download 21

شبکه تحویل محتوا یا CDN:

شبکه تحویل محتوا یا CDN شبکه ای از سرورها در سر تا سر جهان است که بارگزاری داده های وب سایت و پاسخ به درخواست های کاربران را با سرعت بیشتر امکان پذیر می کند و تاثیر فاصله ی کاربران از سرورهای اصلی وب سایت را کاهش می دهد ؛ چرا که هر چه از سرورهای اصلی یک وب سایت دورتر باشید لازم است کمی صبر به خرج دهید و زمان تحویل داده ها به شما افزایش می یابد .

داده های وب سایت شما که توسط cdn میزبانی می شود شامل اطلاعات استاتیک و حتی داینامیک آن می باشد ؛ اطلاعاتی که در فاصله های زمانی طولانی تر تغییر می کنند و یا همواره به روز می شوند .

تاثیر CDN روی سئو

این سرورها از چند طریق می تواند به سئو سایت کمک کرده و باعث بهینه شدن آن شوند.

یکی از مواردی که در سئو باید حتما رعایت شود عدم کپی برداری است. سیستم CDN  به راحتی به ما کمک می کند تا این مشکل را برطرف نماییم. وجود الگوریتم های ذخیره موقت در سیستم CDN باعث می شود تا کاربران با استفاده از این الگو ها مطالب کپی شده را به راحتی پیدا کرده و آن ها را تغییر دهند.  بنابراین با این الگوریتم می توان از کپی شدن مطالب در وب سایت جلوگیری نمود که خودش یک امر مهم برای بهبود سایت و سئو آن می باشد در نتیجه سایت می تواند در موتور های جست و جو گر رتبه مناسبی به دست بیاورد.

اهمیت سرعت بارگذاری مطالب و محتواهای مختلف در یک وب سایت بر هیچ کسی پوشیده نیست. هر چه سرعت بارگذاری مطالب روی یک سایت بیشتر باشد آن سایت قاعدتاً بازدید بالاتری خواهد داشت. در ایران می توانیم به عنوان نمونه سایت ورزش سه را نام ببریم که حتی با سرعت های پایین نیز باز شده و سرعت بارگذاری مطالب بالایی دارد. CDN ها باعث می شوند تا سرعت سایت ها بالا رفته و تبادل اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

بنابراین به راحتی می توان متوجه شد که این سیستم ها با افزایش سرعت بارگذاری محتوا در وب سایت ها باعث بهبود عملکرد آن ها شده و در رتبه بندی این سایت ها در جستجوی گوگل نقش خوبی را ایفا کنند.

افزایش سرعت ایندکس شدن تصاویر وب سایت ها یکی دیگر از تاثیرات CDN روی سئو می باشد.

مزایای استفاده از CDN :

استفاده از CDN مزایای زیادی دارد اما اکثر کاربران برای افزایش سرعت و گاهی افزایش امنیت استفاده می کنند. اگر بخواهیم چند مزیت استفاده از CDN را نام ببریم:

  • افزایش سرعت سایت
  • کاهش هزینه های پهنای باند
  • افزایش مدت زمان در دسترسی بودن (availability و uptime)
  • افزایش امنیت سایت

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!