برج های دوقلوی پتروناس  و خیابان مشهور بوکیت بینتانگ  مالزی

خیابان مشهور بوکیت بینتانگ

خیابان بوکیت بینتانگ یکی از لوکس ‌ترین و البته پر طرفدارترین خیابان‌ های این شهر است . این خیابان با دارا بودن جاذبه های متنوع در الویت برنامه های گردشگران قرار دارد .  وجود مراکز خرید فراوان و از جمله فارنهایت  88، استارهیل گالری و لویت‌پلازا از مشخصه های این خیابان است .

در سر تاسر این خیابان در تور مالزی رستوران ‌های بین المللی را خواهید بافت که انواع  غذاهای با کیفیت و لذیذ را عرضه می کنند. غذا های پر ادویه و خوشمزه هندی ، و غذا های متنوع چینی، کره‌ای، مکزیکی و مالایی را در خیابان بوکیت بینتانگ میتوان یافت .همچنین وجود هتل‌ ها و مراکز اقامتی مختلف در این خیابان ، اینجا را به یکی از پاتوق های گردشگران تبدیل نموده است .

برج های دوقلوی پتروناس

نمای زیبای برج های دوقلوی پتروناس از هر نقطه این شهر قابل رویت است و به نماد شهر کوالالامپور تبدیل شده است . برج های دوقلوی پتروناس تا قبل از سال  2004 میلادی ، بلندترین برج های جهان بودند .  البته این برج ها همچنان در بین بلندترین برج های جهان قرار دارند .

برج های پتروناس از هشتاد و هشت طبقه تشکیل شده اند و طبقات چهل و یک و چهل و دو آن توسط پلی به هم متصل شده است . برج های دوقلوی پتروناس یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری در این شهر است و تقریبا اولین جایی است که مسافران از آن دیدن می کنند و در کنارش عکس یادگاری می گیرند. این سازه از فولاد و شیشه‌ ساخته شده و دارای ظاهری بسیار مجلل است.

این برج دارای کاربری های مختلفی است و در داخل آن هتلی لوکس و بسیار مدرن قرار دارد و همچنین  وجود مراکز خرید و امکانات تفریحی مختلف به شهرتش افزوده است

مرکز خرید بزرگ  کی -ال –سی- سی

این مرکز تجارتی ، تفریحی و خرید یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در شهر کوالالامپور بشمار می آید و به پاتوق اصلی گردشگران تبدیل شده است . گشت و گذار در این مجموعه برای ساعتها سرگرمتان می کند و مکانی ایده آل برای تفریح ، خوردن غذا و خرید خواهد بود.

دستیابی به این مجموعه بسیار راحت خواهد بود و همه وسایل نقلیه عمومی در حوالی این مرکز خرید توقف می کنند. گردشگران به راحتی و با استفاده از اتوبوس و قطار خود را به این مجموعه می رسانند.

چاینا تاون

 

محله پر زرق و برق و البته شلوغ چینی ها یکی از جالبترین بازار های این شهر است و در دو طرف این خیابان فروشگاه های رنگارنگی را خواهید دید که همه جور کالایی را می فروشند . از پوشاک و کیف و کقش گرفته تا خرده ریز و صنایع دستی . به همین جهت این منطقه مکان ایده آلی برای خرید سوغاتی است و قیمتها در آن به نسبت پایین است . محله چاینا تان با تاریک شده هوا تازه جان می گیرد و گویا این منطق اصلا خواب ندارد؛ با بازدید از این خیابان گویی به کشور چین سفر کرده اید .

نشنال پلس

کاخ بین المللی یکی از زیباترین و منحصر بفرد ترین بنا های این شهر است که در حدود صد هکتار وسعت دارد  . این کاخ زیبا با معماری شگفت انگیز در حال حاضر محل زندگی پادشاه مالزی است . اما با این حال ، بازدید از آن برای مردم شهر و گردشگران آزاد است . گفتنی است نام دیگر نشنال پلس ، ایستانا نگارا است.

برج منارا کی ال تاورز

منارا کی ال تاورز  یکی از آسمان خراش های مشهور در دنیاست که به نماد شهر کوالالامپور نیز تبدیل شده است . این سازه در نزدیکی برج های دو قلوی پتروناس واقع شده و بیش از چهارصد و بیست متر ارتفاع دارد و بی شک با نگاه اول این سازه شما را به یاد برج میلاد خواهد انداخت  . منارا کی ال تاورز یک برج مخابراتی است که در سال 1994 میلادی و در بالای ارتفاعات بوکیت ناناس ساخته شده است .

بازدید از این آسمان خراش برای عموم آزاد است و حین ورود به آن از امکانات رفاهی متنوع اش بهره مند خواهید شد .

جزیره زیبا و شگفت انگیز مابول

جزیره مابول جزیره ای کوچک اما بسیار سرسبز و زیباست . این جزیره در نزدیکی ساحل جنوب شرقی منطقه صباح واقع شده و در سالهای اخیر و با رونق صنعت گردشگری به شهرت رسیده است . این جزیره در دهه 1970 تنها یک روستای کوچک ماهیگیری بوده و از سال 1990 میلادی در ابتدا مورد توجه غواصان قرار گرفت . آبهای غنی و زلال این منطقه مکان ایده آلی برای کاوش های غواصان در دنیای شگفت انگیز زیر آب بود . بعد از آن رفته رفته گردشگران نیز به این منطقه قدم گذاردن و به دنبال کسب آرامش در طبیعت بکر در اینجا وقت گذراندند . جالب است بدانید در این جزیره جاده ای دیده نمی شود و همه مردم از طریق قایق سواری دور این جزیره را طی می کنند و خود را به محل مورد نظر می رسانند. جزیره مابول با دارا بودن آبهای زلال و نیلگون و  سواحل شنی پاکیزه و همچنین طبیعتی حیرت آور به شهرت رسیده است . دور تا دور این جزیره را درختان نارگیل احاطه کرده و مناظر زیبای آن شما را به ساعت ها تماشا وا می دارد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!