images 2020 06 30T093808.464

تفاوت SEO و SEM در چیست؟

Seo بخشی از SEM است:  SEM مخفف Search Engine Marketing به معنی بازاریابی از طریق موتور های جستجو گر می باشد که شامل بهینه سازی سایت در شبکه های اجتماعی ، بهینه سازی سایت در گوگل، مارکتینگ و تبلیغات در گوگل ، بهینه سازی پارامتر ها، متا ها و عناوین سایت، بهینه سازی ساختار سایت ،تحلیل و بررسی در آمار سایت و…  است.به عنوان مثال برای اینکه بتوانید امتحان کنید که تا چه حد می تواند سئو برای شما مفید باشد کافیست از تبلیغات Google Adwords استفاده نمائید که به شما کمک می کند بازخورد و نتیجه ی واقعی را به طور واضح ببینید.

جدا از بهینه سازی موتور های جستجو،SEM شامل استفاده از بهینه سازی پولی، مانند پرداخت پول به ازای هر کلیک و یا انواع تبلیغات می شود. بیشتر اوقات SEM اکیدا درگیر فعالیت های تبلیغاتی و پرداخت به ازای کلیک می شود. اما اگر شما از SEO و جستجوی پولی استفاده می کنید، این اقدامات زیر مجموعه SEM قرار می گیرد.

  • پرداخت برای تبلیغ در نتایج جستجو
  • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • پرداخت به ازای هر تماس کاربر (ویژه دستگاه های موبایل)
  • پرداخت به ازای هر خرید

در کل SEM گسترده‌تر از SEO است. SEO به نتایج بهتر جستجوی ارگانیک می پردازد، در حالی که، SEM از موتورهای جستجو کمک می‌گیرد تا ترافیک هدفمند بیشتری به سایتتان هدایت کند. درنتیجه تبلیغات موثر حاصل از SEM به کسب و کار شما، کمک بزرگی می‌کند.

به عنوان مثال اگر به دنبال جدیدترین موبایل آیفون هستید، سئو باعث می‌شود تا به صورت ارگانیک سایت شما به کاربران نمایش داده شود و در نتایج اولیه گوگل و دیگر موتورهای جستجو قرار بگیرد. اما در سرویس SEM با استفاده از تبلیغات پولی، لینک سایت شما، به صورت برجسته در بالا یا کنار نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده می‌شود.

مساله‌ مهمی که وجود دارد و نباید از آن غافل شد این است که SEO و SEM با یکدیگر رقابت نمی‌کنند، بلکه در کنار هم باعث موفقیت سایت می‌شوند. اگر می‌خواهید کسب و کار آنلاین موفقی داشته باشید، ابتدا باید هم در نتایج جستجوی ارگانیک و هم در قالب لینک‌های تبلیغاتی نمایش داده شوید؛ پس هر دوی SEO و SEM مهم و کاربردی هستند.

کاربرد SEO و SEM :

در حالت عادی برای بیشتر کسب و کارهای اینترنتی پیشنهاد می‌شود که از هر دو روش به صورت همزمان استفاده کنند، به خصوص اگر نرخ تبدیل سایت خود را بهبود داده باشند. به هرحال در اینجا نکاتی را مطرح کرده‌ایم که بر اساس تجربه شرکت‌های بزرگ به دست آمده است.

نکانی برای اینکه بدانید از کدام سرویس برای کسب و کارتان استفاده کنید:

  • اگر کسب و کارتان را تازه راه‌اندازی کرده‌اید، اول با سئو سایتتان را قوی کنید، بعد با SEM آن را مطرح‌تر کنید.
  • اگر تعداد معینی ترافیک ارگانیک دارید اما نرخ تبدیل پایین است، قطعا به فکر سئو باشید.
  • اگر نرخ تبدیل عالی است، اما ترافیک پایینی دارید، SEM راه حل شما است.

در آخر آنچه مهم است، هرگز نباید از SEO یا SEM به تنهایی استفاده کرد.قطعا برای هر سایتی، تا پایان عمر آن سایت، سئو مطرح است، حتی اگر در همه کلمات کلیدی مهم سایت، اول باشد. درست است که SEM بعد از سئو قرار می‌گیرد، اما برای موفق شدن به هر دو به همراه کمی هوش و ذکاوت نیاز است.

images 2020 06 30T093917.010

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!