تاثیر SSL در سئو سایت

تاثیر SSL در سئو سایت


گوگل رسما اعلام کرده است که پروتکل امنیتی اس اس ال را در رتبه بندی درنظر می گیرد. با این حال تاثیر SSL در سئو آنچنان محسوس نیست و نباید از آن انتظار معجزه داشته باشید ولی با امنیتی که با خود به همراه دارد موجب اعتماد مشتریان شما خواهد شد. گواهی SSL مخفف Secure Socket Layer است و با نام HTTPS نیز شناخته می شود. SSL با رمزگذاری داده های ارتباطی میان مرورگر و سرور مانند پروفایل کاربران، اطلاعات شخصی، رمز عبور و .. امنیت سایت را افزایش می دهد.

کاربرد SSL در سئو

رمزگذاری داده ها موجب افزایش امنیت سایت شده و احتمال هک شدن آن را کاهش میدهد. بنابراین با در نظر گرفتن امنیت میتوان گفت:

SSL در سئو سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار است

 با توجه به اهمیت گوگل در ایجاد فضای امن برای کاربران، روند سایت هایی که از گواهی SSL استفاده میکنند روز به روز در حال افزایش است.

مزایای استفاده از SSL

تایید امنیت و هویت سایت : هنگامی که مرورگر کروم، در نسخه های جدیدش صفحاتی را که از HTTPS  استفاده نمی کردند به صورت Not Secure با یک علامت قرمز در کنار URL نمایش داد، باعث شد که کاربران توجه بیشتری به امنیت داشته باشند. کاربران با مشاهده این علامت اعتماد خود را از دست خواهند داد و حتی ممکن است این موضوع بعضی از آنها را فراری دهد! علاوه بر این استفاده از پروتکل HTTPS به کاربران اثبات می کند که این آدرس به عنوان یک سایت معتبر پذیرفته شده و هویت وبسایت را حفظ می کند.

نقش SSL در سئو سایت

گوگل مدت هاست که وبمستر ها را به افزایش امنیت سایت ترقیب می کند و برای SSL نیز در رتبه بندی تفاوت قائل می شود. البته این تفاوت آنچنان محسوس نخواهد بود بخصوص اگر جایگاه خوبی در صفحه نتایج داشته باشید.

تاثیر منفی SSL در سئو

مشکلات انتقال پروتکل : با تغییر پروتکل، صفحات شما باید به نسخه HTTPS  ریدایرکت شوند و ممکن است در این میان با مشکلات انتقال محتوا روبرو شوید. تگ های Canonical باید به نسخه HTTPS ( و نه HTTP ) ارجاع شوند. همچنین فراموش نکنید که نسخه HTTPS سایت خود را بر روی سرچ کنسول گوگل ثبت کنید.

در کل ما پیشنهاد می کنیم که حتی در چنین حالتی باید برای مدتی مشکلات احتمالی و افت رتبه را متحمل شوید تا در نهایت نتایج خوبی را کسب کنید. و به طور کلی (پس از گذشت زمان) تاثیر منفی در استفاده از SSL وجود ندارد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!