crawling) و شاخص کردن (Indexing)، و تهیه کردن لیستی رتبه بندی شده از وب سایت هایی که بیشترین ارتباط را با موضوع شناسایی شده برای پرس و جوی کاربران داشته باشد.

1-خزیدن و شاخص بندی کردن

خزیدن و شاخص بندی کردن میلیاردها سند، صفحه، اخبار، فیلم و رسانه در اینترنت.

2-تهیه کردن جواب ها

تهیه کردن جواب برای جستار کاربران، که اغلب از طریق لیست صفحات مربوطه ای که آنها را بازیابی کرده اند و رتبه بندی شده اند تشکیل می شود.

 برخی از موتورهای جستجو که کاربران بیشترین استفاده را از آنها می نمایند به شرح ذیل می باشد :

۱) Google :

موتور جستجوی گوگل با وجود اینکه تمام ویژگی های خرید وب سایت Yahoo را ندارد با این حال با داشتن ویژگی های بیشمار جهت ارائه بهترین و بیشترین نتایج مورد جستجو از وب سایت ها و فروشگاه های بزرگ تا کوچک و ساختار بندی سئو سایت از جمله بزرگترین موتورهای جستجو محسوب می گردد .

۲)  Yahoo :

۳) Bing :

۴) Mahalo

۵) Webopedia

۶) The Internet Archive

۷) Yippy

۸) Ask

۹)DogPile

۱۰) DuckDuckGo

download 2020 03 07T095748.385

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!