download 14

برای اینکه روش های سئو را بشناسیم باید آن را به دو دسته کلی تقسیم بندی کنیم. دسته اول که بر اساس تکنیک های سئو می باشد و دسته دوم که بر اساس نوع فعالیتی است که شما در آن مشغول می باشید. images 28

سئو داخلی

منظور از سئو داخلی رعایت پارامترهاییست که در ارائه محتوای سایت به موتورهای جستجو نقش دارند. این مورد به طور کلی به محتوا و طراحی سایت وابسته است. سئو داخلی سایت موجب نمایش صحیح سایت در نتایج جستجو و کسب رتبه در کلمات کلیدی مشخص با هر مطلب می گردد. سئو داخلی را میتوان با ویرایش محتوا و همینطور اعمال تغییرات در کدهای صفحه ارتقا داد.

سئو خارجی

منظور از سئو خارجی، اعتبار سایت شما در اینترنت است که بر روی رتبه سایت بسیار تاثیر گذار است. سئو خارجی به نحوه توصیف سایر سایت ها از شما وابسته است. این مورد خیلی تحت تاثیر محتوا نیست و ارتقا آن کمی زمان می برد.

اگر از دید تکنیک های سئو بخواهیم آن را دسته بندی کنیم، سئو به سه دسته زیر تقسیم می شود:

سئو کلاه سیاه

این نوع سئو سعی می کند موتورهای جستجو را فریب داده و اقدامات آن، قصد شبیه سازی رتبه سایت را دارد. این موارد اغلب با قوانین موتورهای جستجو مطابق نیستند. در روش های سئو کلاه سیاه از کلمات کلیدی نا مرتبط صرفا برای افزایش ترافیک سایت استفاده می شود و در صورت به کار بردن کلمات مرتبط، آنها به صورت اسپم مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از مزیت های این نوع سئو اینست که سایت شما به سرعت به صفحه اول گوگل می رسد اما این کار می تواند عواقبی داشته باشد. در صورتی که موتورهای جستجو متوجه ماجرا شوند، رتبه سایت شما به شدت کاهش یافته و احتمالا از نتایج جستجوی گوگل حذف می شود. همچنین کاربران نیز پس از ورود به سایت احساس خوبی نمی کنند چون معمولا با محتوای نا مربوط مواجه می شوند.

سئو کلاه سفید

این نوع سئو برخلاف سئو کلاه سیاه بر پایه تولید محتوای با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در آن است. این نوع سئو بهترین روش بازاریابی آنلاین برای کسب رتبه های بالای گوگل و جذب کاربران می باشد. با این حال کسب نتیجه در سئو کلاه سفید کمی زمانبر است، اما معمولا به نتیجه میرسد. کاربران سایت هایی را که از این طریق به نتایج بالای گوگل می رسند دوست دارند و از کیفیت محتوای آن ها راضی هستند.

سئو کلاه خاکستری

این نوع سئو ترکیب روش های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. با این حال در آن از تکنیک هایی استفاده می شود که هنوز جای ابهام دارند و مورد تایید یا تکذیب گوگل قرار نگرفته اند. در این نوع سئو نیز مانند سئو کلاه سیاه احتمالا زود به نتیجه میرسید و در عین حال ریسک بالایی دارد.

images 28

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!