تغییر عنوان سایت در گوگل

تغییر عنوان سایت در گوگل


در این مقاله گفته می شود عنوان سئو چه کاربردی دارد و هنگام نگارش و تغییر عنوان سایت در گوگل چه نکاتی را باید در نظر بگیریم. یکی از کارهای مفیدی که گوگل به تازگی انجام داده است تغییرات در نوع نمایش عنوان هاست. فضایی که در گذشته برای نمایش وجود داشت  ۵۱۲ پیکسل بود که حالا ۶۰۰ پیکسل شده است. افزایش۱۷ درصدی باعث شده که نسبت کارکترهایی که در عنوان بودند تغییر کند که در گذشته برای انتخاب عنوان صفحه حداکثر باید از ۵۵ کارکتر استفاده می کردیم اما حالا باید عدد جدیدی را محاسبه کنیم.

عرض یکسان نبودن کارکترها

در گوگل عنوان صفحه به پیکسل حساب شده و بر اساس میزان عرض آن بوده است و هنگام نمایش از فونت Arial  استفاده می شد که در این فونت ذکر شده کارکترها عرض یکسانی ندارند که نتیجه می گیریم تعداد نمایش کارکترها به جمله بستگی دارد که این امر در زبان خارجه بر اساس حروف بزرگ و کوچک تغییر می کند که این امر باعث می شود برای تعداد کارکترها نتوانیم به یک عدد واحد برسیم. برای مثال‌ : متن زیر از ۷۷ کارکتر تشکیل شده که در آن ۱۴ بار حرف کوچک i  و ۱۰ بار حرف کوچک t  استفاده شده است که یکی از طولانی ترین عنوان هایی است که در گوگل مشاهده می کنید و عرض کلمات و عنوان کلمات کوتاه تر از حالت طبیعی است.

آیا کلمات تیکه تیکه می شوند؟

قبل از اینکه این تغییرات جدید ابداع شوند به دلیل محدودیت فضا ممکن بود کلمه ها بریده بریده شوند و عبارت ها ناتمام در عنوان دیده می شود ولی حالا با تغییرات جدید هیچ وقت این مشکل پی نمی آید و کلمه ها کامل دیده می شوند . به طور مثال : اگر کلمه ی آخر خیلی بلند و طولانی باشند عنوان به طور خودکار کلمه را می برد و کوتاه نشان داده می شود.

اسم سایت شما به طور کامل نشان داده می شود.

یکی از مشکل هایی که سیستم قبل داشت این بود که وقتی عنوان ها طولانی می شوند نام سایت را کامل نشان نمی داد ولی حالا حتی اگر عنوان صفحه بریده شود اسم سایت در آخر آن به صورت کامل نمایش داده می شود که همین امر باعث می شود که فضای کمتری برای عنوان صفحه داشته باشیم. گاهی اوقات نام سایت در title  نشان داده نمی شود  اما در گوگل این نام را نشان می دهند که در آخر عنوان به کاربران نمایش داده می شود.

ده هزار جستجوی مختلف

طی جستجوهای انجام شده که تیم فنی سایت Moz  انجام داده اند نتایج جالبی را به نمایش گذاشته اند که ۹۰۰۰۰ عنوان در نتایج گوگل نشان داده اند‌. نمودار زیر تعداد کارکترهای نشان داده شده را نمایش می دهد.

ممکن است اول عدد انتخابی شما ۶۳ باشد که شاید انتخاب مناسبی برای کارکترهای عنوان صفحه است اما ۵۰ درصد نتایج کارکترهای کمتری را نشان می دهد که اگر ضروری است عنوان سئو بریده نشود باید تعداد کارکترها بین ۵۷ تا ۵۹ باشد. بریده شدن عنوان گاهی این خوبی را هم دارد که خواننده برای حس کنجکاوی خود به ادامه مطلب می رود و مطالب را کامل دنبال می کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!