بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین چیست؟
قبل از بیان نکات استراتژیک در بازاریابی آنلاین خوب است، تعریف آن را دقیقتر بررسی کنیم. بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته میشود که باعث معرفی بیشتر نام کسبوکار و برند در فضای آنلاین شود. نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسبوکار و محصولات به مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به خرید محصولات است.
بازاریابی اینترنتی ۷ زیر شاخه اصلی زیر را شامل می شود:
۱) سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
۲) بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
۳) بازاریابی محتوایی
۴) بازاریابی شبکه های اجتماعی
۵) تبلیغات کلیکی یا PPC
۶) بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)
۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
تفاوت آنلاین یا اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ:
دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارها و پلتفرمهای دیجیتال(آنلاین و آفلاین) برای تهیه و انتقال پیام بازاریابی است. به بیان دیگر در دیجیتال مارکتینگ شما خود ملزم به استفاده از اینترنت نمیکنید. بنابراین دیجیتال مارکتینگ واژه کلیتری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی