images 2020 03 05T095029.193

انعطاف پذیری: هر چه قیمت ها افزایش یابد، درخواست ها در وب سایت نیز کاسته می شود.

محصولات وب سایت شما هر چه باشد فرقی ندارد، هیچ قیمت واحد و یکسانی وجود ندارد که بتواند کاربران را تشویق به خرید از وب سایت نماید. اما موضوع اصلی اینجا است که هر چه شما  قیمت محصولات و یا سرویس های سایت خود را بیشتر کنید، کاربران بیشتری را از دست خواهید داد. قیمت های کمتر مطمئنا می توانند فروش های بیشتری را باعث شوند، اما شما نمی توانید بگوید که محصولات وب سایت حتما باید x$ باشد، و گرنه هیچ کس از وب سایت خرید نمی کند.

انعطاف پذیری در این زمینه به این معنا می باشد که هر چه قیمت ها افزایش یابد، فروش وب سایت بیشتر کاسته می شود. درخواست ها در وب سایت غیر انعطاف پذیر می باشند و این موضوع به این معنا می باشد که مردم تحت هر قیمتی در وب سایت، خرید خواهند کرد و یا انعطاف پذیری بسیار بالا به این مفهوم می باشد که اکثر مردم تنها در صورتی که قیمت ها خیلی پایین باشند، خرید می کنند.

کاربردی بودن طراحی وب سایت نیز می تواند در این گونه انعطاف پذیری ها نیز تاثیر داشته باشد. شما نمی توانید بگویید که مدت زمان پاسخگویی به کاربران وب سایت باید کمتر از x باشد و در غیر این صورت کاربران سایت را ترک خواهند گفت. اما هر چه این مدت زمان پاسخگویی بیشتر باشد، مردم بیشتری از وب سایت استفاده می کنند و صفحات بیشتری از سایت بازدید می شود.

هم چنین هر چه در طراحی وب سایت خود از دستورالعمل های کاربردی بودن طراحی بیشتر پیروی کنید، تجارت موفق تری خواهید داشت. اما اگر در اجرای برخی از دستورالعمل های طراحی نقض داشته باشید، تجارت تان باز هم می تواند اندک سودی را به دست بیاورد و به طور کامل تخریب نمی شود.

به طور مثال اگر دارای یک محصول خوب در وب سایت خود می باشید که قیمت آن بسیار بالا می باشد، مردم ممکن است به جای این که به رقیبان تان رجوع کنند، بودجه خود را متناسب با قیمت پیشنهادی شما بسط دهند.

هر چه شما در این زمینه بهتر عمل کنید، در میزان درخواست از وب سایت نیز انعطاف پذیری کمتری دیده می شود. هم چنین ممکن است تجارت شما به علت قیمت بالای محصولات و یا کاربرد کم وب سایت چار افت شود، اما نه به اندازه وب سایتی که مخاطبین آن انعطاف پذیری بالایی دارند، یعنی در صورتی که فقط قیمت های ارازن ببینند، از وب سایت خرید می کنند.

درباره تعاملات و میزان انعطاف پذیری آن باید این دو نکته را توجه داشته باشید:

  • اگر مخاطبین وب سایت تان بسیار انعطاف پذیر می باشند، کاربرد وب سایت شما به مرور افت می کند و تجربه کاربری، بسیار دچار افت می شود.
  • حتی اگر دارای کاربرانی با انعطاف پذیری اندکی باشید، چرا باید از داشتن طراحی بد و نامتناسب هراس داشته باشید؟ زمانی که بحث قیمت محصولات و سرویس ها می باشد، باید تا جایی که می توانید سود بیشتری به دست آورید، این سود باید از فروش بیشتری حاصل شود. اما اگر رابط کاربری وب سایت تان نامتناسب باشد، شما هیچ سود و فروشی نمی توانید از مشتریان سایت خود کسب نمایید.

 

download 65 1

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!