download 2

تاثیر متا تگ og در سئو سایت چیست؟


تاثیر og در سئو سایت به صورت تئوری محدود است. در حقیقت پروتکل اپن گراف برای شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شده و به طور مستقیم سئو سایت و موتورهای جستجو را هدف قرار نمی دهد. اما در عمل شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی در سئو سایت دارنند و هرجه می گذرد برای موتورهای جستجو مهم تر می شوند. به همین واسطه، موتورهای جستجو نمی توانند og ها را نادیده بگیرند و تاثیر آن ها به طور حتم بر سئو وجود دارد. این موضوع نیز مسلم است که موتورهای جستجوی بزرگ، از دستورات متا تگ og برای تجزیه و تحلیل صفحات وب استفاده می کنند. به خصوص گوگل تمایل زیادی به صفحات وبسایت محبوب از نظر گوگل پلاس دارد.
در سئو سایت، همیشه توجه وبمستران به تگ متا دسکریپشن در درجه اول اهمیت قرار داشته است. امروزه، متا تگ og به همان اندازه اهمیت دارد، به خصوص اگر صفحات وب سایت مرتبا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.


نحوه استفاده از متا تگ og در سئو سایت


نحوه استفاده از متا تگ og در سئو سایت همانند بقیه مت تگ ها است که در تگ <head> سایت قرار می گیرد. ساختار کلی آن ها به صورت زیر است:


<meta property=”og:title” content=”اسم صفحه” />
<meta property=”og:type” content=”نوع صفحه” />
<meta property=”og:url” content=”آدرس صفحه” />
<meta property=”og:image” content=”آدرس عکس” />
<meta property=”og:audio” content=”آدرس ویدیو” />
<meta property=”og:description” content=”توضیحات صفحه” />

seo og metatag


به طور کل نحوه استفاده از متا تگ og در سئو سایت به این شکل است و البته برخی از وب مسترها توضیحات طولانی تری اضافه می کنند که خیلی ضروری به نظر نمی یرسد. همچنین ممکن است داده های ریزتری برای هرکدام از داده های بالا، ارائه دهند. مثلا برای یک عکس اطلاعاتی مانند سم ععکس، فرمت عکس، سایز عکس و غیره که آن هم خیلی اهمیت ندارد. علاوه بر این ها، ممکن است وبسایت شما تنها در شبکه اجتماعی خاصی فعالیت داشته باشد و شما بخواهید og را فقط برای همان شبکه اجتماعی تعرفی نمایید. مثلا فرض کنید، سایت شما فقط پیج توئیتر دارد. در این حالت متا ها همان است، فقط به جای og کلمه twitter بنویسید. پس از اضافه کردن این داده ها در صفحات وبسایتتان، حتما فعالیتی گسترده در شبکه های اجتماعی داشته باشید و سئو سایت خود را بهبود بخشید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!