images 40

بک لینک در سئوسایت چه نقشی دارد؟

چندین استراتژی وجود دارد که از آن برای دریافت لینک از سوی وب‌سایت‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • ارتقاء و تولید محتوا – محتوای باکیفیت، بی‌همتا و متقاعد کننده‌ای ایجاد کنید که به طور طبیعی مردم بخواهند به آن لینک زده و از آن به شکل ارجاع برای دیگران استفاده کنند. قبل از اینکه انتظار داشته باشید کسی محتوای شما را یافته و به آن لینک بزند، باید آن را پخش کنید.
  • بررسی‌ها و اشارات – محصول، خدمات یا سایت خود را در برابر تاثیرگذاران صنعت خود مانند وبلاگ نویسان مشهور یا افرادی که در رسانه اجتماعی در سطح وسیعی دنبال می‌شوند، قرار دهید.
  • لینک‌های دوستان و شرکا – از افرادی که می‌شناسید و کسانی که با آنها کار می‌کنید بخواهید به سایت شما لینک بزنند. به خاطر داشته باشید که مرتبط بودن، یک موضوع مهم است. لینک‌هایی که در سایت‌های مرتبط با موضوع، صنعت یا حرفه شما قرار دارند نسبت به سایت‌های غیرمرتبط و تصادفی ارزش بیش‌تری دارند.

ساخت لینک‌های زیاد می‌تواند مدتی طول بکشد، اما صبور باشید و به خاطر داشته باشید که میانبرهایی مانند خرید لینک دستورالعمل گوگل را نقض کرده و می‌توانند برای سئوی شما زیانبار باشند. به شانس تکیه نکنید.

بک لینک در سئوسایت چه نقشی دارد؟نقش بک لینک ها در سئو سایت:

در گذشته، حتی لینک های کم کیفیت در رتبه بندی سایت ها تاثیر مثبت داشتند. اما از زمانی که گوگل، الگوریتم پنگوئن ( Penguin algorithm ) را ارائه داد، چشم انداز بک لینک به طور کلی تغییر کرد. بک لینک ها باید از سایت های معتبر دریافت شوند و همچنین داخل متن باشند که به آن contextual گویند.

۱–  افزایش رتبه سایت به صورت طبیعی ( ارگانیک )

بک لینک ها به سایت ها کمک می کنند در موتور های جست و جو رتبه بهتری داشته باشند. اگر محتوای سایت شما لینک های ارگانیک از سایت های دیگر دریافت کند، آن محتوا به طور طبیعی در موتور های جست و جو رتبه ی بالاتری خواهد داشت.

۲–  ایندکس سریع تر

بک لینک ها به ربات های موتور های جست و جو کمک می کنند تا لینک هایی که به سایت شما داده شده اند را پیدا کنند و سایت شما را بهینه تر crawl کنند(بخزند). داشتن بک لینک، برای سایت های تازه راه اندازی شده اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا بک لینک ها به سریع تر پیدا شدن و ایندکس شدن سایت کمک می کنند.

۳–  ترافیک ارجاعی ( Referral Traffic )

یکی از فواید اصلی بک لینک ها این است که در گرفتن ترافیک ارجاعی کمک می کنند. ترافیک ارجاعی معمولا هدفمند است و نرخ پرش ( Bounce Rate ) کمی دارد.

بک لینک در سئوسایت چه نقشی دارد؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!