images 80

ویکی پدیا یکی از بزرگ ترین سایت های جهان و موفق ترین سایت در حوزه ی سئو می باشد که اغلب سئو کاران هم این سایت را الگوی خود معرفی می کنند. این سایت با مدل سئو حرفه ای خود توانسته در تمام کشور های جهان در بین بزرگ ترین و پربازدید ترین سایت های آن کشور جایگاهی برای خود بدست آورد. ویکی پدیا در سال ۲۰۰۱ متولد شد و خود این سابقه ی زیاد در کنار کار مداوم یکی از علل موفقیت این سایت می باشد.

ویکی پدیا در هر کشور و با زبان آن کشور روزانه حداقل ۱۰۰ مطلب تولیدی (چه توسط مردم و جه توسط پرسنل خود) تولید می کند که اگر این سایت را با ۵۰ زبان اصلی در نظر بگیریم خروجی سایت روزانه ۵۰۰۰ مطلب جدید و منحصر به فرد می باشد که در سئو سایت این موضوع بسیار مهم می باشد. لازم میدانم اضافه کنم که در حال حاضر ویکی پدیای فارسی به تور میانگین بیش از این عدد مطلب تولید می کند. همچنین ویکی پدیا روزانه به هر کدام از زبان هایی که دارد چیزی در حدود ۲ برابر همین میزان یعنی حدود ۱۰٫۰۰۰ مطالب قدیمی در سایت خود را بازنویسی حرفه ای می کند که این امر نیز در موفقیت ویکی در سئو و موتور های جستجو بسیار موثر است. بروز رسانی مطالب در تعداد crawl سایت توسط گوگل بسیار حایز اهمیت می باشد.

صفحه اصلی ویکی پدیا

جالب است بدانید صفحه اصلی ویکی پدیا خیلی پر بیننده نیست ، اما به دلیل قدرت بالای این صفحه هر موضوعی را که میخواهد در سئو موفق کند ، در صفحه اصلی آن را می آورد و به صفحه ی مورد نظر لینک می دهد تا در گوگل جایگاه بهتری به دست آورد.

دلایل اول بودن سئو ویکی پدیا:

download 62

1. اساس کار ویکی پدیا محتوا است. 

گوگل به سایت‌هایی که محتوای ارگانیک و بر اساس اصول سئو قرار می‌دهند، اهمیت زیادی می‌دهد. ویکی پدیا سعی کرده است که به‌عنوان یک سایت مرجع، اطلاعات دقیق و به‌روزی را از هر مطلبی قرار دهد. سایت‌های زیادی وجود دارند که از مطالب این سایت کپی کرده و در بخش مقالات خود قرار داده‌اند. نشر محتوای یونیک و با اصول سئو، باعث افزایش سئو ویکی پدیا شده است.

همان‌طور که می‌دانید گوگل به مسئله تولید محتوا اهمیت زیادی می‌دهد. سعی کنید با تولید و نشر محتوای یونیک، رتبه سایت خود را مانند سئو ویکی پدیا افزایش دهید.

2. ایجاد صفحات برای هر شرکت یا شخص

ازآنجا که سئو ویکی پدیا نسبت به بقیه بالا است، بسیاری از شرکت‌ها سعی کرده‌اند که یک صفحه شخصی در این سایت ایجاد کنند و به معرفی و چشم‌اندازهای کسب‌وکار خود بپردازند و بعد به تبلیغ آن از طریق قرار دادن لینک در سایت خود شوند.

3. بک لینک زیاد

گوگل به سایت‌هایی که بک لینک خارجی زیادی دریافت می‌کنند، اهمیت می‌دهند. ویکی پدیا ازآنجاکه یک سایت مرجع است و در تمامی موارد کلی اطلاعات جامع و کاملی دارد، بسیاری از شرکت سعی می‌کنند که در کلمات کلیدی خاصی از روی انکرتکست به این سایت لینک دهند. این مسئله باعث افزایش بک لینک و درنتیجه افزایش سئو ویکی پدیا شده است.

4. تغییرات مداوم

ویکی پدیا سایتی است که همه با ساختن اکانت در آن، حق ویرایش دارند و حتی می‌توانند صفحات جدیدی را ایجاد کنند و محتوای آن را به روز کنند. مشکلی که اکثر سایت‌ها دارند این است که اولاً هیچ بک لینکی به آن‌ها بعد از ایجاد دیگر داده نمی‌شود و دوم اینکه محتواها ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند؛ ولی ویکی پدیا به این صورت نیست، بلکه علاوه بر دریافت لینک از سایت‌های مختلف، محتوای آن توسط کاربران به روز می‌شود و خود این تأثیر مثبتی بر سئو ویکی پدیا داشته است.

images 78

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!