download 17 1

سئو چیست ؟

کلمه سئو مخفف Search Engine Optimization است. یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو. در نهایت می‌توانیم سئو را این گونه تعریف کنیم:

سئو به مجموعهای از دستورالعملها و تکنیکها گفته میشود که با استفاده از آنها میتوانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستوجو (مثل گوگل) بالاتر ببرید.

در استراتژی اصلی کسب و کار خود، وقت آن است که از تکنیک های سئو روزانه سایت استفاده کنید تا عملکرد خوبی در زمینه بهینه سازی وب سایت خود داشته باشید.

1)اطمینان از انتشار محتوای جدید

اینکه محتوا سایت شما بتواند رنک خوبی دریافت کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. این مسئله به ما نشان می دهد تا همیشه به بروز رسانی و انتشار مطالب جدید در سایت خود اهمیت بدهیم. کاربرانی که وارد سایت شما می شوند، تمایلی ندارند که اطلاعات قدیمی موجود را مطالعه کنند. به همین منظور، شما باید این مورد را جزو استراتژی های سئو روزانه سایت خود قرار بدهید.

2) تقویت ساختار لینک سازی داخلی سایت

ایجاد یک ساختار مناسب برای قرار گرفتن لینک های داخلی سایت شما، به گوگل کمک زیادی می کند تا دسترسی بهتر و بیشتری به صفحات سایت شما داشته باشد. در نتیجه، شما باید به طور مداوم ساختار لینک سازی داخلی خود را به خوبی بهبود دهید.

یکی از چیزهایی که هنگام بازنگری پست های خود باید به آن دقت داشته باشید، محتواهایی هستند که هیچ لینکی از دیگر صفحات سایت شما دریافت نکرده اند و در واقع به این دسته از مقاله ها، بی توجهی شده است؛ چراکه لینک ها ارزش بسیار زیادی دارند. ابزارهای زیادی مثل افزونه Yoast وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها، محتواهای کم و بدون لینک موجود در سایت خود را پیدا کنید. بعد از شناسایی آن ها باید با ارائه یک ساختار مناسب، لینک های داخلی سایت خود را به خوبی بین تمامی مقاله ها، تقسیم کنید.

3) پاکسازی منظم سایت

طبیعتا شما نیز موافق این موضوع هستید که بهتر است به شکل روزانه وب سایت خود را پاکسازی کنید و نگذارید تا بعد از چندین ماه فعالیت مداوم، این کار را انجام دهید. یکی از نکات آموزش پایه سئو این است که هیچ زمان نگذارید صفحات سایت شما از مدیریتتان خارج شوند؛ شما باید همیشه به این مسائل دقت کافی داشته باشید.

از آنجایی که شما به صورت روزانه محتواهای جدید و بروز در سایت خود قرار می دهید، دیگر نباید یکسری محتوای بی کیفیت در رابطه با عنوان جدید شما وجود داشته باشند. در نتیجه باید سریعا این دسته از مقاله ها را پیدا کنید و از لیست محتواهای خود حذفشان کنید تا مطلب جدید شما نیازی نداشته باشد تا با محتوای قدیمی ضعیفی، رقابت کند.

همچنین پیشنهاد می کنیم آن دسته از محتواهایی که دیگر اعتباری ندارند و کسی در مورد آن ها جستجویی نمی کند را نیز از سایت خود حذف کنید و هیچ ترسی در این زمینه نداشته باشید.

4) بررسی سئو فنی سایت

سئو فنی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. بسیاری از تکنیک های بهبود سئو فنی سایت نیاز به تخصص و تجربه داشته و هر کسی نمی تواند آن ها را پیاده سازی کند. با این وجود برخی موارد هست که شما می توانید آن ها را پیاده سازی کنید.

یکی از اینکارها این است که تا جایی که می توانید، حجم تصاویر سایت خود را کاهش دهید؛ در عین حالی که از کیفیت آن ها خیلی کم نشود. وجود تصاویر حجیم مشکلات زیادی را می تواند برای رتبه و بازدید سایت شما ایجاد کند.

مسئله دیگر، جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری یا duplicate content می باشد. هنگامی که شما از سئو روزانه سایت خود را انجام می دهید، در واقع باید اطمینان حاصل کنید که هیچ محتوای تکراری به صورت تصادفی منتشر نشود. محتوای تکراری به آن دسته از مطالبی گفته می شود که یک محتوا در دو URL و یا تعداد بیشتری، در سایت موجود باشد.

5) پیگیری داده های Google Analytics

شما می توانید اطلاعات بسیار زیادی را در حساب کاربری Google Analytics خود پیدا کنید و از آن ها در روند بهبود فعالیت های خود به خوبی استفاده کنید. این پلتفرم، داده های بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد که بر روند سئو روزانه سایت اثرات مفید بسیار خوبی می گذارند.

6) تثبیت حضور خود در شبکه های اجتماعی

به احتمال زیاد شما حداقل در یک شبکه اجتماعی فعالیت دارید؛ ایده بسیار خوبی است که محتواهای سایت خود را به طور منظم برای کاربران شبکه های اجتماعی خود ارسال کرده و آن ها را تشویق کنید که وارد وب سایت شما بشوند. این امر سبب می شود تا نرخ کلیک شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. درست است که این تعداد کلیک ها را از SERP ها دریافت نکرده اید، اما هنگامی که یک وب سایت به صورت جداگانه می تواند بازدید داشته باشد، این مسئله از نظر گوگل اهمیت زیادی دارد و این موتور جستجو رنک بالایی برای این دسته از سایت ها، در نظر می گیرد.

در آخر باید بگوییم که اگر این 6 مورد را به صورت روزانه در استراتژی های خود قرار دهید، در مدت زمان کوتاهی، نتایج فوق العاده آن را مشاهده خواهید کرد. در تمامی دوره های آموزش پایه سئو، بر بهینه سازی های روزانه، تاکید بسیار زیادی می شود.download 5

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!